Topklasse zaterdag seizoen 2015/16

JMD

Well-known member
Scheveningen - FC Lisse van zaterdag a.s. is uitgesteld i.v.m. het overlijden van de elftalbegeleider van FC Lisse. Han de Haan was tevens gastheer bij Telstar, speelde ook bij die club ?n bij Haarlem, was op zondag rapporteur van het amateurvoetbal in Haarlem e.o. voor het Haarlems/IJmuidens Dagblad en had (vroeger) een zonweringzaak in de provinciehoofdstad van Noord Holland.
 

Unregistere

Well-known member
Poeh, triest nieuws zeg. Kleurrijke man, vaak gezien bij Lisse in de tijd dat wij nog tegen ze voetbalden in de hoofdklasse. En laatst stond hij nog in VI bij 'Pezen in de provincie'.
 

De Groene Scout

Well-known member
De Vogels winnen opnieuw. 9 uit 3 inmiddels. Kijk wel op van de nederlaag van HHC. Zag volgens mij halverwege nog een 2-1 voorsprong voorbij komen op twitter. Hebben het dus na de thee nog weggegeven. Lennard nog geweest in Hardenberg?
 

Jozsef

New member
1-5 vernederd in Maassluis tegen Spakenburg. Wordt weer een zwaar seizoen vrees ik. Gelukkig hebben we SteDoCo nog.
 

Lennard95

New member
Eerste helft was slecht hoor, 2e helft kwam stefan plat erin gelijk 3 goals :duim: (ook door anderen)
 

Unregistere

Well-known member
1-5 vernederd in Maassluis tegen Spakenburg. Wordt weer een zwaar seizoen vrees ik. Gelukkig hebben we SteDoCo nog.

Die gingen er weer met 2-5 op vandaag, al is dat geen schande tegen Kozakken Boys. En ook RVVH verliest voor het eerst, tegen Barendrecht in een derby: 0-2.

Capelle pakte een puntje bij DVS '33 Ermelo, dat toch knap is gestart in de topklasse.

Rijnsburgse Boys wint thuis wel weer ruim. 4-1 tegen GVVV, dat een valse start kent.

Hoe speelt Maassluis onder Rijsdijk, Jozsef? Aanvallender dan normaal?
 

Jozsef

New member
Ik heb ze dit seizoen nog niet live gezien, Unregistere. Nou doe ik dat tegenwoordig toch maar 1 of 2 keer per jaar hoor.
Maar op de groepsapp wordt steen en been geklaagd. Opvallend genoeg over ons sterkste punt onder de Wolf: Inzet en mentaliteit.
 

Batigoal

Well-known member
Ai, volgende keer toch maar thuisblijven. Ben ik er voor het eerst niet bij, wordt er gelijk verloren. Al had ik tegen Barendrecht geen beter resultaat verwacht.
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb ze dit seizoen nog niet live gezien, Unregistere. Nou doe ik dat tegenwoordig toch maar 1 of 2 keer per jaar hoor.
Maar op de groepsapp wordt steen en been geklaagd. Opvallend genoeg over ons sterkste punt onder de Wolf: Inzet en mentaliteit.

Okee. Dat is ook het 'gevaar' voor Jeroen Rijsdijk natuurlijk, die geweldige serie die De Wolf heeft neergezet vorig seizoen. Maassluis is een keurige club, dus ze zullen Rijsdijk vast de kans geven. Maar De Wolf hangt wel als een schaduw boven hem, dus zodra het langdurig moeizaam wordt, zal de roep om De Wolf toenemen.... Ben benieuwd hoe dat loopt.
 

