Tweede Divisie 2016-2017

noordooster

Well-known member
De zondagclubs doen het prima vandaag. :duim:

Zes zaterdagteams staan bij de eerste 10.
Alleen HHC doet het slecht.
Kloten dat ze vanavond verliezen door een doelpunt in de 92e minuut.
HHC is samen met Twente de minst scorende ploeg in de tweede divisie.
Handhaven wordt verrekte moeilijk, zeker als er geen versterkingen gehaald worden.
 

noordooster

Well-known member
In de interviews na afloop van de wedstrijd VVSB - HHC wordt er aan HHC kant geklaagd over de onvoldoende fitheid van de spelers.
In de laatste 20 minuten van de wedstrijd zaten teveel spelers stuk en ook de trainer van VVSB was bekend met dit euvel van HHC en speelde daarop in.
Het is iets wat je Oosting kunt verwijten. Het was in de voorbereiding en in het begin van de competitie te slap.
Bv in de rust van de voorbereidingswedstrijd tegen Emmen moesten de gewisselde spelers van Oosting een goede " cooling-down" doen op een bijveld.
Het leek nergens op. De grote heren sjokten op sokken wat rond over dat bijveld. En een hulptrainer die erbij moest zijn, zei er niets van.
Bovendien, ik heb het hier dacht ik vaker gezegd, viel het mij en ook andere toeschouwers die ik sprak, op dat voor aanvang van een competitiewedstrijd het er bij tegenstanders veel fanatieker en geconcentreerder aan toe ging dan bij HHC.
En dan miste HHC gisteren ook nog een speler als Metaj die in de voorgaande wedstrijden liet zien wel conditioneel op niveau te zitten en een belangrijke aanjager op het middenveld was.
( overigens had deze speler in het begin van het seizoen alleen maar voor zichzelf getraind )
 

Unregistere

Well-known member
Jong AZ uiteindelijk met 5-1 gewonnen. Dit zijn de gevolgen:

Speelronde 16

AFC - Barendrecht 3-0 (1-0)
6. 1-0 Koen Bosma 67. 2-0 Magid Jansen 87. 3-0 Matthijs Jesse

GVVV - Katwijk 1-0 (0-0)
85. 1-0 Patrick Heesakkers

Jong AZ - TEC 5-1 (2-0)
37. 1-0 Fred Friday 40. 2-0 Jamie Jacobs 47. 3-0 Levi Garcia 51. 4-0 Jeremy Helmer (strafschop) 83. 5-0 Fred Friday 89. 5-1 Trumaine Balrak

Jong Vitesse - Excelsior Maassluis 0-2 (0-1)
38. 0-1 Stephan Kruithof (strafschop) 90 (+3). 0-2 Quentin Albertus

Koninklijke HFC - De Treffers 1-2 (0-2)
36. 0-1 Nick de Bondt 43. 0-2 Twan Smits 69. 1-2 Gertjan Tamerus

FC Lienden - Jong FC Twente 1-1 (0-0)
67. 1-0 Guido van Rijn 90 (+2). 1-1 Vincent Schmidt

Spakenburg - Jong Sparta Rotterdam 4-3 (1-2)
6. 0-1 Deroy Duarte 25. 1-1 Philip Ties 41. 1-2 Cyril Chevreuil 46. 2-2 Niels Buijtenhuis 54. 2-3 Lovette Felicia 79. 3-3 Philip Ties 85. 4-3 Olivier Pilon (strafschop)

UNA - Kozakken Boys 5-2 (3-0)
10. 1-0 Niek van Boekel 39. 2-0 Rob van Boekel 41. 3-0 Niek van Boekel 48. 3-1 Raily Ignacio 49. 4-1 Rob van Boekel 54. 5-1 Rob van Boekel 77. 5-2 Ahmed El Azzouti

VVSB - HHC Hardenberg 1-0 (0-0)
90 (+3). 1-0 Giovialli Serbony

STAND

1. Jong AZ 16-37
2. GVVV 16-30
3. AFC 16-28
4. Kozakken Boys 16-27
5. Katwijk 16-26 (+10)
6. Excelsior Maassluis 16-26 (+8)
7. De Treffers 16-25
8. VVSB 16-22
9. Barendrecht 15-21
10. Spakenburg 16-20
11. UNA 16-19
12. FC Lienden 16-18
13. Koninklijke HFC 16-17
14. Jong Vitesse 15-16
15. TEC 16-16
16. Jong Sparta Rotterdam 16-15
17. HHC Hardenberg 16-14
18. Jong FC Twente 16-9

Jong Vitesse 3 punten in mindering

Topscorers:

1. Abderrahim Loukili (FC Lienden) 9
=. Robin Mulder (GVVV) 9
=. Carlos Opoku (Koninklijke HFC) 9
4. Niek van Boekel (UNA) 8
=. Arshak Koryan (Jong Vitesse) 8
=. Olivier Pilon (Spakenburg) 8
=. Giovialli Serbony (VVSB) 8

UNA_RobvanBoekel.jpg

Samen met zijn jongere broer Niek velde Rob van Boekel namens UNA tegenstander Kozakken Boys, hij maakte er drie en Niek de andere twee
 

Batigoal

Well-known member
Hoewel spelers als Friday en Tankovic regelmatig scoren bij Jong AZ, hebben zij wel goeie jeugd om in te zetten. Keept Coutinho in de Tweede Divisie of de derde keeper?

