Topklasse zondag seizoen 2015/2016

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 mist vanmiddag wel diverse basis-spelers (o.a. Basut, van Dijk, Uguz en v Ek).
A1 speler Hartgerink hierdoor centraal achterin in de basis. Ook ten Hag mag weer eens aan de aftrap beginnen.
Ik ben benieuwd met de vele mutaties hoe het afloopt.

Hup HSC!!!!

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 houdt knap stand. Met nog een kwartier op de klok staan 'we' 0-1 voor.
Inmiddels ook A1 speler Brent Schutte ingevallen. :duim:

Unregistere

Well-known member
Zag dat Sutorius net een late gelijkmaker produceerde. Zuur.

UNA ruim voor tegen Magreb '90 en VVSB heeft de bekerpot ook goed verteerd, zag ik.

De Groene Scout

Well-known member
De onderste 3 ploegen pakken er in ieder geval geen punt bij, zodat het gaatje voor HSC'21 met de gevarenzone weer een puntje toeneemt.

De topper gaat ook leuk. De Treffers staat met 1-0 voor tegen WKE. Bij de bezoekers is IJzerman er net met 2x geel afgestuurd.
Spanning komt dus waarschijnlijk weer een beetje terug als het zo blijft. Nog 20 minuten te gaan.

De Groene Scout

Well-known member
Ook Gortz van WKE mocht vroegtijdig douchen (2x geel). In totaal 12 kaarten in de topper. Wat zal Bert Oldenburger daar weer van vinden?

De eindstanden.

SWZ Boso Sneek – JVC Cuijk 0-3
Hercules – TEC 1-4
AFC – HSC’21 1-1
VVSB – OJC Rosmalen 3-0
De Treffers – WKE 1-0
UNA – Magreb’90 3-0
EVV – Kon. HFC 0-0
FC Lienden – HBS 4-1

Unnekuukse

Active member
Ook Gortz van WKE mocht vroegtijdig douchen (2x geel). In totaal 12 kaarten in de topper. Wat zal Bert Oldenburger daar weer van vinden?

De eindstanden.

SWZ Boso Sneek ? JVC Cuijk 0-3
Hercules ? TEC 1-4
AFC ? HSC?21 1-1
VVSB ? OJC Rosmalen 3-0
De Treffers ? WKE 1-0
UNA ? Magreb?90 3-0
EVV ? Kon. HFC 0-0
FC Lienden ? HBS 4-1

Vorige week was jij er nog van overtuigd dat het een kwestie van tijd was dat WKE kampioen zou worden. Hoe is dat na vandaag? Verlies, veel gele kaarten, twee rode. Onder druk laat WKE zich niet van haar beste kant zien.

Unnekuukse

Active member
Vanwege de kerstdrukte niet in Sneek, maar begrepen dat JVC Cuijk een zakelijke overwinning heeft geboekt: 0-3. Doelpunten van Frank Hol en 2x Boy Visser. Fouten van Sneek koelbloedig afgestraft. Bart Tinus stopte bij de stand 0-2 een strafschop van Boersma.

Unregistere

Well-known member
Speelronde 16

AFC - HSC '21 1-1
EVV - Koninklijke HFC 0-0
Hercules - TEC 1-4
FC Lienden - HBS 4-1
SWZ Boso Sneek - JVC Cuijk 0-3
De Treffers - WKE 1-0
UNA - Magreb '90 3-0
VVSB - OJC Rosmalen 3-0

STAND

1. WKE 15-31
2. De Treffers 16-29
3. JVC Cuijk 16-28
4. UNA 16-27 (+15)
5. AFC 16-27 (+5)
6. TEC 16-26
7. Koninklijke HFC 15-24
8. VVSB 16-24 (+9)
9. FC Lienden 16-24 (+2)
10. Hercules 16-21
11. HSC '21 16-20
12. EVV 16-18
13. Magreb '90 16-17
14. OJC Rosmalen 16-13 (-15)
15. HBS 16-13 (-18)
16. SWZ Boso Sneek 16-11

noordooster

Well-known member
Vorige week was jij er nog van overtuigd dat het een kwestie van tijd was dat WKE kampioen zou worden. Hoe is dat na vandaag? Verlies, veel gele kaarten, twee rode. Onder druk laat WKE zich niet van haar beste kant zien.

Tsja de scheidsrechters doen het op dit niveau niet in hun broek als ze WKE moeten fluiten. Dat was in het verleden wel eens anders.
WKE heeft een erg smalle selectie. Tot nu toe viel het wel een beetje mee met schorsingen en blessures.
Maar voorlopig moet je zeggen dat de club een prima eerste seizoenshelft heeft gespeeld en ik denk dat ze op het kamp tevreden zijn als ze aan het eind van het seizoen bij de eerste 7 staan.
En dan maar kijken of ze aan de voorwaarden voor de tweede divisie kunnen voldoen.

