Tweede Divisie 2016-2017

SanMark.

Well-known member
Ja klopt, dat geldt voor zowel de zaterdag- als voor de zondagverenigingen.
Oorzaken zouden kunnen zijn:
De tweede divisie is voor de toeschouwers minder leuk, interessant dan de topklassen.
Verschillende , minder populaire, aanvangstijden ( bv zat. 18.00 uur ).
Voor za. verenigingen spreken zondagverenigingen en beloften minder aan.
Voor zo. verenigingen spreken zaterdagverenigingen en beloften minder aan.

OF





































































Cijfers zijn volstrekt onbetrouwbaar. Niet naar kijken.
.
 

Ceephax

New member
Cijfers zijn volstrekt onbetrouwbaar. Niet naar kijken.

http://www.european-football-statistics.co.uk/attn/avened.htm

Zijn deze cijfers ook onbetrouwbaar? Ze lopen een aantal wedstrijden achter, maar hier zie je dat alle zaterdagclubs flink terug lopen en op de zondag heeft alleen VVSB heeft een aardig winst geboekt. Als ze de tellingen altijd op dezelfde manier doen kloppen ze wellicht niet precies, maar is de teruglopende trend wel zichtbaar.
 

SanMark.

Well-known member
Opvallend dat in de veel geroemde zaterdaghoofdklasse het aantal ook zover is terug gelopen. ( mochten deze cijfers wel kloppen ?)

Geen flauw idee wat VOZ aangeeft en of die in de buurt van deze cijfers komen?
 

Joost

Well-known member
Als je het derbyeffect uit de cijfers van Spakenburg haalt dan is het gemiddelde gedaald van 2114 naar 2087. Met het goede weer en het spannende slot op komst zal dat in ieder geval nog wel gelijk gaan blijven denk ik.
 

de waan

Well-known member
Als ik uitga van de mediaan (dus zonder derbyuitschieters) is mijn indruk dat vooral Katwijk, Excelsior Maasluis en AFC minder publiek trekken, VVSB, TEC en HFC meer en de rest ongeveer hetzelfde.
 

Unregistere

Well-known member
De voorzitter van Barendrecht heeft mij laatst ook verteld dat ze in de tweede divisie minder publiek trekken.

Maar ik vraag vooral af waar de cijfers uit de link van Ceephax op gebaseerd zijn. DVS '33 Ermelo 1000 toeschouwers per thuisduel geloof ik bijvoorbeeld niet zo.
 

Joost

Well-known member
De voorzitter van Barendrecht heeft mij laatst ook verteld dat ze in de tweede divisie minder publiek trekken.

Maar ik vraag vooral af waar de cijfers uit de link van Ceephax op gebaseerd zijn. DVS '33 Ermelo 1000 toeschouwers per thuisduel geloof ik bijvoorbeeld niet zo.

Volgens mij komen die ook van VoZ.

Ik heb even een potje factchecken gedaan nav DVS 33 v ASWH. VoZ meldt 1000 toeschouwers.
Aan de lange zijde staan 120 mensen
De tribune zit redelijk vol en heeft 320 stoeltjes, samen met het publiek dat op de bovenste rij staat is dat ruim geschat 350.
Naast de tribune ongeveer 50 mensen op de staantribune.
Das 530.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij komen die ook van VoZ.

Ik heb even een potje factchecken gedaan nav DVS 33 v ASWH. VoZ meldt 1000 toeschouwers.
Aan de lange zijde staan 120 mensen
De tribune zit redelijk vol en heeft 320 stoeltjes, samen met het publiek dat op de bovenste rij staat is dat ruim geschat 350.
Naast de tribune ongeveer 50 mensen op de staantribune.
Das 530.

Precies, daarom vond ik het ook zo'n opvallend aantal. Heb dat ook op VoZ zien staan, maar die zaten er echt nooit. Jouw schatting lijkt me inderdaad logischer.
 
Bovenaan