Transfers hoofdklasse C zondagamateurs 2015-2016

bqandy

Well-known member
Een verschil tussen Alcides en MSC is dat Alcides wel beschikt over een goed 2e elftal en goede A junioren, waardoor zij minder zullen terugvallen dan MSC wanneer het spelersbudget flink omlaag moet.

Klopt. net nog met een betrokkene over gehad.
 

SanMark.

Well-known member
De geruchten zijn inderdaad sterk over een leegloop bij zowel Alcides als MSC. Bij Alcides kun je er nu echt wel van spreken.
Nummer zes weg: Rik jan de Groot. Nog geen nieuwe club
Yannick Kaluzi gaat naar Olde Veste 54, 1e klasse zaterdag. Kaluzi had al gezegd dat hij zou gaan bij Alcides.

Nou je gaat niet voor het geld naar Olde Veste want daar word niet betaald.

Dat word dus een pas op de plaatst maken voor Alcides.

Er word hier wel gesproken dat er bij MSC ook ingeleverd moet worden maar de enige die daar tot dusver weggaat is Lopes Macedo. ( of ik moet even niet opgelet hebben).

Maar zoals al gezegd dan krijgt MSC echt een probleem want opvolging binnen de club is er totaal niet.

Vorig jaar randje topklasse en de kans dus groot dat het de komende jaren hard gaat zakken.
 

noordooster

Well-known member
Nou je gaat niet voor het geld naar Olde Veste want daar word niet betaald.

Dat word dus een pas op de plaatst maken voor Alcides.

Er word hier wel gesproken dat er bij MSC ook ingeleverd moet worden maar de enige die daar tot dusver weggaat is Lopes Macedo. ( of ik moet even niet opgelet hebben).

Maar zoals al gezegd dan krijgt MSC echt een probleem want opvolging binnen de club is er totaal niet.

Vorig jaar randje topklasse en de kans dus groot dat het de komende jaren hard gaat zakken.

Ook verdediger Vincent Oosterkamp gaat bij MSC vertrekken. Ik hoorde MSC trainer Bijen na de dikke nederlaag tegen Be Quick Groningen.
Ik kreeg het idee dat er nogal wat onvrede is. En ik hoorde van mensen dicht bij de club dat er minder spelersbudget komt.
Het starten met een prestatieteam op zaterdag past hier ook wel in.
Op dit moment schat ik d' Olde Veste niet lager in dan Alcides .
 

SanMark.

Well-known member
Op dit moment schat ik d' Olde Veste niet lager in dan Alcides .

Ik zeg ook niet dat het niveau van Olde Veste lager is maar daar word niet betaald. En als je van een betaal club af komt vind ik dat wel een opvallende move.

Dat is ook de reden dat Olde Veste de stap naar de hoofdklasse maar niet kan maken.

Alle jeugd op divisie niveau met een uitstekend beleidsplan wat een aantal jaren terug beloond is met de Rinus Michels prijs.
 

bqandy

Well-known member
Oosterkamp had al voor Macedo gemeld dat hij naar Nunspeet ging.

En binnen het bestuur van MSC rommelt het volgens mij ook. Ik mis ineens de vice voorzitter.......
 

noordooster

Well-known member
Oosterkamp had al voor Macedo gemeld dat hij naar Nunspeet ging.

En binnen het bestuur van MSC rommelt het volgens mij ook. Ik mis ineens de vice voorzitter.......

Oosterkamp gaat toch net als Lopes Macedo naar WHC ?

Ik heb het idee dat de broers Fidom de Elim, Zuidwolde, Hollandscheveld-clan bij MSC wat bij elkaar hield.
Wanneer deze jongens ermee stoppen bij MSC zakt alles als een plumpudding in elkaar.
Ik denk dat het al bepalend wordt hoe MSC omgaat met het verlies van Oosterkamp en Lopes Macedo.
Trekken ze geen adequate vervangers aan dan gaat MSC een moeilijk volgend seizoen tegemoet, zelfs al zouden de anderen blijven.
 

bqandy

Well-known member
Oosterkamp gaat toch net als Lopes Macedo naar WHC ?

