Toewijzingen WK's 2018 & 2022

Satyr

Administrator
Forumleiding
Volgens de Schotse onderzoeker Andrew Jennings gaan de toewijzingen van de WK's wel degelijk op de schop en Ned/Bel worden genoemd voor 2018. Ik zie het niet gebeuren hoor, maar het zou wel mooi zijn. Doen we iig mee...

https://twitter.com/LooneyStephen/status/603504691981512706

(Andrew Jennings is a Scottish investigative reporter. He is best known for his work investigating and writing about corruption in the IOC and FIFA. )
 

Joost

Well-known member
Hoe leuk het ook zou zijn, ik geloof er niet in dat er een WK in Nederland/Belgie zou komen. Daarvoor zijn er gewoonweg niet voldoende stadion.

In Belgi? zou je kunnen spelen in het Koning Boudewijnstadion, Brugge en Luik. In Nederland voldoen alleen de Kuip, de Arena, het Philips Stadion en de Grolsch Veste. Dat zijn 7 stadions waarvan er maar 3 groter zijn dan 36.000 plaatsen.

Mochten ze het WK van 2018 heroverwegen dan moet het in een land waar de infrastructuur panklaar is en dan kom je al gauw uit op Engeland, Spanje, Duitsland, VS, Australi?.
 

Forza AZ

Well-known member
De voorbereidingstijd is nu veel te kort voor Nederland en Belgi?. Bij de toewijzing waren er nog 7,5 jaar te gaan tot het WK 2018, nu nog maar 3 jaar.
Mocht de bieding over gedaan moeten worden, dan kunnen behalve Rusland alleen landen meedoen waar nu stadions er nu al staan (of slechts een kleine aanpassing nodig is).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Engeland en Duitsland zijn dan de opties. Waarbij Duitsland net een WK heeft georganiseerd en geen kandidaat was. Ik verwacht overigens geen wijzigingen.
 

Pascallovic

Well-known member
Geloof niks van die wijzigingen. Het zal allemaal wel blijven hoe het was.

Nederland/Belgie lijkt mij sowieso geen optie, omdat nagenoeg alle verbouwingen uit het bid geen doorgang hebben gevonden. Finale zou in de nieuwe kuip zijn bijvoorbeeld, de oude kuip was ook een WK-stadion en het Olympisch stadion zou ook weer gebruik worden genomen + verhoogd worden qua capaciteit. Dat had die Jennings ook kunnen weten voordat hij die tweet de wereld in slingerde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Olympisch Stadion weer in gebruik? Dan zou er op een enkele honderden meters van mijn huis een WK worden gespeeld. Hoe magisch is dat. Maar goed, geen realiteit.
 

fr-keff

Active member
Zou mooi zijn als het WK wegbleef uit Rusland. Duitsland en Engeland is leuk. Om de hoeveel jaar mag je eigenlijk een WK organiseren? Duitsland is ook al 9 jaar geleden...
 

Marinos

Well-known member
Er zullen echt geen verregaande consequenties zijn nav de arrestaties hoor. Hoe na?ef zijn jullie?

Tja, als we allemaal zo niet naief als jou zouden zijn waren wij ook allemaal selfmade miljonair. Nu zitten we met z'n allen met een gedeelde villa in Spanje waar geen hond wat aan heeft.
 

Joost

Well-known member
Dat WK in Rusland is mijns inziens niet eens het probleem. Ik denk zelfs dat zonder smeergeld de Russen ook gewoon een uitstekend bid hadden kunnen indienen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Qatar is inderdaad het grote probleem. Dat was met afstand de slechtste bid volgens de rapporten.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een WK in Rusland kan ik inderdaad ook nog wel accepteren. Qatar is een compleet ander verhaal, vooral met de mensenrechtenschendingen en het enorme aantal "slavenarbeiders", waarvan er velen overlijden bij de bouw van de stadions.
 

ALenstra

Well-known member
Wat we gemakshalve vergeten dat de arbeiders aan de stadions in Rusland het ook niet veel beter hebben. Er schijnt een speciale wet te zijn die hun verbiedt te staken en actie te voeren. Maar goed, ik verwacht dat beide WK's niet naar een ander land gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan onderschat je de nijpende situatie in Qatar. Ik geloof best dat de omstandigheden in Rusland slecht zijn, maar in Qatar slaat het werkelijk alles.
 

ALenstra

Well-known member
En toch staan die gastarbeiders in lange rijen voor de uitzendburo's die mensen naar Quatar sturen.
 

Joost

Well-known member
Wat we gemakshalve vergeten dat de arbeiders aan de stadions in Rusland het ook niet veel beter hebben. Er schijnt een speciale wet te zijn die hun verbiedt te staken en actie te voeren. Maar goed, ik verwacht dat beide WK's niet naar een ander land gaan.
Dat is voor mij eigenlijk geen issue in de keuze van het land waar het WK moet plaatsvinden.

Een WK moet voor het land zelf een meerwaarde hebben. Dat kan het populairder maken van voetbal zijn of het verbeteren van de faciliteiten. De FIFA heeft in het recente verleden daarin wel een paar blunders gemaakt. Zuid Korea zit opgescheept met een flink aantal veel te grote stadion, Zuid Afrika kon best een aantal moderniseringsslag gebruiken maar is doorgeslagen in het aantal stadions. De Russische stadions konden wel een opknapbeurt gebruiken dus vandaar dat ik die toewijzing kon begrijpen.
10 volstrekt overbodige stadions neerzetten in Qatar is gekkenwerk.
 

ALenstra

Well-known member
Ik denk ook niet dat de fans het veel kan schelen dat arbeiders in de stadions bij bosjes naar beneden vallen. Quatar is volgens mij wel de eerste keer dat de misstanden duidelijk getoond worden.
 

SanMark.

Well-known member
Een WK in Rusland kan ik inderdaad ook nog wel accepteren. Qatar is een compleet ander verhaal, vooral met de mensenrechtenschendingen en het enorme aantal "slavenarbeiders", waarvan er velen overlijden bij de bouw van de stadions.

Dat word elkaar ook allemaal na gepapegaaid. Wbt het overlijden van de werknemers.

Heb je daar ook bronnen van of zijn het allemaal via via verhalen.

Waarschijnlijk heb jij weer een vriend die het van een bekende heeft die dagelijks in Qatar zit..... Maar ik bedoel echte bronnen.

En niet komen met de verschrikkelijke huisvesting e.d. want dat geloof ik zeker dat die verhalen allemaal waar zijn.
 
Bovenaan