Tv-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maasveld

Well-known member
Lubach heeft een Venlose verfspuiter ge?nspireerd om de stadsbrug wat op te vrolijken:

a294d627f38304cc0f173b096cf16dc7.jpg
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ik heb paar dagen geleden een docu gezien op ned2 over de nederzettingenpolitiek van Israel.

Moest daarna even goed kotsen. Misselijkmakend. Wat een smerig spel.

edit: het was 2doc: the settlers.
 
Laatst bewerkt:

Wigboldus

Well-known member
Ik heb paar dagen geleden een docu gezien op ned2 over de nederzettingenpolitiek van Israel.

Moest daarna even goed kotsen. Misselijkmakend. Wat een smerig spel.

edit: het was 2doc: the settlers.

bedankt voor de tip, ga ik even kijken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik heb paar dagen geleden een docu gezien op ned2 over de nederzettingenpolitiek van Israel.

Moest daarna even goed kotsen. Misselijkmakend. Wat een smerig spel.

edit: het was 2doc: the settlers.

Daar viel ik ook in, bizar en het geeft je gelijk een iets andere kijk op de zaken daar. Goeie docu.
 

erka

Well-known member
Wist natuurlijk wel van de ideologische gronden en het landjepik.

Maar bijvoorbeeld dat Sharon bewust de Gazastrook weggegeven heeft om het westen stil te houden, en ondertussen zo ongeveer 100x zoveel nieuwe kolonisten op de westbank heeft toegelaten als er in Gaza weg zijn gegaan. En dat Israel niks doet tegen illegale kolonisten omdat het ze wel goed uitkomt. En dat de "geplande" nederzettingen altijd in een cirkel rond een origineel Palestijns dorp worden gepland, om uiteindelijk te omsingelen. En bovendien op hoogte zodat de Israeli psychologisch kunnen neerkijken op de Palestijnen vanaf de heuvels. En vervolgens aparte wegen aanleggen zodat de kolonisten hun eigen snelwegen naar Jeruzalem hebben. Kosten: 250.000 dollar per kolonist. Ik kan nog wel even doorgaan....

Zoals iemand ook zei in de docu: het is pure apartheid.
 

Wigboldus

Well-known member
Wel indrukwekkend en tegelijk verschrikkelijk om te zien. Het gaat allang niet meer om het land van hun God en voorvaderen. Het gaat puur om een machtsspelletje van de huidige staat Isra?l en de Islamitische landen eromheen. Gelukkig wonen er ook genoeg vredelievende joden en Arabieren die het prima met elkaar kunnen vinden, maar de hoge heren en aan beide kanten bendes die het leven van elkaar zuur willen maken.

Het doet mij pijn aan de ogen dat ze zo'n ruzie maken op dit historische grond. En het is helemaal nergens voor nodig.
 

gevegt

Well-known member
In de categorie is water nat en de paus katholiek.

Er is zoveel haat daar dat het nooit goed komt daar.

Ooit was er een President die wel toenadering zocht en vrede met een hoofdletter schreef. Sindsdien is het alleen maar achteruit gegaan door rechtse populisten.
 

de waan

Well-known member
En het komt voorlopig ook niet goed daar. Misschien komt het wel nooit goed.
Dat gedoe met die soldaat die als een grote held wordt vereerd omdat ie iemand die op de grond lag door zijn hoofd schoot stemt me ook heel erg droevig en pessimistisch.
 

gevegt

Well-known member
Ik zie een jongentje uitleggen waarom hij van geslecht wil veranderen bij Tan. Hopelijk weet hij waar hij aan begonnen is, maar ik heb mijn twijfels op die leeftijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan