Tweede Divisie 2017/18

Unregistere

Well-known member
Koninklijke HFC moet Roy Castien, de topscorer, de rest van het seizoen missen wegens een kruisbandblessure. Saillant detail is dat de door diverse BVO's begeerde Castien die blessure opliep tijdens een stage bij FC Utrecht.
 

Lennard95

New member
Als het alleen om thuiswedstrijden zou gaan, dan moet dat toch niet zo'n punt zijn voor de KNVB. Per seizoen zal Katwijk dan wel een paar keer op vrijdag/maandag moeten spelen als er een dubbele ronde is, of bij de laatste speelronde van een periode.

Uit gok ik ook niet als de andere clubs er ook mee akkoord gaan.
 

noordooster

Well-known member
HHC wint met 6-1 van Achilles '29.
Zelden heeft HHC op het hoogste amateurniveau zo gemakkelijk kunnen winnen.
De jongens van Achilles '29 deden erg hun best, maar kwamen gewoon veel kwaliteit tekort.
HHC miste ook nog veel mooie kansen .

NB ( speciaal voor unregistere :rumcolaa:) : Scheidsrechter Sam Dr?ge floot een prima wedstrijd en hield de kaarten op zak )

Barendrecht kwam tegen VVSB niet verder dan 0-0 .
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Dr?ge fluit nooit prima, hoogstens redelijk. Prutser is dat. :p

Zal wel een makkelijk potje zijn geweest voor hem door het enorme niveauverschil.
 

noordooster

Well-known member

SanMark.

Well-known member
Maar ik heb het niet allemaal helemaal gevolgd, maar we kunnen dus wel stellen dat het verzoeken van IJsselmeervogels belachelijk was.

Daar zijn wij het toch wel over eens.
 

Unregistere

Well-known member
Puntje erbij voor De Treffers vandaag, FC Lienden doet goede zaken met een driepunter:

Inhaalronde

HHC Hardenberg - Achilles '29 6-1 (3-0)
19. 1-0 Sargon Gouriye 24. 2-0 Sargon Gouriye 26. 3-0 Rob van der Leij 54. 4-0 Vincent Schmidt 62. 4-1 Niels Willems 78. 5-1 Koos Werkman 86. 6-1 Rob van der Leij

FC Lienden - De Dijk 3-0 (2-0)
5. 1-0 Mo Bendadi 30. 2-0 Mo Bendadi 48. 3-0 Nick Hak

De Treffers - Koninklijke HFC 0-0 (0-0)

VVSB - Barendrecht 0-0 (0-0)

STAND

1. Katwijk 25-58
2. Kozakken Boys 24-52
3. GVVV 25-47
4. Barendrecht 24-42
5. VVSB 25-40
6. HHC Hardenberg 23-39
7. Rijnsburgse Boys 24-36
8. IJsselmeervogels 24-35
9. Excelsior Maassluis 24-34 (+7)
10. FC Lienden 24-34 (-4)
11. FC Lisse 24-31 (0)
12. Jong Sparta Rotterdam 24-31 (-2)
13. Koninklijke HFC 24-30
14. De Treffers 23-25
15. AFC 24-23
16. De Dijk 24-21
17. TEC 25-21
18. Achilles '29 24-11

Achilles '29 zes punten in mindering

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 22
2. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 19
=. Danny van den Meiracker (FC Lienden) 19
4. Roy Castien (Koninklijke HFC) 15
5. Ahmad Mendes Moreira (Kozakken Boys) 13
6. Ibrahim Dervisoglu (Jong Sparta Rotterdam) 12
7. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 11
=. Robbert Olijfveld (IJsselmeervogels) 11
=. Jo?l Tillema (Rijnsburgse Boys) 11
10. Nick de Bondt (De Treffers) 10
=. Rick Hemmink (HHC Hardenberg) 10
=. Raily Ignacio (Kozakken Boys / AFC) 10
=. Soufiane Laghmouchi (GVVV) 10
 

Sjorro

Active member
Het wordt steeds vervelender voor De Treffers onderin. Gisteren was eigenlijk de kans om uit te lopen. Maar we cre?ren bar weinig kansen. Het werd pas een beetje gevaarlijk toen Badjeck in de ploeg kwam.
De Treffers heeft er de ploeg niet naar om P/D wedstrijden te spelen op dit moment, dus zullen ze toch ook 3 punters moeten gaan pakken.
 

