Tweede Divisie 2016-2017

noordooster

Well-known member
De als 4e keeper onlangs aangetrokken Theo Timmermans keepte vandaag bij Spakenburg de hele wedstrijd tegen Barendrecht.
 

Jozsef

New member
Maassluis gaat door met wat ze van vorig seizoen gewend zijn: Winnen!
Dit keer met 2-0 thuis van VVSB. Een prima start dus na een matige voorbereiding.
 

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag in Werkendam geweest bij Kozakken Boys - Koninklijke HFC. En daar gaf de thuisclub een spoedcursus "hoe geef ik een gewonnen wedstrijd uit handen". Veertig minuten lang geen vuiltje aan de lucht en in de laatste drie minuten voor rust kantelde het duel helemaal. Eerst een penalty voor HFC en rood voor Jacoba en op slag van rust ook nog de 2-2. Na rust leek HFC eerst nog te willen doordrukken, maar leek het erop dat ze toch wat op twee gedachten hinkten: een puntje bij Kozakken Boys was toch ook wel mooi. Daarom was de tweede helft een stuk minder leuk, ook al omdat Buijs totaal onbegrijpelijk de veruit gevaarlijkste man (S?nmez) in de rust offerde.

De frustraties liepen na rust behoorlijk hoog op bij de thuisclub. Zowel op de tribune, omdat ze niet konden verkroppen dat er punten werden verspeeld tegen deze "matige ploeg" als in het veld. Scheidsrechter Kooij was ook de gebeten hond, maar ze mochten blij zijn dat hij Gwaeron Stout spaarde (slechts geel) na een idiote frustratieovertreding.

Buijs was woest, begreep ik. Slordig van Jakoba. Onnodige overtreding? Dat ze op de tribune kwaad werden is niets nieuws. Dat hoort een beetje bij Kozakken Boys...

Hoe speelde Everton Pires Tavares?

Trouwens wel erg leuk dat Robin Mulder de eerste goal ooit in de tweede divisie heeft gemaakt. Staat toch voor eeuwig in de geschiedenisboeken. :duim:
 

Lennard95

New member
3-1 dus prima pot van Van Der Ban, Die scheids was ook dramatisch zeg die had een hele mest silo in zn ogen.
 
Harde wetten van het top amateurvoetbal maar weer eens meegemaakt. In 5 minuten tijd, 5 opgelegde kansen niet benutten. Dan weet je dat het een lastig verhaal wordt. Zeker als je zelf nog 2 cruciale fouten maakt

Wel weer een typische Rotterdamse ploeg meegemaakt in de vorm van Excelsior Maassluis. Fysiek oppermachtig, voetballend zeer matig. De centrale verdedigers hebben 90 minuten lang elke bal die voor hun voeten lag, als een vuurpijl naar voren geschoten!

Volgende week tegen Kozakken Boys, daarna FC Lienden en Jong Vitesse. Een prima start van de competitie
 

de waan

Well-known member
Buijs was woest, begreep ik. Slordig van Jakoba. Onnodige overtreding? Dat ze op de tribune kwaad werden is niets nieuws. Dat hoort een beetje bij Kozakken Boys...

Hoe speelde Everton Pires Tavares?

Penalty + doorgebroken speler. Vrij zwaar gestraft, maar wel naar de letter van het spelregelboekje.

Buijs kan beter woest zijn op zijn spelers, want ze hadden de wedstrijd compleet onder controle, maar geven het zelf uit handen. Maar ja, mekkeren over de scheidsrechter is lekker makkelijk natuurlijk.

Tavares scoorde twee keer, maar vond ik verder niet zo opvallend. S?nmez, Stout (zakte wel erg weg na rust) en Powel (niet van de bal te krijgen) vond ik de opvallendste spelers. Zit heel veel aanvallende kwaliteit in de ploeg, maar verdedigend wel kwetsbaar.

Apart trouwens. De onderste rij van de tribune bestaat uit simpele kuipjes en daarboven drie rijen met overdreven luxe bioscoopstoelen, die allemaal zijn gereserveerd voor sponsoren.
 

Unregistere

Well-known member
Penalty + doorgebroken speler. Vrij zwaar gestraft, maar wel naar de letter van het spelregelboekje.

Buijs kan beter woest zijn op zijn spelers, want ze hadden de wedstrijd compleet onder controle, maar geven het zelf uit handen. Maar ja, mekkeren over de scheidsrechter is lekker makkelijk natuurlijk.

Tavares scoorde twee keer, maar vond ik verder niet zo opvallend. S?nmez, Stout (zakte wel erg weg na rust) en Powel (niet van de bal te krijgen) vond ik de opvallendste spelers. Zit heel veel aanvallende kwaliteit in de ploeg, maar verdedigend wel kwetsbaar.

Apart trouwens. De onderste rij van de tribune bestaat uit simpele kuipjes en daarboven drie rijen met overdreven luxe bioscoopstoelen, die allemaal zijn gereserveerd voor sponsoren.

Buijs was ook vooral woest op Jakoba in zijn reactie, al spaarde hij ook de scheids niet inderdaad.

