[Transfers] Buitenland

Pascallovic

Well-known member
El Ghazi definitief overgenomen door Aston Villa, waar hij dit seizoen al op huurbasis speelde. Mooie stap voor hem, zeker nu ze weer Premier League gaan spelen.
 

Batigoal

Well-known member
Real Madrid weet van gekkigheid niet meer wat ze doen. Dan hebben ze afgelopen seizoen een linksback uit de eigen jeugd die het prima doet in afwezigheid van Marcelo, maar kopen ze nu Ferland Mendy van Lyon voor maar liefst 48 miljoen euro. Die Mendy liep 2 seizoenen geleden nog in de Ligue 2 te voetballen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ze hebben de afgelopen jaren op de transfermarkt naar verhouding niet heel veel gedaan en uitgegeven. Ondertussen wel veel geld verdiend met 4x CL in 6 jaar. Dan kan ik mij voorstellen dat ze een leuk spaarpotje hebben. Ajax kan ook voor 200 miljoen spelers halen met een begroting van 90 miljoen. Daar weten we ook allemaal waar het geld vandaan komt.
 

Atreides

Well-known member
Ze hebben de afgelopen jaren op de transfermarkt naar verhouding niet heel veel gedaan en uitgegeven. Ondertussen wel veel geld verdiend met 4x CL in 6 jaar. Dan kan ik mij voorstellen dat ze een leuk spaarpotje hebben. Ajax kan ook voor 200 miljoen spelers halen met een begroting van 90 miljoen. Daar weten we ook allemaal waar het geld vandaan komt.

Gek genoeg heeft Real de laatste jaren eigenlijk gewoon financieel gezond beleid gevoerd. :eek:mg:
 

Batigoal

Well-known member
Twee flinke uitgaande transfers bij onze Zuiderburen. Club Brugge-spits Wesley gaat voor €25 miljoen naar Aston Villa en Standard verkoopt Moussa Djenepo voor €20 miljoen aan Southampton. Op beiden wordt flinke winst geboekt; Wesley kwam halverwege 2016 over van Trencin voor ??n miljoen euro, Djenepo een jaar later naar Luik voor nog geen ton.

Tevens werd de duurste binnenlandse transfer gedaan. Vleugelspits Theo Bongonda gaat voor €7 miljoen van Zulte Waregem naar kampioen RC Genk.
 

Batigoal

Well-known member
Eintracht Frankfurt had veel succes met Luka Jovic (via Benfica weliswaar) en dus halen ze met Dejan Joveljic een soortgelijke vervanger. Weer een jonge spits van Rode Ster Belgrado die getipt wordt als supertalent en die FM-spelers zeker zullen kennen.
 

Batigoal

Well-known member
Leandro Trossard, ??n van de meeste gewilde transfertargets in Belgi?, maakt de overstap naar Brighton. Zonde, als aanvallende creatieveling is dat geen beste keuze. Ik had hem liever als natuurlijke opvolger van Hazard bij Gladbach gezien.
 

Batigoal

Well-known member
De transferperiode is vandaag officieel van start gegaan!

Celta krijgt een wel heel fijn kwartet voorin; nieuwelingen Denis Suarez, Santi Mina en Nolito samen met Iago Aspas. Dat is smullen voor de liefhebber!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Anderlecht haalt met Samir Nasri een geduchte concurrent voor Michel Vlap in huis.
 

Batigoal

Well-known member
Anderlecht haalt met Samir Nasri een geduchte concurrent voor Michel Vlap in huis.

:cab:

Ben je klaar mee als Vlap zijnde. Teken je, halen ze een dag later iemand die waarschijnlijk veel te duur betaald wordt en vanwege zijn status ?n band met de trainer vast niet op de bank wordt gezet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
:cab:

Ben je klaar mee als Vlap zijnde. Teken je, halen ze een dag later iemand die waarschijnlijk veel te duur betaald wordt en vanwege zijn status ?n band met de trainer vast niet op de bank wordt gezet.

Ik vind het vanuit Anderlecht ook erg onlogisch dat ze 8 miljoen voor Michel Vlap hebben betaald en dan een dag later Samir Nasri ophalen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nasri speelt toch vooral vanaf de zijkant de laatste jaren? Niet meer fit genoeg voor een plek in de as.
 

Batigoal

Well-known member
Mink Peeters heeft het niet gered in Spanje en dus gaat het voormalige supertalent naar Cukaricki in Servi?.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar denkt er iemand dat Peeters nu bij Ajax 1 zou meekunnen als hij niet naar Real Madrid zou zijn gegaan? Zal toch uiteindelijk ook kwaliteit/mentaliteit tekort komen als je zelfs bij VVV en Almere City faalt?
 
Bovenaan