Tennis

JMD

Well-known member
Finale gaat dus een makkie worden voor Djokovic of Nadal.

Aan de ene kant denk ik dat ook, maar aan de andere kant: na het duel van woensdag van Anderson tegen Federer zei men ook dat ANderson niks zou klaarspelen vandaag.

En als Nadal en Djokovic pas morgen hun duel af krijgen (want om 23.00 Engelse tijd vanavond gaat letterlijk het licht uit...) dan scheelt dat toch ook weer in rust.

erka

Well-known member
Waarom verplaatsen ze Djokovic-Nadal niet naar een andere baan? Lijkt me betere keuze dan om 23:00 toch te moeten afbreken, want kans is niet denkbeeldig dat zij ook een lange partij spelen.

JMD

Well-known member
Waarom verplaatsen ze Djokovic-Nadal niet naar een andere baan? Lijkt me betere keuze dan om 23:00 toch te moeten afbreken, want kans is niet denkbeeldig dat zij ook een lange partij spelen.

24.00 NL tijd h??? Op Court 1 is (zeker gezien de donkerte)nog ruimte voor een kleine 2 uur spel, dat ga je op zeker niet afkrijgen. Op Centre is nog een kleine 4 uur ruimte
En verder zal men ook niet blij zijn op Centre als die partij verschoven wordt (toch op papier de 'betere' van de 2 geplande partijen), en het spel met 10 minuten klaar is op Centre en er geen duel meer op Centre te plaatsen is.

JMD

Well-known member
De 5e set heeft minimaal 40 games nu, dus minimaal 89 games. Dat is de (ex aequo) 5e langste partij (in games) ooit in het herenenkelspel op Wimbledon.
In tijd is het overigens al de op een na langste wedstrijd (5.58), op Mahut - Isner na. Dat was 11.05.

JMD

Well-known member
Als dit duel vandaag afkomt is het de langste partij die ooit in 1 dag is gespeeld. Het record staat nu op Philippoussis - Schalken (5.05) (3e ronde in 2000)
20-20, we hebben nu minimaal 91 games dus. De 4e langste wedstrijd in games.

For the record, de top 3:
183 games: Isner - Mahut (2010)
112 games: Gonzales - Pasarell (1969) (uit de pre-tiebreaktijd, 22-24 1-6 16-14 6-3 11-9 was de score)
93 games: Drobny - Patty (1953)

Reinoud

Well-known member

Mensen hebben voor twee halve finales betaald. Misschien toch eerder gaan starten op de hoofdbanen. Volgens mij niet alleen op Wimbledon dat ze daar later beginnen dan de bijbanen.

erka

Well-known member
Ik heb het eens even opgezocht maar Isner heeft naast die pot tegen Mahut en deze partij ook nog de 2e langste partij ooit op Roland Garros staan (5h41 tegen Mathieu).

erka

Well-known member
Mensen hebben voor twee halve finales betaald. Misschien toch eerder gaan starten op de hoofdbanen. Volgens mij niet alleen op Wimbledon dat ze daar later beginnen dan de bijbanen.

Hoho, het blijven Engelsen he. Eerst thee drinken. Stel je voor.

JMD

Well-known member

Is wel alleen Wimbledon. :p

In Australi? heeft men de avondsessies op de hoofdbaan, daar is nog wel eens een partij om iets van 4.30 in de ochtend afgelopen, omdat de dagsessie al iets uitliep, en de avondsessie 1 hele lange partij had. In Australi? begint ook wel eens een partij na middernacht, als de eerste partij van de avondsessie heel lang duurt. In Australi? mag men ook continu spelen, op Wimbledon mag dat maar tot 23.00 lokale tijd.

Vroeger (tot een jaar of 15 terug) begon men op Centre en 1 zelfs pas om 14.00 lokale tijd (15.00 NL tijd). Dus het is al een uur eerder. En tegen dit soort duels valt niet te plannen. Simpel.

JMD

Well-known member
Hoho, het blijven Engelsen he. Eerst thee drinken. Stel je voor.
Dat was idd de reden dat men vroeger om 14.00 lokale tijd begon. Nou ja, oke lunch dan.

Overigens begon de GP van Monaco vroeger (tot mid jaren 90) ook om 15.30 (ipv 14.00), want de prins (Rainier?) moest eerst lunchen.

JMD

Well-known member
94e game gespeeld, de 3e langste ooit dus.
Voordat ze plaats 2 inhalen zijn we nog wel even bezig.

JMD

Well-known member
Het kon niet goed blijven gaan, opnieuw kwam Anderson op 0-30 op Isner's service en breakt de Amerikaan nu.
Anderson mag serveren hoor de wedstrijd en een plaats in de finale.

JMD

Well-known member
Ik neem aan dat ze nu direct het dak dicht doen, scheelt zo meteen weer de baan afgaan van Nadal en Djokovic.

Bovenaan