Toewijzingen WK's 2018 & 2022

Joost

Well-known member
Het zijn toch een soort van bouwpakketten die daarna verscheept worden naar Afrika ?

Er zijn er nu vijf gepresenteerd waarvan de bovenste ring gedemonteerd wordt en verscheept wordt. Leuk voor de ontvangers maar ik noem dat juist overbodig.
 

Methone

New member
De voorbereidingstijd is nu veel te kort voor Nederland en Belgi?. Bij de toewijzing waren er nog 7,5 jaar te gaan tot het WK 2018, nu nog maar 3 jaar.
Mocht de bieding over gedaan moeten worden, dan kunnen behalve Rusland alleen landen meedoen waar nu stadions er nu al staan (of slechts een kleine aanpassing nodig is).


Als dit serieus waar is, dan zou de FIFA door het tijdsgebrek minimumcapaciteit van de stadions wat kunnen verlagen.
In Heerenveen en Arnhem kan je met wat kleine aanpassingen ook boven de 30.000 komen. Ook het Stadion in Den Haag kan door een eenvoudige verbouwing aan dat aantal komen. Wellicht ook het Olympisch Stadion. In Nederland ging het bij alle stadions om renovatie's. Dat red je wel binnen 3 jaar. Alleen voor de nieuwe kuip is het denk ik te laat.
 

erka

Well-known member
Het gerucht gaat dat de FIFA achter de schermen kijkt naar de mogelijkheid om het WK 2022 in Londen te houden. Waarom eigenlijk ook niet?

-Wembley
-Olympisch Stadion
-Emirates
-Stamford Bridge
-White Hart Lane/nieuw Tottenham stadion
-Upton Park
(-Twickenham?) Nog nooit voetbal geweest maar volgens mij geen principekwestie.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Het gerucht gaat dat de FIFA achter de schermen kijkt naar de mogelijkheid om het WK 2022 in Londen te houden. Waarom eigenlijk ook niet?

-Wembley
-Olympisch Stadion
-Emirates
-Stamford Bridge
-White Hart Lane/nieuw Tottenham stadion
-Upton Park
(-Twickenham?) Nog nooit voetbal geweest maar volgens mij geen principekwestie.


En wat zou de reden zijn om het alleen in Londen te houden en het niet wat breder Engeland in te trekken ?
 

Friesland

Well-known member
Het gerucht gaat dat de FIFA achter de schermen kijkt naar de mogelijkheid om het WK 2022 in Londen te houden. Waarom eigenlijk ook niet?
Reglementair zijn Europa en Zuid-Amerika uitgesloten voor 2022. Bovendien hebben de "vrienden van Qatar" nog altijd een meerderheid in het uitvoerend comit? en is er ook vanuit het congres geen poging gedaan om het WK uit Qatar weg te halen. Als het WK gewoon praktisch niet in Qatar kan plaats vinden, dan zal er eerst gekeken worden naar locaties in Noord-Amerika, Azi? en Afrika, aangezien die alternatieven gewoon beschikbaar zijn, maken Engeland en Londen dus geen enkele kans op het organiseren van het WK van 2022.
 

gevegt

Well-known member
Reglementair zijn Europa en Zuid-Amerika uitgesloten voor 2022. Bovendien hebben de "vrienden van Qatar" nog altijd een meerderheid in het uitvoerend comit? en is er ook vanuit het congres geen poging gedaan om het WK uit Qatar weg te halen. Als het WK gewoon praktisch niet in Qatar kan plaats vinden, dan zal er eerst gekeken worden naar locaties in Noord-Amerika, Azi? en Afrika, aangezien die alternatieven gewoon beschikbaar zijn, maken Engeland en Londen dus geen enkele kans op het organiseren van het WK van 2022.

Je onderschat schromelijk de Engelse lobby die al jarenlang aan de gang is.
 

Friesland

Well-known member
Exact. Friesland heeft feitelijk wel gelijk maar er gaan rare krachten spelen zometeen. Let maar op.

Mocht Qatar niet in staat zijn het WK te organiseren, dan lijken de VS de meest voor de hand liggende optie te zijn, er hoeven geen nieuwe stadions gebouwd te worden en ze waren de "nummer 2" bij de stemming. Dat ze kandidaat waren, kan dan weer wel een nadeel zijn, hetzelfde geldt voor Zuid-Korea, Japan en Australi?. Maar ook Engeland was kandidaat, dus heeft geen voordeel ten opzichte van de VS. Engeland zou wel een kans maken als het WK van 2018 niet in Rusland georganiseerd zou kunnen worden (bijvoorbeeld vanwege binnenlandse onrust), want dan zal er uiteraard naar een Europees land worden gekeken, als alternatief.
 

SanMark.

Well-known member
Het is ook gewoon een onzin bericht. WK alleen al omdat ze over Londen spreken en niet over Engeland.
 

JMD

Well-known member
Het gerucht gaat dat de FIFA achter de schermen kijkt naar de mogelijkheid om het WK 2022 in Londen te houden. Waarom eigenlijk ook niet?

-Wembley
-Olympisch Stadion
-Emirates
-Stamford Bridge
-White Hart Lane/nieuw Tottenham stadion
-Upton Park
(-Twickenham?) Nog nooit voetbal geweest maar volgens mij geen principekwestie.

Upton Park gaat tegen de vlakte zodra West Ham in het Olympisch gaat spelen (komende zomer volgens mij).
Dan hou je dus (Twickenham meegerekend) 6 stadions over. VInd ik een beetje weinig voor een WK.

Even los van wel of niet mogen en wel of niet onzinbericht: mocht Engeland het WK krijgen dan gaat dat nooit alleen in Londen zijn als je zoveel mooie stadions in dat land hebt liggen, en ook nog eens op goede rijafstand.
Ik zou dan sowieso onderstaande stadions doen:
Wembley - Olympisch - Anfield - Goodison Park - Old Trafford - City of Manchester Stadium (of hoe dat nu heet) - Villa Park - St James' Park - City Ground(?) (Nottingham) - Hillsborough -
 
Bovenaan