Bij Jong Sparta zie ik trouwens weer een Duarte staan. Familie van?
 

Unregistere

Well-known member
Jeroen Rijsdijk heeft zijn contract als trainer bij Excelsior Maassluis verlengd. 'Rijssie' staat daardoor ook volgend seizoen voor de groep en begint dan aan zijn derde jaargang.
 

noordooster

Well-known member
http://www.voetbalopzaterdag.com/column/419/Waardeloos
Ook deze columnist heeft de nodige kritiek op de huidige voetbalpiramide.
Voornaamste kritiekpunt is voor hem terecht de invoeging van de beloftenteams.
( Dat je in genoemde enqu?te niet de optie " beloftenteams eruit " opneemt vind ik ook dom )
Die tweede divisie had er helemaal niet moeten komen en zonder beloftenteams was het al helemaal niet nodig.
En dat za/zo mixen heeft m.i. meer na- dan voordelen.
Terug naar de situatie van vorig seizoen of naar de situatie van voor de topklassen zou het mooiste zijn, maar ik vrees dat de dit seizoen gestarte trein voort zal denderen. De BVO's ( en de zondagverenigingen in de tweede divisie ) schijnen erg tevreden te zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Wat een waardeloos stukje. En dan melden dat de clubs liever geen kampioen worden. Wat zijn dat voor ex sporters.

Maar wel een begroting hebben van 1 miljoen en de spelers overal vandaan halen om maar te kunnen winnen. Wat ontzettend tegenstrijdig allemaal.

Er is geen weg terug. De KNVB is uitstekend bezig op dit gebied al zouden ze nog wat kunnen kijken hoe ze de jong teams zo eerlijk mogelijk kunnen inpassen.
 

SanMark.

Well-known member
Jij haalt trouwens die stukjes ook van de grootste fossielen site die er is. Het verbaasd mij eigenlijk wel dat die mannetjes niet tegen het internet zijn. Want pas op hoor dat is vooruitgang.
 

noordooster

Well-known member
Wat een waardeloos stukje. En dan melden dat de clubs liever geen kampioen worden. Wat zijn dat voor ex sporters.

Maar wel een begroting hebben van 1 miljoen en de spelers overal vandaan halen om maar te kunnen winnen. Wat ontzettend tegenstrijdig allemaal.

Er is geen weg terug. De KNVB is uitstekend bezig op dit gebied al zouden ze nog wat kunnen kijken hoe ze de jong teams zo eerlijk mogelijk kunnen inpassen.

Ik snap jouw kritiek. En het lijkt misschien ook tegenstrijdig.
Maar de clubs die liever niet omhoog willen, zijn bang niet aan de JL-eisen te kunnen voldoen. Dat is hun bezwaar volgens mij.
Misschien dat dat anders zou worden wanneer die eisen worden versoepeld.
De schijnbare tegenstelling van zo goed mogelijk willen presteren en niet willen promoveren ( naar de JL ) bestaat natuurlijk al een aantal jaren.
Overigens ben ik er ook voorstander van dat amateurverenigingen , en zeker ook de grotere erop worden beoordeeld of ze niets tegen de regels in doen.
 

noordooster

Well-known member
Jij haalt trouwens die stukjes ook van de grootste fossielen site die er is. Het verbaasd mij eigenlijk wel dat die mannetjes niet tegen het internet zijn. Want pas op hoor dat is vooruitgang.

VoZ is goed ge?nformeerd over het hogere zaterdagvoetbal.
Het bevat ook vaak aardige wedstrijdverslagen en aardige columns ( niet altijd ) .
Ik kijk elke dag wel even op die site. En volgens mij heeft die site ook behoorlijk wat bezoekers.
Je kunt het wel of niet eens zijn met de ontwikkelingen van de voetbalpiramide.

Het lijkt alsof jij elke verandering door de KNVB een vooruitgang en een verbetering vindt.
Ik vind dat soms wel, soms niet. Op de veranderingen mbt de voetbalpiramide heb ik dus de nodige kritiek ( trouwens daarin sta ik niet alleen ) en ik zie ook niet direct het nut van de aanstelling van een PIM.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ben er trouwens ook op tegen dat er in het huidige voetbal betaald wordt, geef mij maar de tijd toen er nog echt amateurvoetbal werd gespeeld.
 

Joost

Well-known member
Ik vind het eigenlijk best een aardig stukje. Geen gezanik dat alles vroeger beter was maar duidelijk aangegeven wat de problemen zijn nu.
 
Bovenaan