Transfernieuws Derde Divisie

Batigoal

Well-known member
Hebben zij nog een directe link met de bvo? Anders zouden ze Jong Feyenoord kunnen doorschuiven en op die manier hoog in de piramide 'instromen'.

de waan

Well-known member
Dat wil Feyenoord toch helemaal niet? Dat hoor ik ze althans steeds zeggen. Misschien dat ze wat jonkies kunnen uitlenen aan de sportclub, dat kan natuurlijk wel.

Unregistere

Well-known member
Dat wil Feyenoord toch helemaal niet? Dat hoor ik ze althans steeds zeggen. Misschien dat ze wat jonkies kunnen uitlenen aan de sportclub, dat kan natuurlijk wel.

Jonkies uitlenen kunnen ze in principe ook aan pakweg Barendrecht, RVVH, ASWH, Capelle en iedere andere club. Al kan ik me voorstellen dat ze het interessanter vinden als dit dan op Varkenoord is, voor die spelers wel zo handig. Maar volgens mij is dat inderdaad niet iets dat speelt. Er is ook geen link meer tussen de sportclub en de stichting. Wel zijn ze voor een deel eigenaar van het stadion, hetgeen de sterke financi?le positie verklaart.

Unregistere

Well-known member
Spijkenisse heeft doelman Mustafa Amezrine aangetrokken voor volgend seizoen. Hij stapte enkele maanden geleden op bij Noordwijk en traint al even bij Spijkenisse. De club heeft keepers nodig, want zowel de eerste doelman als de reservegoalie vertrekt na dit seizoen.

Unregistere

Well-known member
Philippe den Hartog, die eerder al zijn vertrek bij Quick Boys aankondigde, keert terug naar zijn oude club. De aanvaller speelt volgend seizoen dus weer voor Capelle.

Unregistere

Well-known member
Vorig seizoen clubtopscorer bij Jong FC Groningen met tien goals in elk geval.

ONS Sneek haalt Nick Kuipers van De Dijk. Opvallende overgang, lijkt me toch best nog een eindje rijden voor hem.

SanMark.

Well-known member
Vorig seizoen clubtopscorer bij Jong FC Groningen met tien goals in elk geval.

ONS Sneek haalt Nick Kuipers van De Dijk. Opvallende overgang, lijkt me toch best nog een eindje rijden voor hem.

Ligt eraan waar hij woont maar via de afsluitdijk ben je natuurlijk aardig snel in Friesland.

Unregistere

Well-known member
Ligt eraan waar hij woont maar via de afsluitdijk ben je natuurlijk aardig snel in Friesland.

Da's ook weer zo. Schat in dat hij zo ergens tussen Amsterdam en pakweg de bollenstreek woont.

Westlandia haalt trouwens ook twee spelers weg bij competitiegenoten. Aanvaller Can Memisoglu komt van Quick en verdediger Steve van Kesteren van HBS.

Unregistere

Well-known member
ACV pakt door in de jacht op lijfsbehoud en heeft ook de Roemeen Alex Olteanu per direct aangetrokken. Komt uit de jeugd van FC Emmen, dat de 17-jarige verdediger graag had aangetrokken, maar de opleidingsvergoeding aan zijn Roemeense club niet kon ophoesten. Dus is de rechtsback nu speler van ACV.

Hercules raakt spits Oskar van Logtestijn, tot nu toe goed voor vier goals, na dit seizoen kwijt aan zaterdaghoofdklasser Sparta Nijkerk.

PES5

Administrator
Forumleiding
En ACV kon die vergoeding wel ophoesten?

Of komt ie voor de sfeer en de lekkere gehaktballen?

Unregistere

Well-known member
ACV hoeft die vergoeding als amateurclub niet te betalen. En uiteraard zullen de gehaktballen en de sfeer uiteindelijk de doorslag hebben gegeven.

PES5

Administrator
Forumleiding
'Amateurclub'. Handig.

Wederom een voorbeeld van het oneerlijke systeem in Nederland.

Unregistere

Well-known member
Oneerlijk, wellicht. Maar eigenlijk vind ik het kwalijker dat deze spelers dus een kans bij een BVO mislopen, omdat die de opleidingsvergoeding niet wil of kan ophoesten. Zo zijn er genoeg voorbeelden van spelers die zo min of meer noodgedwongen moesten afvloeien. Aan de andere kant, als zo'n BVO ?cht overtuigd is, dan betalen ze natuurlijk wel.

SanMark.

Well-known member
Oneerlijk, wellicht. Maar eigenlijk vind ik het kwalijker dat deze spelers dus een kans bij een BVO mislopen, omdat die de opleidingsvergoeding niet wil of kan ophoesten. Zo zijn er genoeg voorbeelden van spelers die zo min of meer noodgedwongen moesten afvloeien. Aan de andere kant, als zo'n BVO ?cht overtuigd is, dan betalen ze natuurlijk wel.

Maar het kan niet zo zijn dat je voor 2 verschillende niveaus die qua geld en niveau dichtbij elkaar liggen verschillende spelregels hebt.

Unregistere

Well-known member
Die regels zijn vooral ingesteld om amateurclubs te helpen, zodat die eventueel nog wat geld zien als een deels door hen opgeleide speler vijf wedstrijden als prof heeft gespeeld. Maar in dit soort gevallen pakt het inderdaad wat krom uit.

bqandy

Well-known member
Martijn Delger keert na een jaar Be Quick 1887 terug naar eersteklasser WVV uit Winschoten.

Bovenaan