Tweede Divisie 2016-2017

Unregistere

Well-known member
Barendrecht won vanmiddag geheel volgens traditie van Kozakken Boys. De Werkendammers winnen eigenlijk zo goed als nooit van Barendrecht. Nu ook niet. Rood voor trainer Danny Buijs, een dubbele polsbreuk voor Leon Bot en een nederlaag, geen best middagje voor ze. Barendrecht wel weer drie belangrijke punten. Toevallig woensdag nog een tijdje aan de lijn gehangen met hun trainer en die gaf toen aan dat hij verwachtte dat er wel 40 punten nodig zijn om nacompetitie te ontlopen. Nog vier te gaan dan dus.

Excelsior Maassluis kan de opmars van TEC niet stoppen. De ploeg uit Tiel won met 1-4 en lijkt op deze manier hard op weg naar handhaving.

HHC Hardenberg sprokkelt ook weer een puntje, net als Koninklijke HFC.

De Treffers gelijk tegen Katwijk. Gunstig voor Jong AZ. Als VVSB morgen morst bij UNA, kunnen ze maandagavond kampioen worden op bezoek bij Jong Vitesse. Geen beste ambiance voor een titelfeest, maar goed.
 

Forza AZ

Well-known member
De Treffers gelijk tegen Katwijk. Gunstig voor Jong AZ. Als VVSB morgen morst bij UNA, kunnen ze maandagavond kampioen worden op bezoek bij Jong Vitesse. Geen beste ambiance voor een titelfeest, maar goed.
Hopelijk wint VVSB morgen gewoon, dan kan Jong AZ volgende week zondag kampioen worden in een direct duel met VVSB. Lijkt me ook leuker dan kampioen te worden op een maandagavond in Papendal.
 
Hopelijk wint VVSB morgen gewoon, dan kan Jong AZ volgende week zondag kampioen worden in een direct duel met VVSB. Lijkt me ook leuker dan kampioen te worden op een maandagavond in Papendal.

En als VVSB wel punten morst kan Jong AZ het potje tegen de jonkies van Vitesse toch gewoon laten lopen. Dat risico lijkt me niet zo heel groot.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik denk dat Jong AZ niet echt in dat soort termen denkt hoor. Die willen waarschijnlijk gewoon zo snel mogelijk kampioen worden, waar maakt ze denk ik weinig uit. Het zal vast niet ineens heel erg druk worden in de kampioenswedstrijd toch?
Er zal misschien iets meer publiek komen als normaal volgende week tegen VVSB, maar echt enorm veel publiek verwacht ik niet nee. Tenzij AZ besluit om de wedstrijd naar Alkmaar te verplaatsen. Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk omdat dan binnen 24 uur 2 wedstrijden in het stadion zouden gespeeld worden.
 

Ceephax

New member
Er zal misschien iets meer publiek komen als normaal volgende week tegen VVSB, maar echt enorm veel publiek verwacht ik niet nee. Tenzij AZ besluit om de wedstrijd naar Alkmaar te verplaatsen. Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk omdat dan binnen 24 uur 2 wedstrijden in het stadion zouden gespeeld worden.

Kampioenswedstrijd live op TV morgen bij FOX.
 

JMD

Well-known member
Jong AZ morgen dus normaal gesproken al kampioen.
Geeft dus ook aan dat er aan de P/D naar de JL gesleuteld moet worden, want de spanning is bovenin helemaal weg.
Waarom niet de nummer 19 JL laten spelen in een nacompetitie met de nummer 2/3/4 ofzo?


VVSB 3-0 achter
 

Forza AZ

Well-known member
Waarom niet de nummer 19 JL laten spelen in een nacompetitie met de nummer 2/3/4 ofzo?
De KNVB (en de clubs) wilden een langzame overgang tussen profs en amateurs volgens mij. Lijkt mij dat binnen enkele jaren er wel een gewone promotie/degradatie regeling gaat komen tussen Eerste Divisie en Tweede Divisie.

Opnieuw dus een kampioenswedstrijd van AZ tegen Vitesse. Hopelijk gaat het nu beter dan de vorige keer.
Anders wordt (Jong) AZ misschien weer kampioen zonder zelf te spelen (bij een gelijkspel morgen en puntverlies van De Treffers a.s. zaterdag).
 

JMD

Well-known member
De KNVB (en de clubs) wilden een langzame overgang tussen profs en amateurs volgens mij. Lijkt mij dat binnen enkele jaren er wel een gewone promotie/degradatie regeling gaat komen tussen Eerste Divisie en Tweede Divisie.
Van dit jaar snapte ik dat ja, maar komend seizoen maar direct aanpassen... Bovenin is er geen moer aan zo.
 
Bovenaan