Unregistere

Well-known member
Speeldag 3

DVS '33 Ermelo - Capelle 1-1
Excelsior Maassluis - Spakenburg 1-5
HHC Hardenberg - Katwijk 2-3
Rijnsburgse Boys - GVVV 4-1
RVVH - Barendrecht 0-2
Scheveningen - FC Lisse uitgesteld
SteDoCo - Kozakken Boys 2-5
IJsselmeervogels - ONS Boso Sneek 2-0

STAND

1. IJsselmeervogels 3-9
2. Barendrecht 3-7
3. Kozakken Boys 3-6 (+3, 8 goals voor)
4. Rijnsburgse Boys 3-6 (+3, 7 goals voor)
=. Spakenburg 3-6 (+3, 7 goals voor)
6. DVS '33 Ermelo 3-5 (+3)
7. Capelle 3-5 (+2)
8. Katwijk 3-4 (0, 5 goals voor)
9. RVVH 3-4 (0, 3 goals voor)
10. HHC Hardenberg 3-3 (-1)
11. ONS Boso Sneek 3-3 (-3)
12. Excelsior Maassluis 3-2
13. Scheveningen 2-1 (-2, 2 goals voor)
14. FC Lisse 2-1 (-2, 1 goal voor)
15. GVVV 3-1
16. SteDoCo 3-0

Topscorers:

1. Ali Akla (DVS '33 Ermelo) 4
=. Sherwin Grot (Kozakken Boys) 4
3. Raily Ignacio (Rijnsburgse Boys) 3
=. Stephan Kruithof (Excelsior Maassluis) 3
=. Danny van den Meiracker (Spakenburg) 3

KozakkenBoys_SherwinGrot.jpg

Sherwin Grot scoorde drie keer voor Kozakken Boys in de gewonnen derby bij SteDoCo en is nu gedeeld topscorer
 

Unregistere

Well-known member
IJsselmeervogels verloor vanmiddag voor het eerst. Op bezoek bij GVVV werd het 2-0 voor de Veenendalers. De 'Rooien' blijven wel koploper, maar nu samen met Rijnsburgse Boys. Die ploeg won met 1-2 bij Capelle, dat daardoor de eerste nederlaag leed.

Barendrecht is derde na een 2-2 tegen Scheveningen. Voorts hield de knap presterende debutant DVS '33 Ermelo Spakenburg op de Westmaat op 1-1, terwijl ook RVVH goed begint aan het eerste seizoen in de topklasse, want zij wonnen nu met 0-1 bij ONS Boso Sneek.

SteDoCo doet het minder goed, weer een ruime nederlaag, nu bij het Katwijk van Lennard95. Nog steeds nul punten.

HHC Hardenberg won nu wel, in Lisse, terwijl Kozakken Boys thuis op 1-1 bleef steken tegen Excelsior Maassluis.

Morgen de rangen en standen!
 

Batigoal

Well-known member
Een ritje naar Sneek was me iets te gortig, maar ik ben blij dat de heren weer gewonnen hebben. Hup RVVH!
 

Unregistere

Well-known member
Wij gaan lekkerrrrrrrr !

Ja, maar hoe gaat het voetbal momenteel? SteDoCo ook wel erg matig natuurlijk. En als ze dan ook nog zulke goals tegen krijgen als die van Hamdi, dan wordt het een heel zwaar jaar...

Speelronde 4

Barendrecht - Scheveningen 2-2
Capelle - Rijnsburgse Boys 1-2
GVVV - IJsselmeervogels 2-0
Katwijk - SteDoCo 6-1
Kozakken Boys - Excelsior Maassluis 1-1
FC Lisse - HHC Hardenberg 1-2
ONS Boso Sneek - RVVH 0-1
Spakenburg - DVS '33 Ermelo 1-1

STAND

1. Rijnsburgse Boys 4-9 (+4)
2. IJsselmeervogels 4-9 (+3)
3. Barendrecht 4-8
4. Katwijk 4-7 (+5)
5. Kozakken Boys 4-7 (+3, 9 goals voor)
6. Spakenburg 4-7 (+3, 8 goals voor)
7. RVVH 4-7 (+1)
8. DVS '33 Ermelo 4-6 (+3)
9. HHC Hardenberg 4-6 (0)
10. Capelle 4-5 (-1)
11. GVVV 4-4
12. Excelsior Maassluis 4-3 (-4, 6 goals voor)
13. ONS Boso Sneek 4-3 (-4, 4 goals voor)
14. Scheveningen 3-2
15. FC Lisse 3-1
16. SteDoCo 4-0

