Transfernieuws Derde Divisie

Unregistere

Well-known member
Voor die jongen een mooie promotie, maar hoe DOVO er nou bij komt om hem aan te trekken... Op zijn minst opmerkelijk. Kan me niet voorstellen dat ze intensief bij SVW staan te scouten.
 

Unregistere

Well-known member
De regio wel, maar of Gorinchem voor DOVO nog in de regio valt? En dan ook nog eens een derdeklasser... Maar we gaan het zien, misschien hebben de regioclubs rond SVW zitten slapen. Alleen die pakten hem geen van allen, zegt vaak toch ook wel iets.
 

noordooster

Well-known member
Ik ken de speler niet. Inderdaad een opmerkelijke grote stap.
Ik ken wel wat spelers die succesvol zijn overgestapt van een derde klasser naar een hoofdklasser.
Vaak krijgen topamateurs tips over zulke spelers en dan gaan ze wel eens kijken.
Ik denk niet, dat derde divisionisten standaard veel scouten bij clubs in de derde klasse.
 

de waan

Well-known member
De regio wel, maar of Gorinchem voor DOVO nog in de regio valt? En dan ook nog eens een derdeklasser... Maar we gaan het zien, misschien hebben de regioclubs rond SVW zitten slapen. Alleen die pakten hem geen van allen, zegt vaak toch ook wel iets.

O ja, inderdaad. Ik had gedacht dat die afstand kleiner was, maar ruim zestig kilometer is toch wel een heel eind om een speler bij een derdeklasser op te halen.
 

Joost

Well-known member
Nu het seizoen voortijdig is afgesloten, kan EVV haar blik richten op het seizoen 2020-2021. De TC van EVV heeft de selectie voor komend seizoen nagenoeg rond. Aanvulling moet er nog komen via een aanvaller.

De volgende spelers zullen ook komend seizoen voor EVV actief zijn:
1. Michel Vercruysse
2. Rick Geenen
3. Reno Kochanowski
4. Renst van Hien
5. Aron Gielen
6. Luc Tinnemans
7. Demen Roumen
8. Siem van Dijck
9. Rick Polman
10. Bob Vankan
11. Karim Ait Kassi
12. Roy Gielen (herstellend van kruisbandletsel)
Nieuwkomers:
13.Giel Pierey
14.Stijn Keulen
15. Tijn Beckers

De selectie zal verder worden aangevuld met een aantal O19 spelers die de stap naar de senioren gaan maken (later daarover meer).

De volgende spelers gaan EVV verlaten:
Loek Jacobs (verhuizing)
Shaquille Simmons ( Groene Ster)
Bryan Simons ( Groene Ster)
Martijn Stuff ( Veritas)
Sherry Kindo Kamara (onbekend)

Remco Gielen : hij zal voor een jaar naar Amerika gaan (studeren en voetballen). Indien vanwege de omstandigheden deze overgang niet door gaat, zal Remco ook komend seizoen voor EVV actief zijn.
Jordi Beelen die op zaterdag 1 februari in het duel tegen Groene Ster zijn kruisbanden scheurde, zou aanvankelijk medio maart worden geopereerd. Maar vanwege het coronaverhaal is de operatie uitgesteld.
Nieuwkomers:

Stijn Keulen : Stijn (19 jaar) speelde de afgelopen drie seizoenen voor FC Geleen Zuid. Mede dankzij zijn grote inbreng promoveerde de club afgelopen seizoen naar de 2e klasse. Dit seizoen was Stijn met FC Geleen Zuid (voor de coronauitbraak) verrassend koploper in die 2e klasse. Ook in de 2e klasse liet de aanvallende middenvelder zien dat hij veel talent heeft. Stijn kende zijn jeugdopleiding (2006-2017) bij Fortuna Sittard. Dit seizoen trainde hij al regelmatig mee met de EVV- selectie. Dit geschiedde na goed overleg met FC Geleen Zuid en haar trainer Leo Beckers.

Giel Piereij: Giel (23 jaar) komt over van 1e klasser De Ster. Tot begin 2017 speelde hij voor Fortuna Sittard. Giel kan op diverse plekken goed uit de voeten. Linkeraanvaller is een van de opties. Vorig seizoen promoveerde Giel met De Ster naar de 1e klasse en was hij een van de dragende krachten binnen het team.

Tijn Becker: Tijn (18) keepte tot de winterstop in de O19 van Fortuna Sittard. Daarna vertrok hij naar Walram waar hij tot de coronastop in het 1e keepte. EVV heet Stijn, Giel en Tijn van harte welkom bij EVV en wenst hen veel succes in de 3e divisie.

Met Simmons, Simons en wellicht Gielen verliezen ze 3 basiskrachten en wat daarvoor terugkomt lijkt vooral veelbelovend maar nog niet getest op niveau. Piereij en Becker ken ik niet, Becker zal sowieso wel tweede keeper worden. Stijn Keulen heb ik in 18/19 drie keer zien spelen en dat seizoen schoot hij er 20 in waaronder de beslissende in de halve finale nacompetitie. Het team dat me verder niet eens zo kon bekoren verraste wel dit seizoen en ging als promovendus aan kop in de 2e klasse.

