[h=1]LOWIE VAN ZUNDERT EN JERMO WILSTERMAN VERLENGEN CONTRACT[/h]
De Treffers is blij en trots te kunnen melden dat opnieuw twee basisspelers in een vroeg stadium hebben besloten hun contract te verlengen. Spits Lowie van Zundert en rechtsback Jermo Wilsterman, vorige week allebei nog trefzeker, verlengen hun verblijf op Zuid met ??n jaar.
Lowie werd afgelopen zomer definitief overgenomen van NEC nadat hij vanaf de vorige winterstop al een half jaar in het rood-zwart voetbalde. Zijn cijfers in dat half jaar (zeven goals en vier assists) schepten hoge verwachtingen dit seizoen en dat maakt de 21-jarige Nijmegenaar meer dan waar. Tot dusverre scoorde Lowie negen keer en gaf hij ??n assist in dertien wedstrijden.
Deze goede prestaties gecombineerd met de sfeer binnen het team waren voor Lowie de belangrijkste redenen om te verlengen. ‘De Technische Commissie spreekt erg veel vertrouwen in me uit en daarnaast hebben we een fantastische spelersgroep waardoor ik me helemaal op mijn plek voel.’ Er was ook interesse van Spakenburg voor de goalgetter maar daar ging Lowie niet op in. ‘Ik heb natuurlijk met de mensen in mijn omgeving gepraat en zij zien ook dat De Treffers goed bij mij past. Al met al ben ik dus erg blij met mijn contractverlenging.’
Een persoonlijk doel heeft de spits dit seizoen duidelijk voor ogen. ‘Ik wil minimaal vijftien goals maken en hiermee het vertrouwen dat ik van de hele club en vele supporters voel uitbetalen.’ Voor deze supporters heeft Lowie tevens een geruststellende boodschap. ‘Wij hopen als spelersgroep zelf ook dat we bij elkaar blijven. Er zit heel veel potentie in en we hebben simpelweg het doel om zo hoog mogelijk te eindigen in de Tweede Divisie.’ Het verschil tussen de Keuken Kampioen Divisie en Tweede Divisie merkt Van Zundert ook nauwelijks. ‘In mijn ogen ontlopen de betere ploegen van de Tweede Divisie en de onderkant van de Keuken Kampioen Divisie elkaar nauwelijks. Door bij De Treffers te voetballen, kan ik in de buurt studeren en voetballen en dat is voor mij de ideale combinatie.’
Jermo loopt net zoals Lowie ook al vanaf de winterstop van vorig seizoen rond op sportpark Zuid maar is pas vanaf de zomer officieel lid van de selectie. De rechtsback vertrok vanwege financi?le perikelen bij FC Lienden en ging meetrainen bij De Treffers. Jermo: ‘Het eerste half jaar was lastig omdat ik alleen oefenwedstrijden mocht spelen en ik me ook graag wilde laten zien in offici?le wedstrijden. Dit seizoen krijgt de rechtsback hier de kans voor en dat doet hij uitstekend. De 27-jarige verdediger miste weliswaar de eerste vijf wedstrijden van de competitie door een hamstringblessure maar ontpopt zich de laatste weken tot een steunpilaar. Jermo brengt ervaring, is een onomstreden basisspeler en speelde sinds hij fit is acht wedstrijden van begin tot eind. Tevens scoorde hij twee keer in deze wedstrijden. Jermo: ‘Het is fijn dat ik na mijn blessure direct het vertrouwen heb gekregen en dat dit gepaard gaat met goede resultaten is helemaal prettig.’
Al met al is Jermo erg blij met zijn verlenging: ‘Ik heb een heel positief gevoel bij de club en we hebben een leuke spelersgroep. Voor mij was het dan ook een makkelijke keuze om mijn contract te verlengen.’ Waar het seizoen gaat eindigen vindt de rechtsback lastig te voorspellen. ‘De ploegen in de Tweede Divisie ontlopen elkaar niet veel. Als we onze huidige serie kunnen vasthouden denk ik dat we een heel eind kunnen komen en misschien wel om de bovenste plekken kunnen meespelen.’
Wij wensen Lowie en Jermo erg veel succes en plezier toe met hun langere verblijf bij De Treffers!