Ik denk dat je omschrijving van de Boys wel klopt. Ze spelen deze voorbereiding echt extreem offensief, omdat ze voorin ontzettend veel mogelijkheden hebben. Nu ontbrak bijvoorbeeld Mendes Moreira nog vanwege een schorsing, terwijl Ignacio er natuurlijk ook nog niet is. Defensie is toch wat lastiger. Ik weet niet wie er nu centraal naast Jakoba stond en wie de linksback was?

De rechtsback vind ik erg goed, maar die is ook vooral met aanvallen bezig.

Wel weer een typische Rotterdamse ploeg meegemaakt in de vorm van Excelsior Maassluis. Fysiek oppermachtig, voetballend zeer matig. De centrale verdedigers hebben 90 minuten lang elke bal die voor hun voeten lag, als een vuurpijl naar voren geschoten!

Maassluis is al jaren een ploeg met veel fysiek inderdaad. Daarom win je ook altijd zo lastig van ze. Nu was Kevin Vink er volgens mij nog niet eens bij in de spits, dat scheelt nog eens twee meter. Maar ik begreep dat Adair Lopes da Silva, zijn vervanger, een erg goede wedstrijd speelde.
 

de waan

Well-known member
Buijs was ook vooral woest op Jakoba in zijn reactie, al spaarde hij ook de scheids niet inderdaad.

Ik denk dat je omschrijving van de Boys wel klopt. Ze spelen deze voorbereiding echt extreem offensief, omdat ze voorin ontzettend veel mogelijkheden hebben. Nu ontbrak bijvoorbeeld Mendes Moreira nog vanwege een schorsing, terwijl Ignacio er natuurlijk ook nog niet is. Defensie is toch wat lastiger. Ik weet niet wie er nu centraal naast Jakoba stond en wie de linksback was?

De rechtsback vind ik erg goed, maar die is ook vooral met aanvallen bezig.



Maassluis is al jaren een ploeg met veel fysiek inderdaad. Daarom win je ook altijd zo lastig van ze. Nu was Kevin Vink er volgens mij nog niet eens bij in de spits, dat scheelt nog eens twee meter. Maar ik begreep dat Adair Lopes da Silva, zijn vervanger, een erg goede wedstrijd speelde.

Ah, okee. Ging er vanuit dat het over de scheidsrechter ging.

Voor de opstelling moet je even op b.v. soccerway kijken, heb het allemaal netjes doorgegeven, maar weet het niet meer precies.

De omschrijving van Excelsior Maassluis herken ik wel. Al waren ze vorig jaar toen ze tegen ons speelden nog niet in beste vorm. Ben benieuwd wat Klein Holte van Vitesse van ze vindt.
 

Jef400

Well-known member
Hoeveel kijken er naar een gemiddelde JL wedstrijd?
Zijn er trouwens al wat toeschouwers aantallen bekend? Kon daar nog niets over vinden.

Wat ik op voetbal.com verneem waren er 1.297 toeschouwers bij HHC-GVVV en 900 bij Barendrecht-Spakenburg en 900 bij Kozakken Boys-Koninklijke HFC. Op soccerway verneem ik daarbij dat Katwijk-TEC 1.233 toeschouwers had en Excelsior Maassluis - VVSB 500. Maar goed. Het is nog vakantietijd natuurlijk.
 

noordooster

Well-known member
Wat ik op voetbal.com verneem waren er 1.297 toeschouwers bij HHC-GVVV en 900 bij Barendrecht-Spakenburg en 900 bij Kozakken Boys-Koninklijke HFC. Op soccerway verneem ik daarbij dat Katwijk-TEC 1.233 toeschouwers had en Excelsior Maassluis - VVSB 500. Maar goed. Het is nog vakantietijd natuurlijk.

Ik zou wel eens willen weten hoe ze die aantallen bepalen.
Die niet-afgeronde aantallen suggereren een precieze telling.
Alleen betalende toeschouwers ?
Worden leden, anderen die gratis naar binnen mogen en seizoenkaarthouders automatisch meegeteld ook als ze niet aanwezig zijn ?
Gaan ze alleen uit van het aantal toeschouwers in de eerste helft ? ( in de tweede helft zijn het er om diverse redenen vaak meer )
 

Jef400

Well-known member
Ik zou wel eens willen weten hoe ze die aantallen bepalen.
Die niet-afgeronde aantallen suggereren een precieze telling.
Alleen betalende toeschouwers ?
Worden leden, anderen die gratis naar binnen mogen en seizoenkaarthouders automatisch meegeteld ook als ze niet aanwezig zijn ?
Gaan ze alleen uit van het aantal toeschouwers in de eerste helft ? ( in de tweede helft zijn het er om diverse redenen vaak meer )

Pfoe dat weet ik niet. Wat ik las heeft alleen Quick Boys een scansysteem bij de semiprofs. Dan kun je daadwerkelijk gaan tellen. Ik denk dat de waan wel aardig gelijk heeft. Bij GVVV was het ook een schatting.
 
Bovenaan