Tennis

JMD

Well-known member
Om die winners te kunnen slaan, ga je ook meer fouten maken. Om het punt te maken tegen Svitolina moet je 5/6 perfecte ballen achter elkaar slaan. Dat is momenteel nog te veel gevraagd.
Natuurlijk moet die foutenlast naar beneden, maar je hebt ook te maken met een topspeelster als tegenstander.

Klopt, Svitolina heeft erg veel idd. Maar Bertens zou imo ook wel iets vaker naar het net mogen komen om het 'sneller' af te maken.

PES5

Administrator
Forumleiding
De finale van de Fed Cup bij de dames is bezig. Groter argument voor een hervorming van dat toernooi, dan kijken naar de speelsters van beide landen, is er niet

Pascallovic

Well-known member

Tsjechie en de VS spelen met grootheden als: Barbora Str?cov?, Kateřina Siniakov?, Sofia Kenin en Alison Riske. Als ze niks beters hebben geen probleem. Maar beiden landen staan in die finale dankzij speelsters als Karolina Pliskova, Petra Kvitova, Sloane Stephens, Madison Keys, Serena/Venus Williams en Coco VandeWeghe

JMD

Well-known member
Tsjechie en de VS spelen met grootheden als: Barbora Str?cov?, Kateřina Siniakov?, Sofia Kenin en Alison Riske. Als ze niks beters hebben geen probleem. Maar beiden landen staan in die finale dankzij speelsters als Karolina Pliskova, Petra Kvitova, Sloane Stephens, Madison Keys, Serena/Venus Williams en Coco VandeWeghe

Aha. Thanks.

Dan kan je ook zeggen dat het finaleweekend slecht gepland is, zo 2/3 weken na de WTA-Finals.

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat is toch hetzelfde? Opzet deugt gewoon niet. Wanneer zou je die finale anders in moeten plannen?

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zou de kalender drie of vier weken stil leggen en er een soort WK van maken. Best of 3 sowieso voor mannen en vrouwen.

JMD

Well-known member
Ik zou de kalender drie of vier weken stil leggen en er een soort WK van maken. Best of 3 sowieso voor mannen en vrouwen.

Punt is alleen dat je zo’n kalender niet zomaar even stil kan leggen en dan weet je ook niet of de spelers dan komen, misschien nemen ze dan wel vakantie.
Verder moeten er sowieso toernooien blijven die weken want er kunnen maar een beperkt aantal spelers meedoen aan fed en Davis cup

JMD

Well-known member
Agnieszka Radwanska is gestopt (29). Geef aan door lichamelijke problemen niet meer zo te kunnen trainen als ze wil

JMD

Well-known member
De Australian Open gaat (naw al per 2019) een tiebreak invoeren in set 5, en dan een super TB (tot de 10 en 2 punten verschil) bij 6-6.

Zo meteen heeft elk GS dus andere regels voor de laatste set:
Wimbledon bij 12-12 in set 5 een normale TB
US Open bij 6-6 in set 5 een normale TB
Roland Garros geen TB in set 5

Reinoud

Well-known member
Bertens begint goed aan het nieuwe jaar. Wint van Mertens die net buiten de top tien van de wereld stond.

JMD

Well-known member
Mooi.

Zat net even te kijken naar de Order of Play vandaag, want vroeg me af hoe ze dat doen op 31 december, tot hoe laat gaan ze door? Ik dacht: 'ze zullen wel alleen een ochtend/middagsessie hebben, zodat spelers en publiek in de avond thuis/hotel kunnen zijn. Er staat dus gewoon nog een duel 'niet voor' 20.30 gepland. Dan zal de eerste avondpartij (die om 19.00 begint) wat uitlopen, en je kan zomaar tot na elven (of zelfs in het nieuwe jaar) spelen... Goed, je hebt wel 2 extreem lange partijen nodig, maar dat zou dus kunnen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Bizar ook dat de nummer 9 tegen de nummer 12 van de wereld speelt in ronde 1. Dan is het toernooi dus sterkbezet ?n je hebt pech met de loting.

JMD

Well-known member
Bizar ook dat de nummer 9 tegen de nummer 12 van de wereld speelt in ronde 1. Dan is het toernooi dus sterkbezet ?n je hebt pech met de loting.

De nummer 4 t/m 11 van de wereld doen mee en zijn dus geplaatst. De nummer 12 dus niet. En zeer pech inderdaad, voor beide speelsters overigens.

JMD

Well-known member
2019 begon overigens slecht voor Bertens, ze verliest van Donna Vekic, kreeg 2 MP op 5-4 in set 3, maar verloor de set met 5-7.

JMD

Well-known member
Het toernooi van Brisbane is z'n twee
grootste publiekstrekkers kwijt.Andy
Murray verloor met 7-5,6-2 van Daniil
Medvedev en Rafael Nadal meldde zich af
voor z'n partij met Jo-Wilfried Tsonga.

Beide spelers hoopten na drie maanden
blessureleed hun rentree te maken op de
ATP tour.Murray kwam dinsdag in actie
en boekte een moeizame zege op James
Duckworth.Een dag later bleek dat de
Schot nog niet helemaal hersteld is.De
Rus Medvedev (4) won met gemak.

Nadal heeft last van een dijbeen."Het
is een klein probleem dat groter kan
worden als ik speel",zei de Spanjaard.
Nadal speelde vorige week in Abu Dhabi
wel een demonstratietoernooi.

Ik heb de beelden van de partij van dinsdag niet gezien, maar las dat Murray tussen de punten door sjokte alsof hij aan een 5-uur-duel bezig was. De Brit gaf na afloop aan dat 'rennen minder pijn doet dan lopen', en dat 'hij gaat kijken hoe lang hij nog kan blijven spelen'. Dat klinkt niet goed.
En Nadal ook nog geblesseerd blijkbaar.
Ik ben benieuwd hoe beiden er zo meteen in Melbourne voor staan, maar dat ziet er voorlopig nog niet goed uit. We denken het al jaren, maar 2019 lijkt dan toch het jaar te worden dat 'de grote vier' ?cht ten einde komen.

JMD

Well-known member
Bertens treft het weer niet met de loting, vorige week lootte ze de hoogst geplaatste speelster die niet geplaatst was in ronde 1, komende week in Sydney weer, nu in de persoon van Sevastova. Go Kiki!

Bovenaan