Om de jeugdopleiding op niveau te krijgen heeft EVV de afgelopen twee jaar wel flink lopen shoppen bij de O19/O17 van clubs in de buurt. Niet zo gek dus dat de O19 in het afgebroken seizoen op hoofdklasseniveau alles won. Daar zit ongetwijfeld wel iets leuks tussen.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Knap dat Groene Ster twee belangrijke spelers heeft kunnen strikken. Willen zij de macht grijpen in het Limburgse amateurvoetbal of is het meer toeval? EVV is al jaren dé club natuurlijk, in die zin zou het verrassend zijn als er een wisseling van de wacht komt.
 

Joost

Well-known member
Knap dat Groene Ster twee belangrijke spelers heeft kunnen strikken. Willen zij de macht grijpen in het Limburgse amateurvoetbal of is het meer toeval? EVV is al jaren dé club natuurlijk, in die zin zou het verrassend zijn als er een wisseling van de wacht komt.

EVV is wel een bolwerk geworden in 20 jaar, vergis je daar niet in. De club zelf is niet bijzonder groot, meer een heel modale dorpsclub, maar heeft een uitstekende scouting. En ze hebben het financiële plaatje op orde doordat er een veelvoud aan lokale sponsoren aan de club verbonden zijn.

Groene Ster is echt nog een paar stapjes daar vandaan en zit in een veel concurrerender omgeving.
 

Unregistere

Well-known member
EVV is wel een bolwerk geworden in 20 jaar, vergis je daar niet in. De club zelf is niet bijzonder groot, meer een heel modale dorpsclub, maar heeft een uitstekende scouting. En ze hebben het financiële plaatje op orde doordat er een veelvoud aan lokale sponsoren aan de club verbonden zijn.

Groene Ster is echt nog een paar stapjes daar vandaan en zit in een veel concurrerender omgeving.

Helder. Er zit dus niet direct iets achter deze transfers.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is ook wel weer een logisch kringetje natuurlijk. Beetje zoals in Zeeland vaak gebeurt met Hoek, Kloetinge, GOES en - voorheen - Vlissingen.

Over Hoek gesproken. Die ploeg ziet de ervaren Belgische verdediger Kim Van den Bergh na dit seizoen vertrekken. Hij gaat weer in eigen land spelen voor Jong Male. Tevens wordt hij jeugdscout voor Club Brugge, maar dat geheel terzijde.
 

Unregistere

Well-known member
ADO '20 heeft zich versterkt in de voorhoede. Jan-Willem Tesselaar komt over van Katwijk. De aanvaller zou eigenlijk verkassen naar Rijnsburgse Boys, maar is onlangs op dat besluit teruggekomen. Daarna heeft ADO '20 snel gehandeld.

Ook vier nieuwkomers voor de Ajax-amateurs: Jemaro Breinburg (Purmersteijn), Stany Dankerlui (FC Abcoude), Michael Pereira (Buitenveldert) en Tobias Ravelli (KDO). Daar staat wel het vertrek van Chavez Uitenwerf naar competitiegenoot VVOG tegenover.

Behalve Uitenwerf heeft VVOG ook AFC-speler Dailey Groenewegen gestrikt voor komend seizoen.

Justin Valk komt komend seizoen niet meer uit in de derde divisie zaterdag met VVSB. Hij kiest voor ZCFC.
 

Unregistere

Well-known member
Gistermiddag liet Kozakken Boys weten dat het contract met verdediger Nando Wormgoor werd ontbonden. Vanochtend heeft SteDoCo hem gepresenteerd op de website. Dat ging lekker snel dus!

Over snel gesproken... OFC haalt de rappe aanvaller Joël Donald op bij Koninklijke HFC.

En Hoogland heeft Marvin Renfurm aangetrokken. Hij komt van Spakenburg.
 
Mohammed Iallouchen van 2e klasser Suryoyo naar HSC'21. Ik verwacht dat dit net zo sensatie gaat worden als Van der Weide die 2 jaar geleden over kwam van Suryoyo.
 

De Groene Scout

Well-known member
Mohammed Iallouchen van 2e klasser Suryoyo naar HSC'21. Ik verwacht dat dit net zo sensatie gaat worden als Van der Weide die 2 jaar geleden over kwam van Suryoyo.

Past qua spelbeleving volgens mij wel bij HSC'21. Veel vrijheid en creativiteit wordt gevraagd van onze aanvallers. Zo speelt Mohammed dus ook. Voorin nu voldoende keus lijkt mij, mocht hij nog even niet in beeld zijn voor de 1e keus, mag hij met zijn 22 jaar ook nog in O23 spelen. .
 

Unregistere

Well-known member
De speaker van HSC mag dus weer even gaan oefenen. :duim: Al zijn er volgens mij moeilijkere namen geweest in Haaksbergen.

Op basis van inside info van Fregge lijkt Blauw Geel '38 zich te willen versterken met Jordie van der Laan. :p
 
Bovenaan