Tennis

Maasveld

Well-known member
Gelukkig staat Federer op 19-6 in onderlinge wedstrijden tegen Berdych. Is geen garantie helaas.

Er zijn weinig spelers die een betere H2H tegen Federer kunnen overleggen. Maar goed normaal gesproken moet Federer dit natuurlijk gewoon winnen.
 

Maasveld

Well-known member
Svitolina en Dimitrov liggen eruit. Bij de mannen dus 2 ongeplaatste spelers in de halve finale, dat lijkt me een hele poos geleden, maar wel exemplarisch voor de staat van het huidige mannentennis.
 

JMD

Well-known member
Svitolina en Dimitrov liggen eruit. Bij de mannen dus 2 ongeplaatste spelers in de halve finale, dat lijkt me een hele poos geleden, maar wel exemplarisch voor de staat van het huidige mannentennis.

Svitolina eruit volgt de lijn van het vrouwentennis, maar dat Dimitrov uitgeschakeld zou worden door die Brit had ik echt niet verwacht.
Scheelt een slok op een borrel voor Nadal, of je tegen Dimitrov of tegen Edmund moet in de 1/2 finale... Zeker omdat Federer (als die zich plaatst voor de 1/2 finale) ook een ongeplaatste speler gaat treffen. Voordeel voor Nadal zou zijn dat hij als donderdagavond de 1/2 finale speelt en Federer pas vrijdagmiddag. Scheelt toch 1 dag rust.
 

Maasveld

Well-known member
Svitolina eruit volgt de lijn van het vrouwentennis, maar dat Dimitrov uitgeschakeld zou worden door die Brit had ik echt niet verwacht.
Ik zou willen zeggen dat er in het herentoernooi gekkere dingen gebeuren, maar dat is het hem juist, het is helemaal niet gek. Dimitrov, Thiem, Zverev, ze zijn geen haar beter dan de 'toppers' bij de vrouwen.
 

JMD

Well-known member
Ik zou willen zeggen dat er in het herentoernooi gekkere dingen gebeuren, maar dat is het hem juist, het is helemaal niet gek. Dimitrov, Thiem, Zverev, ze zijn geen haar beter dan de 'toppers' bij de vrouwen.

Eens. Maar Dimitrov is volgens mij vaak redelijk constant en verliest volgens mij vaak pas van de toppers als Nadal, Federer, Djokovic op GS's.
Thiem en Zverev is een ander verhaal.
 

Maasveld

Well-known member
Eens. Maar Dimitrov is volgens mij vaak redelijk constant en verliest volgens mij vaak pas van de toppers als Nadal, Federer, Djokovic op GS's.
Thiem en Zverev is een ander verhaal.
Ik had dat idee juist niet en heb het even gecheckt voor de afgelopen 2 jaar. Hij verloor 3x van Federer en 1x van Murray. Daarnaast waren het Kudla, Johnson, Carreno, Rublev en nu dan Edmund die hem dwars zaten.
 

ElSimao

Active member
Nadal setje voor tegen Cilic. Lijkt een simpele zege te gaan worden waardoor ie min of meer al in de finale staat. Alleen Federer kan hem nog stoppen.
 

JMD

Well-known member
Ik had dat idee juist niet en heb het even gecheckt voor de afgelopen 2 jaar. Hij verloor 3x van Federer en 1x van Murray. Daarnaast waren het Kudla, Johnson, Carreno, Rublev en nu dan Edmund die hem dwars zaten.
O)ke, dank voor opzoeken. Dan had ik dus vooral die 4 tegen Fed en Murray onthouden...
Dacht dat het met hem nog wel meeviel, maar dit is ook niet goed natuurlijk.
(alhoewel ik niet weet hoe hoog Dimitrov 2 jaar terug stond, was ie toen ook al top8?)
 

JMD

Well-known member
Nadal setje voor tegen Cilic. Lijkt een simpele zege te gaan worden waardoor ie min of meer al in de finale staat. Alleen Federer kan hem nog stoppen.

Zondag dus weer een Federer - Nadal ontmoeting normaal gesproken. Mooi!!!
 

JMD

Well-known member
Tiebreak 4-4 gelijk nu..

Op de service van Cilic staat Nadal zo ver achter de baseline (bijna in de tribune) dat ik me afvraag waarom je dan niet eens probeert heel kort te serveren... :p

5-4 Nadal, daar had Cilic een kans.
 

JMD

Well-known member
Ai, daar gaat Cilic nog wakker van worden vannacht. Op 5-5 slaat Cilic een bal uit die hij gewoon in moet slaan en dan is het 6-5. Nu 6-5 Nadal en die serveert de TB uit.
 
Bovenaan