Tokio 2020

PES5

Administrator
Forumleiding
Tja. Als je de hele tijd hier traint met 40? en de airco in Turkije blijkt keurig te draaien, dan kun je beter hier spelen.
 

JMD

Well-known member
Waarom zou Nederland een toernooi willen organiseren waar ze zelf niet aan meedoen. :confused:

Waarom zouden ze niet meedoen? Denk je dat ze wereldkampioen worden (want dan plaats je je direct) of buiten de top7 van het WK vallen?

De handbalbond heeft aangegeven ge?nteresseerd te zijn in dat toernooi.
 

JMD

Well-known member
De damesturnsters hebben zich als team geplaatst voor de Olympische Spelen.
Later dit WK komen ook de heren nog in actie om zich te plaatsen.

In de kwalificatie naar Tokio gingen de beste 8 van het WK naar de Spelen en gingen de nummers 9 - 16 naar een later kwalificatiemoment waar 4 tickets te verdienen waren. Dat is nu veranderd, de top 12 van het WK gaat naar de Spelen
 

Friesland

Well-known member
Je geeft zelf het antwoord al: de wereldkampioen doet niet mee.

Maar ik kan mij voorstellen dat je je moet kandideren voor een van de kwalificatietoernooien voordat de deelnemers bekend zijn.
 

JMD

Well-known member
Je geeft zelf het antwoord al: de wereldkampioen doet niet mee.

Maar ik kan mij voorstellen dat je je moet kandideren voor een van de kwalificatietoernooien voordat de deelnemers bekend zijn.

Maar waarom geef je dan aan dat NL een toernooi organiseert waaraan het niet meedoet? Verwacht je dat Nederland WK wordt? (of 8e of slechter) dat was mijn vraag, en die heb je niet beantwoord.
 

Eef de Kip

Well-known member
Je moet iets proberen maar ik betwijfel of een andere coach er meer uit haalt. Dikke kans dat ze het sowieso niet redden tegen Turkije dus dan kunnen we achteraf weer zeuren dat ze 'm nooit hadden moeten ontslaan.
 

JMD

Well-known member
De volleybalbond heeft de trainer van de dames ontslagen.

Ik begrijp de stap wel.
Aan de ene kant wel ja, maar wie zou je dan voor de groep moeten zetten? Guidetti weer proberen te halen?

Je moet iets proberen maar ik betwijfel of een andere coach er meer uit haalt. Dikke kans dat ze het sowieso niet redden tegen Turkije dus dan kunnen we achteraf weer zeuren dat ze 'm nooit hadden moeten ontslaan.
Hoezo dikke kans dat ze het niet redden tegen Turkije?
 

Eef de Kip

Well-known member
Uiteraard heb ik de volleybalwijsheid ook niet in pacht maar ik heb de indruk dat de Turkse dames sterker en beter zijn dan de dames. Verder heb ik het idee dat de Nederlandse dames over hun hoogtepunt zijn maar het staat je natuurlijk geheel vrij daar anders over te denken. Ik hoop dat ik het over 3 maanden helemaal mis heb.
 

JMD

Well-known member
Op basis waarvan beweer je anders dan dat de Turken beter zijn, als wereldranglijst niet telt en ze op het OKT niet tegen elkaar hebben gespeeld?
Wel op het EK overigens, kansloos met 3-0 verloren. Maar dat was wel in Ankara.


Turndames werden overigens 6e in de kwalificatie en plaatsen zich dus behalve voor Tokio ook voor de landenfinale. Keurig gedaan.
 
Bovenaan