sva Papendorp (voorheen Magreb'90)

de waan

Well-known member
Dat betekent dus ook dat zij kennelijk nog de enige club zijn die niet aan de voorwaarden voldoen. Al die andere clubs die vorig jaar nog de barricaden opgingen hebben dus kennelijk toch maar eieren voor hun geld gekozen. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat al die 3e Divisionisten een gecertificeerde opleiding hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Lijkt me voor de motivatie niet best, zou me niks verbazen als ze alsnog stoppen. Hopelijk niet.

Een nieuwe naam lijkt mij trouwens niet handig, al die spelers voetballen er nu vooral omdat het Magreb heet.
 

de waan

Well-known member
Vorig seizoen stonden ze er ongeveer net zo voor, gingen ze ineens als een gek punten pakken.

Niet dat ik dat nu nog een keer zie gebeuren, trouwens.
 

Unregistere

Well-known member
Einde lijkt mij eerlijk gezegd toch wel in zicht, als ik deze uitspraken van de aanvoerder lees:

UTRECHT - Aanvoerder Omar Boukhari van Magreb'90 acht de kans klein dat zijn ploeg na de winterstop nog in actie komt in de derde divise. "Het is heftig voor iedereen, maar je moet re?el blijven. Het is moeilijk", zegt hij in het radioprogramma Namen en Rugnummers.




AAN HET LIJNTJE
Lange tijd heeft het bestuur van de Utrechtse club aangegeven geen geld te hebben. Afgelopen week bleek er opeens w?l geld beschikbaar te zijn. "Er stond een gesprek op de planning voor vrijdag, maar dat is om onduidelijke redenen niet doorgegaan", vertelt een verbaasde Boukhari. "Ze hebben nu wel zondag iets gepland. Het gevoel dat we aan het lijntje gehouden worden, sluipt er in bij de meerderheid van de groep. Er zijn heel veel vraagtekens."




STEKKER ERUIT
"Er worden dingen beloofd. Mochten die waargemaakt worden, dan willen bepaalde spelers wel blijven. Iedereen heeft zijn eigen mening daarover", duidt Boukhari op de verdeeldheid binnen de spelersgroep. Wel is er een duidelijke mening over of de club door moet gaan: "De meerderheid wil dat de stekker eruit gaat." Zelf geeft Boukhari aan nog te willen wachten. "Ik houd van deze club en voetbal hier zes jaar. Dat is wel een getekend beeld van mijn kant."


Mocht Magreb'90 failliet gaan, dan kunnen spelers tot eind januari nog van club wisselen. "Ik heb geen idee hoeveel spelers benaderd zijn. Er zit genoeg kwaliteit in de selectie, maar ik weet niets daarvan af."


EINDE VERHAAL?
De Utrechters staan stijf onderaan in de derde divisie zaterdag, met slechts drie punten. Dat waren er zes, maar door de licentieproblemen heeft de KNVB Magreb drie punten in mindering gebracht. Boukhari verwacht dan ook niet dat ze na de winterstop nog in actie komen, als op 13 januari de tweede seizoenshelft begint. "Hoe ik het nu zie, lijkt het me sterk dat we na de winterstop aan de aftrap staan tegen DOVO."

https://www.rtvutrecht.nl/sport/1704785/
 

De Groene Scout

Well-known member
Zijn dus binnenkort ongeveer 15 spelers in de regio Utrecht vrij op te halen.
Wel snel handelen; moet voor 31-12 geregeld zijn.
 

Unregistere

Well-known member
In het artikel van RTV Utrecht staat dat ze tot 31 januari de tijd hebben, dus denk dat Groene zich in de datum heeft vergist.

En ook in het aantal, want Magreb heeft volgens mij wel 30 spelers ipv 15. Kwamen elke week weer nieuwe bij. :D
 

De Groene Scout

Well-known member
O ja, klopt is tot eind januari.
Ik heb 15 bruikbare spelers genoemd omdat er waarschijnlijk ook wel een stuk of 15 er geen reet van kunnen. Anders sta je niet troosteloos onder aan in de 3e divisie.
 

Unregistere

Well-known member
O ja, klopt is tot eind januari.
Ik heb 15 bruikbare spelers genoemd omdat er waarschijnlijk ook wel een stuk of 15 er geen reet van kunnen. Anders sta je niet troosteloos onder aan in de 3e divisie.

Dat ze onderaan staan komt doordat ze in de zaterdagafdeling zitten, anders waren ze middenmoot. :p

Maar zonder gekheid, er lopen best wel behoorlijke spelers tussen. Probleem is vooral dat het niet echt werkt als je ze allemaal in ??n team zet, want het kwam op mij over alsof ze maar een beetje wat doen. Ik vind dat je tactiek niet moet overschatten, maar het helpt vaak wel als je in elk geval een plan of idee hebt. Dat zag ik bij Magreb totaal niet terug en dat hoor ik ook van spelers / trainers / stafleden / supporters van andere clubs die ik ken. Aan de andere kant maakt dat ze dus ook wel onvoorspelbaar.
 

Unregistere

Well-known member
Het goede nieuws is dat er dus geld is, liefst 1200 euro, en dat de clubleiding - of wat daar voor door moet gaan - verder wil. Dat hebben ze de spelers verteld op een speciale bijeenkomst, waar overigens maar vijf spelers aanwezig waren. De selectie lijkt echter liever te willen dat de boel klapt.

Anthony Berenstein wacht het verder niet meer af. De aanvaller, die in de zomer nog laat overkwam van FC Dordrecht, heeft zijn tas ingeleverd en keert na de winterstop sowieso niet meer terug.

Zie ook: https://www.rtvutrecht.nl/sport/1704929/ en https://www.rtvutrecht.nl/sport/1710138/
 

Unregistere

Well-known member
Dat wel, dan hoeven ze het nog maar door 28 te delen of zo. Mooiste voor Magreb zou zijn als er ongeveer 18 overblijven, die dan het seizoen uitvoetballen. Maar ja, ga die maar eens vinden. De spelers kunnen nergens heen zolang de club niet failliet is, dat maakt het lastig.

En er is ook nog geen nieuwe trainer.
 

Unregistere

Well-known member
Die Douhou maakt er volgens de vertrokken voorzitter Klein juist een potje van: https://www.rtvutrecht.nl/sport/1716896/

Maar, tijd voor positief nieuws. Magreb heeft een trainer! Mo El Abdellaoui zit zaterdag op de bank tijdens de derby tegen DOVO. Vorig seizoen was hij ook al heel eventjes trainer van de Utrechters.
 

Unregistere

Well-known member
El Abdellaoui blijkt uiteindelijk een stroman voor Stanley Tailor. De oud-speler van onder meer IJsselmeervogels heeft Hercules, waar hij assistent-trainer was, ingeruild voor Magreb en is feitelijk de trainer. Alleen mist hij de papieren, dus zit El Abdellaoui er ook gezellig bij.

Ook Sidney Schmeltz is naar verluidt weer inzetbaar en er zijn meer dan genoeg spelers om het seizoen te vervolgen. Op dit moment dus.
 
Bovenaan