Unregistere

Well-known member
Nu het seizoen halverwege is, ben ik wel benieuwd naar de bevindingen van de vaste bezoekers hier die - regelmatig - een duel in de zondagtopklasse hebben bijgewoond.

Wellicht aan de hand van dit lijstje?

Beste ploeg die je hebt gezien?
Ploeg waarvan je het minst onder de indruk was?
Beste individuele speler(s) die je zag?
Beste keeper(s) die je hebt gezien?

Ben benieuwd.

De Groene Scout

Well-known member
Volgens mij heb ik nog maar 5 potjes gezien dit seizoen. Beetje te weinig om serieus te kunnen oordelen. Ben verder ook slecht in namen, kan er dus niet veel over zeggen.
De topploeg in de topklasse heb ik overigens nog niet gezien, wel veel middelmaat, daar hoort ook AFC bij. Daar was ik niet van onder de indruk. JVC ook allerminst. De aanvallend ingestelde middenvelders van Magreb'90 vond ik wel aardig.
Beste HSC'ers zijn tot dusverre in mijn ogen Grondman en ter Hogt.

de waan

Well-known member
Ik heb ook alleen wedstrijden van HSC'21 gezien en heb eigenlijk nog niet ??n keer gedacht: Wow, wat een sterke tegenstander.

AFC en Hercules redelijk, JVC Cuijk en Kon. HFC mwah, Lienden viel me enorm tegen en EVV en OJC waren ronduit zwak. Maar de op papier sterkere ploegen (WKE, De Treffers, UNA, VVSB, TEC) krijgen we bijna allemaal nog thuis.

Van de berichten die ik her en der opvang is TEC wel een verrassing. Speelt ook leuk aan aantrekkelijk.

Individuele spelers let ik niet zo op, dan moeten we er wel heel erg bovenuit springen. Dat is me tot nu toe nog niet opgevallen.

Met de beste HSC'ers ga ik mee met mijn clubgenoot en daar wil ik Rick Bouwmeister nog aan toevoegen. Begon heel zwak aan het seizoen, maar de laatste maanden de meest dreigende speler.

Overigens vielen ook beide tegenstanders in de beker (Excelsior Maassluis en Go Ahead Eagles) vies tegen. Zal het dan toch aan ons kutveld liggen? :)

Unregistere

Well-known member
Mooie aftrap, verwacht nog wel wat lijstjes. Dat OJC een zwaar seizoen doormaakt, heb ik ook al vaker gehoord. De stand en jouw bevindingen onderschrijven dat.

de waan

Well-known member
OJC speelt erg compact en verdedigend en gokt voorin op Chraou. Dat is wel een handenbindertje. Waarschijnlijk is deze speelwijze ook de enige manier om een kans op handhaving te hebben.

Nou, ik heb elke ploeg (op EVV na maar dat is een bekend verhaal) minimaal 1x gezien en de verrassing van dit seizoen is in mijn ogen toch wel TEC. Ze zullen geen kampioen worden maar wat een leuke ploeg! Verzorgd en aanvallend voetbal (tot soms op het na?ve af) met een aantal spelers doe echt wel hogerop kunnen (Bartels, Nouri en Sanaky).

WKE is natuurlijk ook verrassend, maar het had verwacht kunnen worden met spelers als Jongsma, Zimmerman en de Graaf. Toch lijkt mij de selectie kwalitatief te zwak en gaan de schorsingen hun tol eisen. Zij zullen nog moeten vechten (en dat kunnen ze ook wel) voor een plaats bij de eerste 7.

De Treffers heb ik gezien v??r hun goede reeks van wedstrijden. Vond het toen nog niet top 7 waardig maar als je de samenvattingen terugkijkt van de laatste weken en ook de berichten hoort is dat een ploeg om rekening mee te houden.

AFC staat als een huis en gaat het zeker weten halen. FC Lienden, Kon. HFC en JVC Cuijk vallen voor mij toch tegen. OJC Rosmalen begint een beetje EVV trekjes te krijgen met negatief voetbal. Hercules voetbalt knap mee nadat er al zoveel spelers weg zijn gehaald. HBS is gewoon niet best als Saeijs er niet is. SWZ Boso Sneek staat ook terecht in de onderste regionen al zijn de broers Derguti een aanwinst voor de topklasse. En persoonlijk heb ik weinig met Magreb'90. Vreemde ploeg. HSC'21 is weer ouderwets wisselvallig. Zo ken ik ze al een paar jaar. UNA staat waar het hoort, gaan het ook zeker weten wel halen.

