Transfers hoofdklasse C zondagamateurs 2015-2016

SanMark.

Well-known member
Hallo Andy, Een week geleden had Casper in het Groningse al laten horen dat hij de belangrijkste kandidaat was . Ook de andere kandidaat kwam uit het Groningse. Ik heb begrepen dat het een nek aan nek race was. Wat de doorslag heeft gegeven weet ik niet, maar ik denk niet wat San Mark hierover zegt, geld. Met Casper halen ze ,denk ik , een goede trainer voor Alcides. Wat ik mij wel afvraag, hoe ambitieus is Alcides nog, maar dat gaan we in de toekomst wel zien.


Lampie.

Goedkoop = niet te veel kosten.

Dat ik mijn eigen 'grappen' moet uitleggen ........... maar wat kun je ook anders verwachten van die domme Alcidianen.
 

bqandy

Well-known member
Hallo Andy, Een week geleden had Casper in het Groningse al laten horen dat hij de belangrijkste kandidaat was . Ook de andere kandidaat kwam uit het Groningse. Ik heb begrepen dat het een nek aan nek race was. Wat de doorslag heeft gegeven weet ik niet, maar ik denk niet wat San Mark hierover zegt, geld. Met Casper halen ze ,denk ik , een goede trainer voor Alcides. Wat ik mij wel afvraag, hoe ambitieus is Alcides nog, maar dat gaan we in de toekomst wel zien.

Dat Casper dat ergens in het Groningse heeft gemeld is mij compleet ontgaan. En wat de doorslag tov de andere kandidaat (en) heeft gegeven weet ik ook niet.
 

bqandy

Well-known member
Om het trainersplaatje compleet te maken. Rob Bouman is inmiddels de nieuwe trainer van De Bataven en Frank Tempelman bij Rohda Raalte
Volgend seizoen gaat trainer Dennis van Beukering (AFC Arnhem) naar Silvolde en Stephan Rahantoknam (SVI) naar Dieze West en zoals al genoemd Casper Goedkoop naar Alcides.

En de overige trainers: Het duo Scherpen en Beijen blijft bij MSC en ook Theo ten Caat van Achilles 1894 heeft verlengd. Ook Rene Nijhuis van Quick 20 en John Gielink van Rigtersbleek blijven nog een jaar. Frans Koenen van RKHVV heeft een doorlopend contract tot medio 2017.

Jan Pruijn van Alverna denkt er nog over na en ik zal zondag eens informeren hoe het met Mischa Visser en Be Quick 1887 staat. Nog geen nieuws over trainers bij Juliana '31 en Hollandia.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Best treurig hoe die club compleet wordt leeggeplukt de laatste jaren.

Stelt Rohda Raalte een betalingsplafond in ? Hebben ze niet genoeg geld om spelers te betalen ? Wat is hun doelstelling als club ? Moet er een bepaald aantal zelf opgeleide spelers meedoen of is dat geen eis en wil men desnoods met allemaal spelers van buiten zo hoog mogelijk spelen ?
Zeker in het verleden deed Rohda ook volop mee met het halen van spelers van andere verenigingen.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er onvoldoende financi?le mogelijkheden zijn bij een club als Rohda Raalte. En het lijkt me er ook wel gezellig. Thuis altijd veel publiek.

Top- en hoofdklassers , Urk uitgezonderd, redden het niet met zonder spelers te halen en te betalen.
Hoeveel je haalt en hoeveel je betaalt hangt vaak af van hoeveel je te besteden hebt en je doelstelling als club.
Nagenoeg elke topamateurclub haalt en betaalt spelers, de een wat meer dan de ander.
HZVV haalt zelden een speler van een andere club, HHC haalt ze allemaal van andere clubs.
 

Mug

Member
Best treurig hoe die club compleet wordt leeggeplukt de laatste jaren.

Clubs die in het verleden overal spelers weghaalden moeten nu ook niet zeuren dat ze nu zelf leeg geplukt worden.Dus eigenlijk moet niemand zeuren want op een uitzondering na doet elke club hetzelfde. De club met de meeste mogelijkheden doet het meest. All in de game. Ook mijn club Alcides doet hier aan mee, nu zij ook minder geld te besteden hebben gebeurt daar hetzelfde. Mij zal je hier niet over horen. Het was zo, het is zo en het zal altijd zo blijven.
 

de waan

Well-known member
Ja, maar Rohda is wel een club die het goed voor elkaar heeft qua organisatie en jeugd. Ik zeg ook niet dat ze moeten zeuren (doen ze ook niet volgens mij). maar ik vind het wel jammer als een club als Rohda wegzakt.

@noord-ooster: De tijd dat Rohda veel te besteden had ligt alweer een aantal decennia achter ons. Sinds de jaren negentig hebben ze vaker niet dan wel op het hoogste niveau gespeeld. Volgens mij is hun beleid dat ze zo hoog mogelijk willen spelen, maar wel op een verantwoorde manier. Wat dat betreft lijkt het wel een beetje op ACV. Top in de jaren '70 en '80, maar nu net niet meer mee kunnen/willen met de echte top.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
MSC gaat Lopez Macedo kwijt raken aan WHC . Opzich wel opvallend want hij zou vorig jaar eigenlijk terug gaan naar Zuidwolde bleef een jaartje langer bij MSC plakken en gaat nu nog wat geld verdienen in Wezep.
 

noordooster

Well-known member
Inderdaad, in Zuidwolde rekenden ze erop dat na Linthorst en Liezen ook Carlos terug zou komen.
Onderhand raakt MSC toch wel enkele basisspelers kwijt. Benieuwd of en hoe ze dat gaan opvangen.
En ook wel opvallend dat WHC kennelijk weer het geld heeft om zulke spelers te halen.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Bij WHC hebben ze ook weer een zakje geld gevonden na alle bestuurlijke ellende van de laatste jaren?
 

de waan

Well-known member
Dat was altijd wel zo tot een paar jaar terug. Toen is daar een hoop gedoe geweest met twee kampen en zijn veel sponsoren opgestapt. Daarom spelen ze nu ook eerste klasse.
 

noordooster

Well-known member
Volgens mij word daar wel aardig betaald door de jaren heen als ik de spelersstroom daar altijd naar toe zie.

