Tennis

Mommiej

Well-known member
Verschil is Eef dat het toernooi komende week al is en hij dus nu zelf nog om een wildcard vraagt (Hij neemt deel op basis van de A+ wildcard, die ieder ATP 500 toernooi heeft voor een select groepje van spelers die eventueel last-minute inschrijven staat op de website van het toernooi). Dus kans dat hij zich nu nog terugtrekt is heel klein.

Als er trouwens niemand zich terugtrekt hebben ze 4 man uit de top-8 en 9 spelers uit de top-20 (Tsonga als nr.19 van de wereld zal dan ongeplaatst zijn)
 

JMD

Well-known member
2 weken dan.

Maar even serieus, volgens mij valt het wel mee de laatste paar jaar maar ik kan me een paar jaar achter elkaar herinneren dat er telkens een topper op het laatste moment verstek liet gaan.

Klopt. Alleen zijn dat vaak de spelers die al lang van tevoren zijn vastgelegd. Het toernooi begint maandag a.s. en als Federer niet mee zou willen (of kunnen) doen zou hij zich echt niet melden bij Krajicek.
 

JMD

Well-known member
Venus Williams speelde haar 1000e duel gisteren uit haar profloopbaan. Mooi aantal :)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jozsef, Fabian en ik hebben kaarten voor de donderdagavondsessie bij het ABN Amro toernooi. Ik heb me door Fabian laten vertellen dat als Federer woensdag wint hij dan op zeker ook op donderdagavond weer gaat spelen. En nu ga ik heel hard hopen dat dat ook echt zo is.
 

Pascallovic

Well-known member
Jozsef, Fabian en ik hebben kaarten voor de donderdagavondsessie bij het ABN Amro toernooi. Ik heb me door Fabian laten vertellen dat als Federer woensdag wint hij dan op zeker ook op donderdagavond weer gaat spelen. En nu ga ik heel hard hopen dat dat ook echt zo is.
Zou wel moeten ja.

Laatste 32 op de woensdag
Laatste 16 op de donderdag
Laatste 8 op de vrijdag
Laatste 4 op de zaterdag
Finale op de zondag.

Hij komt voor die nummer 1 positie dan mag je je niet laten verrassen door een qualifier in de eerste ronde.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zou wel moeten ja.

Laatste 32 op de woensdag
Laatste 16 op de donderdag
Laatste 8 op de vrijdag
Laatste 4 op de zaterdag
Finale op de zondag.

Hij komt voor die nummer 1 positie dan mag je je niet laten verrassen door een qualifier in de eerste ronde.

Ja precies. Maar de 'running order' van de donderdag moet nog bekend worden. Maar moet wel heel raar lopen willen ze Federer niet in de avond zetten. Hopen op een Nederlander of bijvoorbeeld Zverev erbij. Zin in!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet wat er met Wawrinka is, maar vanaf de tweede set speelt hij dramatisch. Won de eerste set wel, maar inmiddels staat het 1-1 in sets en heeft de w?l prima spelende Griekspoor een break voorsprong in de derde set. Verrassing in de maak?
 

JMD

Well-known member
Ik weet niet wat er met Wawrinka is, maar vanaf de tweede set speelt hij dramatisch. Won de eerste set wel, maar inmiddels staat het 1-1 in sets en heeft de w?l prima spelende Griekspoor een break voorsprong in de derde set. Verrassing in de maak?

Welke Griekspoor? Scott, Kevin of Tallon?
 

Mommiej

Well-known member
Wawrinka beweegt gewoon slecht, lijkt nog altijd niet 100% fit, is ook aardig bezig met rekken als die zit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wawrinka beweegt gewoon slecht, lijkt nog altijd niet 100% fit, is ook aardig bezig met rekken als die zit.

Klopt. Griekspoor speelt goed, aanvallend tennis. En door het slechte bewegen van Wawrinka is hij steeds te laat. Maar ik zie af en toe ook hele rare missers van de Zwitser.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dubbele break voorsprong voor Griekspoor! Hij mag zo gaan serveren voor de winst.
 

Mommiej

Well-known member
Klopt. Griekspoor speelt goed, aanvallend tennis. En door het slechte bewegen van Wawrinka is hij steeds te laat. Maar ik zie af en toe ook hele rare missers van de Zwitser.

Komt omdat die de punten kort wil houden, en daardoor te geforceerd die ballen slaat. (Deed dat zelf ook altijd op recreatief niveau)
 

Mommiej

Well-known member
Door de zege van Griekspoor staat er donderdagavond denk ik de Nederlandse confrontatie op programma samen met 2e ronde Federer (als hij 1e ronde wint morgen). De winnaars daarvan vrijdagavond tegen elkaar in kwartfinale, waar Federer dan als hij wint de nr.1 van de wereld kan worden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Door de zege van Griekspoor staat er donderdagavond denk ik de Nederlandse confrontatie op programma samen met 2e ronde Federer (als hij 1e ronde wint morgen). De winnaars daarvan vrijdagavond tegen elkaar in kwartfinale, waar Federer dan als hij wint de nr.1 van de wereld kan worden.

Je begrijpt zeker wel dat ik ernstig hoop dat jij gelijk hebt. Zou voor ons een topavond zijn met Federer en twee Nederlanders!
 
Bovenaan