VVSB is ook nog lekker wisselvallig. Goede serie wedstrijden worden afgewisseld met slechte serie wedstrijden met als dieptepunt de wedstrijden tegen AFC en JVC Cuijk. Verwacht wel dat 'we' de eerste 7 gaan halen. En dan is er nog het grote bekeravontuur :). Met Tommy Bekooij is er opnieuw een goede aanvaller bijgekomen. Frans van Niel is ook lekker bezig dit jaar en achterin staat het weer ouderwets als een huis waarbij ik persoonlijk Jordy Zwart echt een maestro vind!

Als ik kijk naar spelers zie ik altijd graag Coen Maertsdorf (De Treffers) spelen. Speler met veel dreiging in z'n spel, snel en fysiek sterk! Maar natuurlijk ook onze eigen Frans van Niel!

Qua keeper ben ik echt een fan van Jan Schimmel (FC Lienden). Enorm betrouwbare sluitpost met ook een goede voortzetting.

Unnekuukse

Active member
Dat jullie vinden dat JVC Cuijk wat tegenvalt, kan ik begrijpen. Vinden wij zelf ook. Moeizame start van het seizoen (met de 4-0 nederlaag bij Koninklijke HFC als dieptepunt), waarbij trainer Arno Arts aanvallender wilde spelen dan met deze selectie mogelijk was. Inmiddels speelt ook JVC Cuijk zoals de meeste topklasseteams: iets inzakken en met snelle counters de tegenaanval zoeken.
De laatste vier wedstrijden voor de winterstop gewonnen. Bovendien keert na de winterstop Alexander Prent na een zware knieblessure terug. Is, mits fit, voor JVC Cuijk zeker in aanvallend opzicht een aanwinst. Een voorhoede met Prent, Eind en Renirie (of Zaimi) behoort tot de betere in deze topklasse. Daar komt bij dat Simon van Zeelst na een belachelijk lange schorsing inmiddels weer inzetbaar is, waardoor ook het middenveld meer in evenwicht is.
Beste JVC'er in de eerste seizoenhelft was zonder twijfel Ilias Zaimi, overgekomen van OJC Rosmalen. Komt op het middenveld iets beter uit de verf dan als linkerspits.

Ik blijf volhouden dat De Treffers de beste selectie heeft en eigenlijk met de bekende vingers in de neus kampioen zou moeten worden. WKE doet het goed, maar loopt tegen teveel schorsingen op om de kampioensstrijd vol te kunnen houden. VVSB, AFC en UNA komen ook zeker bij de eerste zeven. JVC Cuijk moet samen met Lienden, Koninklijke HFC en TEC knokken om de plekken 6 en 7.
Ben overigens minder onder de indruk van TEC dan jullie. Eerste half uur tegen JVC Cuijk was aantrekkelijk goed, maar dan toch vooral dankzij De Windt die alle ruimte kreeg om driemaal te scoren. Toen hij na 25 minuten uitviel en Arno Arts tweemaal wisselde, kwam JVC Cuijk terug tot 3-2 en was het, ook na de rode kaart van Van Zeelst, dichter bij 3-3 dan TEC bij 4-2. Het oogt wel speels bij TEC, maar dat is ook de zwakte van die ploeg. De meeste topklassetrainers weten inmiddels wel waar de achilleshiel van TEC ligt en gaan daar optimaal gebruik van maken, verwacht ik. Heel benieuwd of TEC daar mee om kan gaan.
Sneek strijdt met HBS en OJC Rosmalen om degradatie. EVV stelt zeer teleur en moet oppassen niet in de problemen te komen. Magreb is een rare ploeg. Wonnen verdiend in Cuijk met uitblinkende centrumverdedigers, maar verliezen vervolgens van ploegen tegen wie ze eigenlijk niet in de problemen mogen komen.

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Iedere beoordeling van mij is op basis van ??n wedstrijd en dus per definitie niet echt betrouwbaar natuurlijk. HFC zal tegen ons ook niet zijn beste wedstrijd hebben gespeeld.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik begreep dat HSC'21 ook absoluut niet had hoeven verliezen van TEC. Die zullen dus ook best wisselvallig zijn. En inderdaad is de verrassing er daar na de winterstop ook wel een beetje vanaf.

Unregistere

Well-known member
Interessante toevoegingen heren! Concluderend kunnen we dus wel stellen dat TEC vooralsnog smaakmaker was, maar het vermoedelijk nog lastig zal krijgen. En dat ook WKE zich wellicht nog niet rijk mag rekenen.

Wel opvallend dat Bekooij het zo goed doet bij VVSB. Die had het in de zaterdaghoofdklasse toch lastig, tenminste in de duels waarin ik hem zag. Kennelijk opgeleefd na zijn overgang, leuk.

Kort door de bocht zou je dus ook wel kunnen stellen dat OJC Zaimi mist.

Bovenaan