Topscorers:

1. Ali Akla (DVS '33 Ermelo) 4
=. Sherwin Grot (Kozakken Boys) 4
=. Raily Ignacio (Rijnsburgse Boys) 4
=. Danny van den Meiracker (Spakenburg) 4
5. Rensy Barradas (RVVH) 3
=. Stephan Kruithof (Excelsior Maassluis) 3

Barendrecht_BasMourits.jpg

Bas Mourits hielp Barendrecht met twee goals tot twee keer toe naast Scheveningen
 

Unregistere

Well-known member
In de zondagtopklasse is de tuchtcommissie van de KNVB flink aan het strooien met schorsingen en schikkingsvoorstellen, maar op zaterdag loopt het ook aardig wat dat betreft.

Na Sefa Kurt (Excelsior Maassluis) en Mike Ahrens (DVS '33 Ermelo) kreeg nu Christiaan Opschoor (Barendrecht) zeven duels. Kurt en Ahrens gingen in beroep. Kurt kreeg er toen ??n bij en 'bromt' dus acht wedstrijden, Ahrens kreeg vrijspraak.

Opschoor kreeg rood voor een licht trapje, dat in de ogen van menigeen zeker geen schorsing van zeven duels rechtvaardigt. Ben benieuwd.
 

Unregistere

Well-known member
Opvallend veel (spectaculaire) remises vandaag!

Rijnsburgse Boys - Barendrecht was de mooiste natuurlijk. 4-4! Ging van 0-1 naar 2-1 naar 2-4 en in de laatste tien minuten naar 4-4.

Dan was er Scheveningen - Katwijk, ook mooi. 3-3! Van 1-0 naar 1-3 en in de slotfase naar 3-3, waarna Scheveningen volgens de overlevering nog tal kansen op de winnende liet liggen en nog een goal geannuleerd zag. Vertel ons er alles over, Lennard95!!!

De topper Spakenburg - Kozakken Boys eindigde ook onbeslist: 2-2. SteDoCo pakte het eerste puntje, tegen ONS Boso Sneek werd het 3-3. Ook HHC Hardenberg - GVVV werd gelijk: 1-1.

Winst was er wel voor koploper IJsselmeervogels: 0-2 bij het RVVH van Batigoal. Vogels nu weer alleen bovenaan.

FC Lisse won bij de verrassende debutant DVS '33 Ermelo met 0-1, Capelle won de derby bij het Excelsior Maassluis van Jozsef in de slotfase met 0-2. De roep om De Wolf neemt toe in Maassluis!
 

Lennard95

New member
Katwijk eerste helft veel beter ook Stefan Plat die domineerde en dan ook nog de goal van mengerink in de 36ste minuut alsof het zo moest gebeuren precies toen wij de sfeeractie voor onze overleden kameraad hielden.
12043110_1719553328268511_7586982470726619073_n.jpg


Ik denk dat ze allemaal een baco'tje op hadden in de rust want daarna ging het verdedigend nergens over Koroglu wel een paar top reddingen.
 

Jozsef

New member
Topklasse zaterdag seizoen 2015/16

Het is dat de derde helft weer ouderwets gezellig was..... Maar wat een hemeltergend slap Maassluis zeg. Capelle was iets minder slecht, had eigenlijk geen recht op drie punten.
Ik zei 't laatst nog: Waar is de bezieling en vechtlust gebleven van onder de Wolf? Unregistere heeft gelijk, het gemopper was aardig aanwezig in de kantine.
Eens per jaar, meer kan ik niet meer aan. Capelle - Excelsior M misschien weer.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Was geloof ik wel weer gezellig in Spakenburg. Na de wedstrijd zijn enkele spelers van Kozakken Boys gemolesteerd.
2 geblesseerde spelers van Kozakken Boys die in burger aanwezig waren werden zonder aanleiding aangevallen door een groepje 'supporter'.
 

ALenstra

Well-known member
Ik begrijp dat er na afloop van Spakenburg-Kozakken Boys een behoorlijke vechtpartij is geweest?

(De Groene Scout was me voor)
 
Bovenaan