Ze hebben het wel een poos wat kalmer aan moeten doen in de periode na de beslissingswedstrijd tegen DETO toen ze net de topklasse misliepen. Toen zijn er goede spelers weg gegaan en mindere terug gekomen.
En na een paar keer net degradatie uit de hoofdklasse te zijn ontlopen zijn ze afgelopen seizoen gedegradeerd.
Lopes Macedo zal in Wezep nu wel meer kunnen vangen dan bij MSC neem ik aan en ook de reiskostenvergoeding zal hoger zijn.
 

bqandy

Well-known member
Bjorn Adams van Be Quick 1887 naaaar.... Roept U maar. Uiteraard Harkemase Boys.
Carlos Lopes Macedo van MSC naar WHC (O, stond er al)
Tom IJzerman van Dieze West naar Nunspeet.
En gisteren: Kevin de Vries van Alcides naar 'd Olde Veste 54.
De nieuwe club van Alcides doelman Bas van Wegen is ook bekend: ONS Sneek.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Het zou mij niet verbazen dat er een leegloop komt bij MSC. Ook daar is het budget weer minder. Bestuur en sponsors en trainers zitten niet op dezelfde golflengte, onrust onder de spelers, vandaar ook de dikke nederlaag tegen Be Quick. Het is jaren goed gegaan bij MSC, maar nu moeten ze laten zien hoe sterk de organisatie is. Waar moeten ze op terugvallen, geen 2de en geen A1
 

noordooster

Well-known member
Bjorn Adams van Be Quick 1887 naaaar.... Roept U maar. Uiteraard Harkemase Boys.

Dat jongens als Strengholt en Adams vertrekken bij Be Quick verbaast me wel een beetje.
De club staat op de rand van de topklasse, dus ook sportief gezien zit je bij Be Quick komend seizoen goed, de club heet een "warm bad " te zijn, het is voor spelers als Strengholt en Adams lekker dichtbij dacht ik enz.
Dan lijkt het erop dat ze alleen maar vertrekken omdat ze wat meer geld kunnen krijgen en dat ze het reizen op de koop toe nemen.
Be Quick zou eens moeten nadenken hoe ze zulke jongens toch kunnen behouden.

Overigens haalt nagenoeg elke hoofd- en topklasser spelers van andere clubs. De een alleen wat meer dan de ander, maar dat heeft vaak met de financiele mogelijkheden te maken. Ook bij Be Quick speelt een aantal spelers die niet bij die club de jeugd doorliepen. Zo had bv Sc Erica graag gezien dat keeper Woering nog wat langer bij hen gebleven was.
 

noordooster

Well-known member
Het zou mij niet verbazen dat er een leegloop komt bij MSC. Ook daar is het budget weer minder. Bestuur en sponsors en trainers zitten niet op dezelfde golflengte, onrust onder de spelers, vandaar ook de dikke nederlaag tegen Be Quick. Het is jaren goed gegaan bij MSC, maar nu moeten ze laten zien hoe sterk de organisatie is. Waar moeten ze op terugvallen, geen 2de en geen A1

Jij zit er dichter op dan ik, Mug.
Als er onrust is onder de spelers kan het bij MSC ook zomaar uiteenvallen.
Er zit nauwelijks een MSC-er/Meppeler bij de selectie , ik weet niet hoe groot de binding van die jongens uit Elim, Hollandscheveld en Zuidwolde met de club is, maar er zijn al een paar goede spelers vertrokken, er wordt dit seizoen niet best gepresteerd en als de club geen waardige vervangers aantrekt hebben de andere spelers ook niet veel zin om te blijven bij een club die alleen maar achteruit gaat.
Afwachten dus waar het bestuur mee komt.
 

bqandy

Well-known member
De geruchten zijn inderdaad sterk over een leegloop bij zowel Alcides als MSC. Bij Alcides kun je er nu echt wel van spreken.
Nummer zes weg: Rik jan de Groot. Nog geen nieuwe club
Yannick Kaluzi gaat naar Olde Veste 54, 1e klasse zaterdag. Kaluzi had al gezegd dat hij zou gaan bij Alcides.
 

noordooster

Well-known member
De geruchten zijn inderdaad sterk over een leegloop bij zowel Alcides als MSC. Bij Alcides kun je er nu echt wel van spreken.
Nummer zes weg: Rik jan de Groot. Nog geen nieuwe club
Yannick Kaluzi gaat naar Olde Veste 54, 1e klasse zaterdag. Kaluzi had al gezegd dat hij zou gaan bij Alcides.

Een verschil tussen Alcides en MSC is dat Alcides wel beschikt over een goed 2e elftal en goede A junioren, waardoor zij minder zullen terugvallen dan MSC wanneer het spelersbudget flink omlaag moet.
 
Bovenaan