Tennis

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Nog zo'n leuk feitje: Venus verloor vandaag de 2e set met 6-0, dat was de eerste keer in de historie dat Venus een set met 6-0 verloor op Wimbledon.
 

JMD

Well-known member
Hehe... :) Nam dat gegeven over van de Wimbledon-site... Blijkbaar stond er een jaartal bij (zoiets als sinds ....) en heb ik dat over het hoofd gezien.

Overigens stom, had deze moeten weten. Ik was flink Hingis-fan die jaren, heb dat duel live zitten kijken, en was dolblij met haar zege op Venus Williams, het aankomende talent uit Amerika. Dat jaar haalde Hingis allevier de GS-finales, verloor alleen die van Roland Garros (onverwacht) van Majoli. 2 jaar later stond ze weer in de finale van Roland Garros, toen tegen Graf (van wie ik ook fan was). Fr?ulein Forehand won dat duel, en nooit kwam Hingis meer in de finale van Parijs. Hierdoor is de single-titel Roland Garros de enige titel die haar ontbreekt van de 'Boxed Set' (single/dubbel/mixedtitel van elk GS-toernooi). Zij komt daar van alle huidige tennisspeelsters het dichtst bij (Serena mist mixedtitels van Australi? en Parijs). Slechts 3 spelers hebben zo'n boxed set, Martina Navratilova, Doris Hart en Margaret Court (die er zelfs 2 heeft, 1 uit de 'pre-Open-era' en 1 uit de 'Open era'). Geen enkele man is ook maar in de buurt gekomen van zo'n Boxed Set, vooral omdat de toppers veel minder dubbelen op Grand Slams vanwege het feit dat zij natuurlijk best-of-5 spelen.

(deze info komt deels uit mijn hoofd, deels van wikipedia (dat stuk over de Boxed Set), ik zeg het er maar even bij... ;) )
 

JMD

Well-known member
Beide halve finales herendubbel gingen diep de 5e set in. Ook de finale is nu aan 6-6 in de 5e set. Het ene koppel had net 2 MP maar verspeelden die...

Hierna moet ook nog de damesdubbelfinale de baan op, dus grote kans dat we zo meteen onder een dicht dak + verlichting verder gaan. Er is tot 24.00 NL tijd vanavond, dan moet Wimbledon stoppen van de buurt.
 

JMD

Well-known member
En 2 games na de herstart is het beslist: 13-11 voor Kubik & Melo!

En wat een mooie servicebreak. Ok, mazzel bij de 0-40, maar verder juwelen van returns.

Heb het van de week al eerder gezegd, maar als je dit soort duels ziet dan snap je niet dat er mensen zijn die van best-of-5's af willen, of een TB willen in de laatste set.
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat dit zo ongeveer het laatst is waarop een Wimbledonpartij ooit is gestart, 21.15 lokale tijd... (of eigenlijk later want het inspelen moet nog beginnen, dat zal dus tegen 21.30 zijn.) Dan hebben ze 1,5 uur en dan moet het licht uit. :p
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het damesdubbel gaat hard: 6-0 in de eerste set voor de Russinen. Die proberen het nog voor 23.00 uur af te maken!
 

JMD

Well-known member
De Russinnen Makarova en Vesnina lijken nog het nachtleven in te willen, en willen zorgen dat het duel vanavond nog afgemaakt kan worden. 6-0 voor hen binnen 29 minuten. Het verschil tussen een ingespeeld dubbel (dat al 4 GS-finales speelde en er 2 van won) en een koppel dat voor het 2e toernooi samenspeelt (en de finale haalde zonder een geplaatst koppel tegen te komen).
 

JMD

Well-known member
Pas in de 10e game krijgen de Roemeense en Taiwanese hun eerste gamepoint, maar dat wordt niet benut. Even later is het 4-0.
De game erna krijgen ze een BP, maar verliezen dat. Vervolgens weer 1 BP, en ook dat pakken ze niet. Even later is het 5-0.

6-0 5-0. Volgens mij was de laatste 6-0 6-0 in een GS-finale in 1988, toen Steffi Graf in 34 minuten (!!!!) Natalia Zvereva versloeg...
Wordt het een double bagel?
 

JMD

Well-known member
JA!!! Ze doen het. 6-0 6-0 voor de Russinnen. Dus na een hele lange herendubbelfinale, nu een extreem korte damesdubbelfinale. Binnen een uur is het klaar.
Andrew Jarrett (referee) kan opgelucht ademhalen...
 

JMD

Well-known member
Ligt het aan mij of zien de banen er minder uit dit jaar? Normaal op de eerste dag nog compleet groen, maar nu al gewoon slijtage rond de baseline.

We zijn 13 dagen verder en de banen zijn dit jaar echt een issue geweest. Kwam vanochtend beelden tegen van de afgelopen jaren en daar zie je dan in het finaleweekend vaak slijtage natuurlijk, maar dan is het vooral 'geel'. Nu zie je compleet grijze vlakken op de baseline.
Zal ongetwijfeld komen door de bloedhete periode voor Wimbledon, maar opvallend was het wel. Op dag 1 zag je snel de slijtage al (die post hierboven deed ik na 1 uur spel)... En veel spelers klaagden over de banen.
 

JMD

Well-known member
Nu live rolstoeltennis op de BBC, de damesdubbelfinale, met een Nederlands paar. Blijft zo ontzettend knap op te zien dat rolstoeltennis.
 

JMD

Well-known member
Ai zonde. Federer verspeelt zijn eerste 2 BPen.
Maar de 3e pakt hij. Eerste break voor de Zwitser
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Cilic begon erg goed en zette Federer met harde groundstrokes behoorlijk onder druk. Inmiddels is zijn niveau wel erg ver weggezakt, met name doordat hij veel te veel fouten maakt en veel te weinig eerste services in slaat. Federer wint de eerste set met een dubbele break en staat ook direct in de tweede een break voor.
 

JMD

Well-known member
Cilic begon erg goed en zette Federer met harde groundstrokes behoorlijk onder druk. Inmiddels is zijn niveau wel erg ver weggezakt, met name doordat hij veel te veel fouten maakt en veel te weinig eerste services in slaat. Federer wint de eerste set met een dubbele break en staat ook direct in de tweede een break voor.

Ziet er niet goed uit voor Cilic. Dokter bij hem en de umpire (?) ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan