Transfer Deadline Day

Batigoal

Well-known member
Het is weer Deadline Day! Helaas heb ik een beetje drukke dag, dus ik kan het niet helemaal zo nauwgezet volgen als ik zou willen, maar er gebeurt weer genoeg.

Mij valt op dat Olympique Lyon niet zo lekker gaat en daarom veel nieuwe spelers haalt deze winter. Ze hebben er al vijf gehaald deze winter, waaronder voor zo´n 30 miljoen de 2 smaakmakers van AA Gent, Orban en Fofana, en vandaag moeten daar nog Orel Mangala van Nottingham en Said Benrahma van West Ham bijkomen.

Fiorentina haalt met Belotti een prima spits in huis en waarschijnlijk komt daar vandaag voor zo'n €25 miljoen nog oud-AZ-er Gudmundsson bij. Bij zijn huidige club Genoa komt een nieuwe AZ-er, Jens Odgaard.

Maar echt grote transfers blijven uit geloof ik.

Batigoal

Well-known member
Het is een halve Deadline Day, dat wil zeggen voor de topcompetities is het de laatste dag van de transferperiode, competities zoals de Nederlandse hebben nog tot en met maandag. Het is volgens mij nog niet echt spectaculair, maar er wordt veelal gekeken naar Engeland. Chelsea probeert de nodige spelers van de hand te doen vanwege hun overvolle selectie. En dan willen ze met Osimhen nog een topspits kopen, alleen vanwege FFP kan dat voorlopig nog niet. Napoli heeft wél al een bod van 80 miljoen door Al-Ahli geaccepteerd, maar dat ziet Osimhen zelf (nog) niet zitten. Wie weet dat dit na vandaag nog verandert.

Elders een opvallende transfer van Danjuma, die het seizoen sterk begon bij Villarreal, naar Girona. Aardige Nederlandse enclave bij de CL-debutant inmiddels. In Italië vind ik de tombola van aanvallers bij de topclubs wel opvallend. Tammy Abraham gaat van Roma naar AC Milan. Gisteren vertrok Chiesa voor een laag bedrag van Juve naar Liverpool.

Batigoal

Well-known member
Een aansprekende deal op het einde van de dag was de overgang van Raheem Sterling van Chelsea naar Arsenal.

En Sebastian Haller gaat naar Leganes.

Mario

Well-known member
Een aansprekende deal op het einde van de dag was de overgang van Raheem Sterling van Chelsea naar Arsenal.

En Sebastian Haller gaat naar Leganes.
Hebben ze bij Chelsea nog een vervanger kunnen halen, anders zitten ze wel erg krap in de spelers.

Batigoal

Well-known member
Het drama Osimhen wordt zo lijkt het afgerond. De sterspeler van Napoli kreeg niet zijn gewenste transfer naar Engeland en kreeg daardoor ruzie met zijn club, waardoor Napoli hem zelfs niet eens heeft ingeschreven voor de eerste seizoenshelft in de Serie A. De oplossing is nu een huurtransfer naar Galatasaray.

Maasveld

Well-known member
Het drama Osimhen wordt zo lijkt het afgerond. De sterspeler van Napoli kreeg niet zijn gewenste transfer naar Engeland en kreeg daardoor ruzie met zijn club, waardoor Napoli hem zelfs niet eens heeft ingeschreven voor de eerste seizoenshelft in de Serie A. De oplossing is nu een huurtransfer naar Galatasaray.
Toch goed om te zien dat er nog clubs als Chelsea zijn die gewoon verstandig met hun geld omgaan.

Bovenaan