De Groene Scout

Well-known member
De Treffers heeft er de ploeg niet naar om P/D wedstrijden te spelen op dit moment, dus zullen ze toch ook 3 punters moeten gaan pakken.
Dat moeten ze zeker, want dat zie ik AFC nog wel doen.
TEC, De Dijk en Achilles'29 zullen er wel onder blijven, maar de laatste P/D plek zal toch voor AFC of De Treffers zijn.
 

noordooster

Well-known member

Het gaat dan om deze wedstrijden :

Achilles '29 - FC Lienden
Barendrecht - IJsselmeervogels
De Dijk - De Treffers
Excelsior Maassluis - AFC
FC Lisse - Jong Sparta
GVVV - VVSB
Koninklijke HFC - Rijnsburgse Boys
Kozakken Boys - Katwijk
TEC - HHC Hardenberg

Die aanvangstijd zal toch voor geen enkele thuisclub echt problemen geven ?
HFC heeft veel jeugd die op zaterdag voetbalt, misschien dat ze daar wat moeten schuiven ?
 

JMD

Well-known member
Het gaat dan om deze wedstrijden :

Achilles '29 - FC Lienden
Barendrecht - IJsselmeervogels
De Dijk - De Treffers
Excelsior Maassluis - AFC
FC Lisse - Jong Sparta
GVVV - VVSB
Koninklijke HFC - Rijnsburgse Boys
Kozakken Boys - Katwijk
TEC - HHC Hardenberg

Die aanvangstijd zal toch voor geen enkele thuisclub echt problemen geven ?
HFC heeft veel jeugd die op zaterdag voetbalt, misschien dat ze daar wat moeten schuiven ?
Ik mag toch aannemen dat de KNVB eerst even onderzocht heeft of dit allemaal wel kan...

Verder is de laatste speelronde pas eind mei, dus grote kans dat veel jeugdcompetities dan al klaar zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Speciaal voor Noord Ooster om Leushuis een beetje in perspectief te plaatsen.

https://www.voetbal247.nl/leushuis-duidt-kooplust-de-treffers-blijkbaar-is-de-fruitoogst-goed/

* Groesbeek ligt maar ietsjes dichterbij Tiel dan Spakenburg
* IJsselmeervogels dat een andere club beticht van kooplust is wel heeeeeeeeel bijzonder.

Dat maakt Leushuis niet uit joh, die maakt er wel een smakelijk verhaal van.

Overigens schijnt ook Pascal Bosschaart, assistent-trainer bij de Vogels, in de wedstrijdselectie te zijn opgenomen om eventueel in te vallen.
 

noordooster

Well-known member
Speciaal voor Noord Ooster om Leushuis een beetje in perspectief te plaatsen.

https://www.voetbal247.nl/leushuis-duidt-kooplust-de-treffers-blijkbaar-is-de-fruitoogst-goed/

* Groesbeek ligt maar ietsjes dichterbij Tiel dan Spakenburg
* IJsselmeervogels dat een andere club beticht van kooplust is wel heeeeeeeeel bijzonder.

Ik lees de uitspraken van Leushuis al wat langer dan de afgelopen maanden. Ook bijv. van zijn periode bij AFC.
Hij flapt er vaak dingen uit die anderen alleen maar denken.
In dit geval geeft hij aan dat het opvalt dat De Treffers en TEC, de laatste vorig seizoen ook al, juist in de winter nogal wat versterkingen halen. Dat is natuurlijk ook gewoon zo.
Het lijkt erop dat Leushuis denkt dat Groesbeek in de Betuwe ligt. Of hij is verkeerd geciteerd, of zijn topografische kennis schiet tekort.
 

Joost

Well-known member
Okee, maar als je het niet erg vindt, bepaal ik graag zelf wat ik hier schrijf.

Prima hoor, maar kom alsjeblieft nooit meer aan met dingen die Leushuis roept als zoete koek aan te nemen. De man zegt dan misschien wel dingen die andere denken, die andere zijn dan wellicht slim genoeg om zulke onzin niet te spuien.
 

noordooster

Well-known member
Prima hoor, maar kom alsjeblieft nooit meer aan met dingen die Leushuis roept als zoete koek aan te nemen. De man zegt dan misschien wel dingen die andere denken, die andere zijn dan wellicht slim genoeg om zulke onzin niet te spuien.

Dank je voor het advies.
Ik acht mijzelf overigens wel in staat de woorden van Leushuis te wegen.
( Onder ons gezegd : Met name in zijn AFC-periode heb ik me regelmatig ge?rgerd aan uitspraken van hem en had ik bij zijn ontslag daar iets van "net goed " )
 
Bovenaan