Dat jullie vinden dat JVC Cuijk wat tegenvalt, kan ik begrijpen. Vinden wij zelf ook. Moeizame start van het seizoen (met de 4-0 nederlaag bij Koninklijke HFC als dieptepunt), waarbij trainer Arno Arts aanvallender wilde spelen dan met deze selectie mogelijk was. Inmiddels speelt ook JVC Cuijk zoals de meeste topklasseteams: iets inzakken en met snelle counters de tegenaanval zoeken.
De laatste vier wedstrijden voor de winterstop gewonnen. Bovendien keert na de winterstop Alexander Prent na een zware knieblessure terug. Is, mits fit, voor JVC Cuijk zeker in aanvallend opzicht een aanwinst. Een voorhoede met Prent, Eind en Renirie (of Zaimi) behoort tot de betere in deze topklasse. Daar komt bij dat Simon van Zeelst na een belachelijk lange schorsing inmiddels weer inzetbaar is, waardoor ook het middenveld meer in evenwicht is.
Beste JVC'er in de eerste seizoenhelft was zonder twijfel Ilias Zaimi, overgekomen van OJC Rosmalen. Komt op het middenveld iets beter uit de verf dan als linkerspits.
Ik blijf volhouden dat De Treffers de beste selectie heeft en eigenlijk met de bekende vingers in de neus kampioen zou moeten worden. WKE doet het goed, maar loopt tegen teveel schorsingen op om de kampioensstrijd vol te kunnen houden. VVSB, AFC en UNA komen ook zeker bij de eerste zeven. JVC Cuijk moet samen met Lienden, Koninklijke HFC en TEC knokken om de plekken 6 en 7.
Ben overigens minder onder de indruk van TEC dan jullie. Eerste half uur tegen JVC Cuijk was aantrekkelijk goed, maar dan toch vooral dankzij De Windt die alle ruimte kreeg om driemaal te scoren. Toen hij na 25 minuten uitviel en Arno Arts tweemaal wisselde, kwam JVC Cuijk terug tot 3-2 en was het, ook na de rode kaart van Van Zeelst, dichter bij 3-3 dan TEC bij 4-2. Het oogt wel speels bij TEC, maar dat is ook de zwakte van die ploeg. De meeste topklassetrainers weten inmiddels wel waar de achilleshiel van TEC ligt en gaan daar optimaal gebruik van maken, verwacht ik. Heel benieuwd of TEC daar mee om kan gaan.
Sneek strijdt met HBS en OJC Rosmalen om degradatie. EVV stelt zeer teleur en moet oppassen niet in de problemen te komen. Magreb is een rare ploeg. Wonnen verdiend in Cuijk met uitblinkende centrumverdedigers, maar verliezen vervolgens van ploegen tegen wie ze eigenlijk niet in de problemen mogen komen.