Ik heb het idee dat de broers Fidom de Elim, Zuidwolde, Hollandscheveld-clan bij MSC wat bij elkaar hield.
Wanneer deze jongens ermee stoppen bij MSC zakt alles als een plumpudding in elkaar.
Ik denk dat het al bepalend wordt hoe MSC omgaat met het verlies van Oosterkamp en Lopes Macedo.
Trekken ze geen adequate vervangers aan dan gaat MSC een moeilijk volgend seizoen tegemoet, zelfs al zouden de anderen blijven.

Ja naar WHC sorry. IJzerman van Dieze West ging naar Nunspeet.
 

Mug

Member
De belangrijkste man in het bestuur, Arjan Jonkers, vice voorzitter is tussentijds gestopt als bestuurder. Waarschijnlijk oneens over het toekomstige beleid van MSC
 

SanMark.

Well-known member
Oosterkamp gaat toch net als Lopes Macedo naar WHC ?

Ik heb het idee dat de broers Fidom de Elim, Zuidwolde, Hollandscheveld-clan bij MSC wat bij elkaar hield.
Wanneer deze jongens ermee stoppen bij MSC zakt alles als een plumpudding in elkaar.
Ik denk dat het al bepalend wordt hoe MSC omgaat met het verlies van Oosterkamp en Lopes Macedo.
Trekken ze geen adequate vervangers aan dan gaat MSC een moeilijk volgend seizoen tegemoet, zelfs al zouden de anderen blijven.
Team manager is Andres Hoogeveen die komt ook uit Hollandseveld die zal waarschijnlijk ook wel wat spelers geregeld hebben door de jaren heen . Jos woont al jaren in Meppel kan best zijn dat die tzt nog eens naar FC Meppel gaat als MSC niet meer betaald.
 

noordooster

Well-known member
Team manager is Andres Hoogeveen die komt ook uit Hollandseveld die zal waarschijnlijk ook wel wat spelers geregeld hebben door de jaren heen . Jos woont al jaren in Meppel kan best zijn dat die tzt nog eens naar FC Meppel gaat als MSC niet meer betaald.

Andres Hoogeveen komt uit Hoogeveen. Hij speelde jarenlang voor vv Hoogeveen. Later ging hij naar MSC en hij eindigde zijn voetbalcarri?re bij HODO in Hollandscheveld.
Ik ken zijn rol in het aantrekken van spelers niet. De spelers zelf weten natuurlijk ook wel wie en wat er in genoemde dorpen voetbalt.

Bij Fc Meppel zijn ze blij dat ze niet net als MSC en Alcides een koopclub zijn geworden.
Ze hebben het bij Fc Meppel prima voor elkaar.
 

Mug

Member
Wanneer Jos Fidom naar Fc Meppel gaat dan weten we ook wat de invloed van zijn vriendin daarbij is.
 

Mug

Member
Bij Fc Meppel zijn ze blij dat ze niet net als MSC en Alcides een koopclub zijn geworden.
Ze hebben het bij Fc Meppel prima voor elkaar

Kom op noord-ooster, jij weet net zo goed als ik , dat Fc Meppel dit jaar pas voor het eerst met heel veel Fc Meppelers spelen en dat Fc Meppel ook niet te beroert is om achter spelers aan te zitten. Ook Fc Meppel is niet roomser dan de paus. Alleen ze hebben wat minder te besteden. Voor aanvang van dit seisoen verkondigde de trainer dat ze nog wat ervaring in de achterhoede erbij wilden hebben Ook Fc Meppel heeft spelers benadert met de geldbuidel. En je denkt toch niet dat er bij D Olde Veste niets gebeurt, dan ken je Bolm en Brandsma nog niet. Het is steeds hetzelfde verhaaltje, bij ons word niet betaald.
 

noordooster

Well-known member
Wat d' Olde Veste doet qua betalingen weet ik niet. SanMarko beweert dat ze niet betalen.
In het verleden haalde Fc Meppel denk ik ook wel eens spelers, maar volgens mij niet op zo grote schaal als MSC en Alcides.
Ze hebben ook nooit de hoofdklasse bereikt.
Van een Fc Meppel bestuurder begreep ik dat ze er de laatste tijd inzetten op spelers uit de eigen jeugd.
 

