Tv-topic

Abubakari

Administrator
Forumleiding
Maar wie is het?
Een acteur die wat mij betreft van alle ooit Ajacieden het meest op Frank Stapleton of desnoods Pal Fischer lijkt. Maar zeker niet op van Basten.

Cruijff zit er ook in, dacht dat dat van’ t Schip voor moest stellen, maar het bleek Cruijff te moeten zijn.

Abubakari

Administrator
Forumleiding
Het WK ontbijt bij de NOS.
Je verwacht in een half uurtje 2 samenvattingen van elk 6 a 7 minuten, even bij Oranje kijken en een blik vooruit op de wedstrijden die vandaag/komende nacht gespeeld worden.

Je krijgt 50 minuten gekeuvel, de hoogtepunten uit het journaal (of dieptepunten gezien het nieuws), een Nederlandse nerd die 11jaar in Canada woont en niks te melden heeft, het weer in Toronto en LA en jawel… twee ultra korte samenvattingen van anderhalve minuut.

Morgen maar kijken wat de Belg er in de ochtend van maakt want het WK ontbijt van de NOS stinkt als een gekookt ei.

Batigoal

Well-known member
Het WK ontbijt bij de NOS.
Je verwacht in een half uurtje 2 samenvattingen van elk 6 a 7 minuten, even bij Oranje kijken en een blik vooruit op de wedstrijden die vandaag/komende nacht gespeeld worden.

Je krijgt 50 minuten gekeuvel, de hoogtepunten uit het journaal (of dieptepunten gezien het nieuws), een Nederlandse nerd die 11jaar in Canada woont en niks te melden heeft, het weer in Toronto en LA en jawel… twee ultra korte samenvattingen van anderhalve minuut.

Morgen maar kijken wat de Belg er in de ochtend van maakt want het WK ontbijt van de NOS stinkt als een gekookt ei.
Ja, dat viel nogal tegen. Hopelijk moeten ze nog warmdraaien en geven ze iets meer aandacht aan het daadwerkelijke voetbal als er wat meer wedstrijden zijn.

Abubakari

Administrator
Forumleiding
Ik vrees met grote vreze. Studio Sport heeft ook belabberde samenvattingen omdat er tussendoor gekeuveld moet worden. Ze snappen helemaal niks van wat zo’n programma zou moeten zijn. Leuteren, een inhoudsloos keuvelprogramma.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Die nachtwedstrijden zonder analisten en gezeur, wat een verademing. Wel nog steeds reclame helaas.

Jacco

Well-known member
Ook irritant dat ze in de intro al hoogtepunten laten zien, keuvelen over wat er is gebeurd, en de samenvatting pas daarna komt.
Draai dat om.

Mario

Well-known member
Forumleiding
In de studio zit een Belgische en een Deen.

Het schijnt bij de BBC en de Belg beter te zijn, en in Duitsland hebben ze blijkbaar betere stadiongeluiden.

Abubakari

Administrator
Forumleiding
Bij wat ik zelf kijk maakt het mij weinig uit of er een Mozambikaan of een Mongool in de studio zit, Ali B is televisie dood gemaakt, dis dat scheelt al enorm. Maar met al die nachtwedstrijden moet je gewoon een degelijk ochtendprogramma in elkaar zetten. En dat lukt die haspels van de NOS dus weer niet. Hoe moeilijk kan het zijn? Maar nee, koffie drinken, leuteren, ontbijtje erbij, verder leuteren en het voetbal zelf er in no time doorheen jassen. Onbegrijpelijk. Wat een stuitende onnozelheid.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Forumleiding
Tot 02:00 's nachts is voor mij het limiet. Korea Tsjechie heb ik vanochtend even teruggekeken. De rest van die nachtwedstrijden hou ik het bij de samenvatting. Ik moet nog wel even nadenken mocht Oranje de 03:00 wedstrijd spelen in de 2e Ronde.ik werk die dag wel vanuit huis, dus dat scheelt alvast.

Abubakari

Administrator
Forumleiding
Ik heb ze maar even gemaild hoe het moet:

Mag ik de eerste dag van het WK ontbijt een gemiste kans noemen?
Voetbal diep in de nacht, wedstrijden in de groepsfase die zelfs de grootste voetbalgek niet allemaal gaat kijken.

Dan verwacht ik in een half uur up to date gebracht te worden. Samenvattingen van 6-8 minuten of als het echt een geweldige wedstrijd was langer.

Maar wat krijgen we? Samenvattingen op journaal lengte, 1,5 tot 2 minuten. Drie rode kaarten bij MEX-ZAF, dan is het raar dat je er maar 2 ziet en dat het voetbal er sowieso doorheen geramd wordt zodat er gekeuveld kan worden.

Mensen willen voetbal zien, geen oeverloos gekeuvel. Een uur met 55 minuten gekeuvel wat voor een groot deel ook nog vrij saai en oninteressant is. Iemand die 11 jaar in Canada woont krijgt meer tijd dan de samenvattingen bij elkaar duren.

Misschien een idee om het eerste half uur puur voetbal te maken, goeie samenvattingen, wat reacties van spelers en coaches en kort even het laatste Oranje nieuws. Kun je het tweede half uur wel gaan keuvelen. Kijk je na een week even welk half uur de beste kijkcijfers heeft en of ik gelijk heb. Maar da’s logisch.

Op deze manier ga ik niet meer kijken, check dan wel wat de Belg ervan bakt. Er wordt al zoveel gepraat op tv, het is geen radio, het is geen podcast het is tv. Show (the game), don’t tell.

Bovenaan