The Jukebox

Makanaky

Well-known member
Eén van mijn 2021-favorieten is Goat Girl, een band die het op haar 1e album nog van de puntige gitaren moest hebben. Nu tappen de dames uit een ander vaatje en klinken ze als Warpaint meets The Good, Bad & Queen. Zomers, dubby en met meer diepgang:
 

U.G.

Well-known member
Die komt van The Blueprint, dus ietsje ouder inderdaad. Maar wel ongeveer dezelfde periode, toch wel op het hoogtepunt van zijn loopbaan denk ik. Hoewel er later ook nog genoeg prima werk kwam, zoals 4:44.

Ah ok.

Het waren denk ik vooral de strijkers van Barry White die het 'm deden.
 

Unregistere

Well-known member
Ah ok.

Het waren denk ik vooral de strijkers van Barry White die het 'm deden.

Prima nummer, prima plaat. De albums zijn ook wel te vergelijken hoor. Kan me dus wel voorstellen dat je het op dezelfde plaat plaatste, gevoelsmatig. Je kunt ze ook perfect na elkaar beluisteren, wat mij betreft!! (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

Unregistere

Well-known member
Ik merkte trouwens vanochtend dat niemand minder dan Miss Margo Price een - overigens niet heel bijzonder - tweetje van mij had geliket. Dat was leuk wakker worden. Deze alt. country-heldin is echt een topper. Zo onderkoeld als ze het vrij expliciete Cardi B & Megan Thee Stallion-nummer WAP vorig jaar zomer coverde is ongeëvenaard. Om over haar albums maar te zwijgen. Muntje voor de, helaas korte en licht gecensureerde cover van deze megahit uit 2020:

[video]

Margo, oh Margo!
 

U.G.

Well-known member
Wat was het toch een fris meisje eigenlijk :giggle: haar muziek boeide me destijds voor geen meter, maar als ik nu terugluister en ik hoor haar die hoge noten halen. When you're good you're good.


Ariane Grande heeft het aardig gecovered wel.
 

Ska P 187

Well-known member
Latijnse zuipmuziek, cq tranentrekker. Waarom uit die contrijen dat moge duidelijk worden in het relatie topic, al is deze voor al die bitches die ontrouw zijn. Gelukkig heb ik daar (denk ik?) nooit mee te maken gehad. Pak die fles aguardiente en neem een trago of vijf en verdrink je verdriet.
Werkt, echt wel!
Even door de introductie heen bijten, ze had geen signaal/bereik...

 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
De maandagochtend sluiten we bombastisch af met een band uit Glasgow. Oasis-manager Alan McGee stak de heren (en toen ook nog een dame) ooit een aantal veren in de kont en noemde ze zelfs in potentie één van de beste bands ter wereld. Nou zover is het duidelijk nooit gekomen. Maar we gaan wel lekker meegalmen met deze melancholische klassieker van Glasvegas:

 
Bovenaan