SanMark.

Well-known member
Wanneer Jos Fidom naar Fc Meppel gaat dan weten we ook wat de invloed van zijn vriendin daarbij is.

Hoe zo die voetbalt al jaren bij MSC bij de dames.

Jos heeft best wel veel vrienden bij FC Meppel zitten. Dus die zie ik tzt nog wel eens die kant op verhuizen.
 

bqandy

Well-known member
Bij Fc Meppel zijn ze blij dat ze niet net als MSC en Alcides een koopclub zijn geworden.
Ze hebben het bij Fc Meppel prima voor elkaar

Kom op noord-ooster, jij weet net zo goed als ik , dat Fc Meppel dit jaar pas voor het eerst met heel veel Fc Meppelers spelen en dat Fc Meppel ook niet te beroert is om achter spelers aan te zitten. Ook Fc Meppel is niet roomser dan de paus. Alleen ze hebben wat minder te besteden. Voor aanvang van dit seisoen verkondigde de trainer dat ze nog wat ervaring in de achterhoede erbij wilden hebben Ook Fc Meppel heeft spelers benadert met de geldbuidel. En je denkt toch niet dat er bij D Olde Veste niets gebeurt, dan ken je Bolm en Brandsma nog niet. Het is steeds hetzelfde verhaaltje, bij ons word niet betaald.

Toch zijn er spelers die niet in eerste instantie voor het geld gaan. Bv Ivan Landlust vertrok bij DIO Groningen (dat net naar de hoofdklasse was gepromoveerd) omdat er geen keeperstrainer was. Hij ging naar ONS Sneek als 2e doelman en veroverde na verloop van tijd een basisplaats omdat hij door die keeperstrainer beter werd.
Zo kan ik me voorstellen dat voormalig succesvolle trainers bij de Meppeler clubs ook een aantrekkingskracht hebben op spelers. Wel opvallend dat de MSC 'ers naar een oud Alcides trainer gaan (Mossing Holsteyn, WHC). En twee Alcides spelers voor Blom en Brandsma (ex MSC, nu Olde Veste) kiezen.
Als er bij clubs geen groot budget meer is voor "grote" vergoedingen, zoals blijkbaar bij Alcides en MSC, dan gaan de randvoorwaarden logischerwijs een hele grote rol spelen. Dat hoeven niet alleen goede trainers te zijn, maar ook een hechte groep, of betrokkenheid door spelers als jeugdtrainer te laten fungeren.
 

noordooster

Well-known member
Goed verhaal, Andy.
Ik denk dat niet altijd alleen het geld bepalend is voor een overstap.
Bij HHC bijvoorbeeld kunnen de jongens een behoorlijk zakcentje verdienen, maar die jongens uit Drenthe en Groningen vinden het ook mooi om met elkaar te voetballen en de sfeer, het aantal toeschouwers, speelt ook mee.
Bij MSC stap je als jongen uit Hollandscheveld, Elim of Zuidwolde gemakkelijker binnen omdat er al meerdere plaatsgenoten zitten. Ook voor het reizen is dat wel lekker.
Dat aangetrokken spelers soms ook een jeugdteam gaan trainen heeft naar mijn idee er ook mee te maken dat men op die manier de vergoeding beter kan motiveren.
Dat met die trainers lijkt me toeval. De jongens die naar WHC gaan zullen Mossing Holstein niet kennen uit zijn Alcides-tijd. Toen zaten ze nog lang niet bij MSC.
En minstens 1 van de jongens die naar d' Olde Veste gaat heeft er eerder gespeeld. En toen daar misschien ook Blom en Brandsma al als trainer gehad ?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan