sva Papendorp (voorheen Magreb'90)

De Groene Scout

Well-known member
Best een mooie club hoor:
KNVB wil Magreb-speler Zouzou negen maanden schorsen, Uyi-Olaye per direct vertrokken

In haar poging handhaving in de Derde Divisie te bewerkstelligen krijgt Magreb ’90 een flinke tegenvaller te verwerken. Solace Uyi-Olaye heeft uit onvrede per direct de club verlaten, terwijl de KNVB Abdel Zouzou voor liefst negen maanden wil schorsen.

Scheidsrechter bedreigd
De voetbalbond schrijft dat in haar schikkingsvoorstel aan Zouzou. Zijn rode kaart was de aanleiding voor de later gestaakte wedstrijd tegen Capelle. Volgens de KNVB weigerde Zouzou het veld te verlaten en beledigde en bedreigde hij de scheidsrechter. Magreb ’90 heeft aangekondigd tegen de straf in beroep te gaan.

Grote puinhoop
Daarnaast kan trainer Jamal Yahiaoui niet langer beschikken over Solace Uyi-Olaye. De aanvaller is uit onvrede per direct vertrokken bij de Utrechtse club en spuit tegenover Voetbalprof.com zijn gal: ,,De exacte reden waarom ik weg ben gegaan is omdat het een grote puinhoop bij Magreb’90 is. Niets is georganiseerd en de trainer is ook niet eerlijk. Tevens ben ik niet tevreden over de trainingen die de trainer geeft.” Volgens hem overwegen meer spelers de club te verlaten.

Niet rouwig
Coach Yahiaoui vindt dat de spits zich van zijn slechte kant heeft laten zien: ,,Solace heeft Magreb’90 via de achterdeur verlaten en daar zijn wij niet rouwig om. Hij heeft nog niet het niveau waar wij naar op zoek zijn in zowel trainingen als wedstrijden. Daarnaast heeft hij zich de afgelopen maand zeer zelden laten zien wegens allerlei vage afmeldingen.”
 

Unregistere

Well-known member
Bah, iedereen is tegen en vooral de media.

Scheidsrechters ook. Alle rode kaarten zijn volgens Yahiaoui onterecht!

Overigens vermoed ik dat Zouzou nog een vinkje achter zijn naam had staan in Zeist na de gebeurtenissen bij Alphense Boys - Haaglandia van een jaar of vier geleden.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, je kon er op wachten:

"Voortbestaan Magreb '90 in gevaar"

UTRECHT - Het voortbestaan van derdedivisionist Magreb'90 is in gevaar. De Utrechtse club kan de aanslag die het ontvangen heeft van de Belastingdienst niet betalen. Dat geeft voorzitter Tino Klein aan tegenover het Algemeen Dagblad.


Magreb kreeg vorig seizoen al een belastingaanslag van bijna een half miljoen euro. De club ging in bezwaar, maar de definitieve aanslag die nu is binnengekomen, kan Magreb niet betalen. Hoeveel betaald moet worden aan de Belastingdienst, wil Klein niet zeggen. "Er is een lager bedrag uitgekomen, maar wat er ook uit een eventuele beroepszaak komt: we kunnen het niet betalen", geeft hij aan.




KNVB
Naast financi?le problemen, ziet Klein ook problemen aankomen met de KNVB. De club voldoet niet aan de licentie-eisen. "We hebben geen drie contractspelers in dienst en geen gecertificeerde jeugdopleiding. Je kunt wachten op sancties van de KNVB. Al met al zijn er zoveel beren op de weg, dat het bestaansrecht van Magreb'90 op losse schroeven staat", aldus Klein.




POLITIEK
Voorzitter Tino Klein zit ook in zijn functie in een benauwde situatie. "Ik beraad me op dit moment of ik nog wel als voorzitter moet aanblijven", vertelt hij. Klein heeft zich namelijk op de kieslijst gezet voor de politieke partij Forza! Nederland. Die partij is tegen verdere islamisering in Nederland en tegenstander van de bouw van moskee?n. "Dat rijmt niet goed met Magreb'90 en omdat ik me bij die partij heb aangesloten, willen ze me niet meer hebben als voorzitter, werd mij verteld."

Van RTV Utrecht: https://www.rtvutrecht.nl/sport/1694330/
 

Joost

Well-known member
Dis nog het mooiste:

POLITIEK
Voorzitter Tino Klein zit ook in zijn functie in een benauwde situatie. "Ik beraad me op dit moment of ik nog wel als voorzitter moet aanblijven", vertelt hij. Klein heeft zich namelijk op de kieslijst gezet voor de politieke partij Forza! Nederland. Die partij is tegen verdere islamisering in Nederland en tegenstander van de bouw van moskee?n. "Dat rijmt niet goed met Magreb'90 en omdat ik me bij die partij heb aangesloten, willen ze me niet meer hebben als voorzitter, werd mij verteld."
 

de waan

Well-known member
Haha, dat verzin je toch niet.

Wel fijn dat Magreb zo liefdevol is opgenomen door de zaterdagclubs, of had ik dat al gemeld?
 

Joost

Well-known member
Ik heb me eerst kapot gelachen en me toen wanhopig afgevraagd wat zo'n man dan bij Magreb moet. :confused:

Nog raarder is het als je weet dat hij op de lijst staat van de fractie in de gemeente Castricum. Dat is toch echt een klein uur rijden van Magreb.
 

de waan

Well-known member
Nog raarder is het als je weet dat hij op de lijst staat van de fractie in de gemeente Castricum. Dat is toch echt een klein uur rijden van Magreb.

Sinds 24 mei hanteert Klein de voorzittershamer bij Magreb’90. Hij zit in Castricum in de gemeenteraad voor de VVD en is bevriend met trainer Jamal Yahiaoui.

Vriendje van de trainer. Dat zal dan wel een goede moslim zijn of zo.
 

Unregistere

Well-known member
Bij de wedstrijd die wij begin dit seizoen daar speelden, stonden ze bij de poort te collecteren voor de bouw van een nieuwe moskee. De voorzitter zal dan wel geen donatie gedaan hebben. Wel te hopen dat ze het seizoen gewoon afmaken, maar ik vrees toch dat dit niet zal gebeuren. Bij ODIN '59, Spijkenisse en ACV hopen ze uiteraard dat Magreb '90 stopt, dan doen zij naar verhouding goede zaken.
 

de waan

Well-known member
Altijd onbevredigend als een club tussentijds afhaakt. Maar dit zie ik ook niet meer goed komen. Al weet je het bij Magreb'90 nooit zeker.
 

Unregistere

Well-known member
De trainer stopt er na dit seizoen in elk geval ook mee.

,,Ik wil een nieuwe uitdaging", zegt Jamal Yahiaoui tegen RTV Utrecht. ,,Dit is een goed moment om clubs duidelijk te maken dat ik beschikbaar ben." De situatie bij de club heeft er volgens hem niks mee te maken. ,,Als dat een reden was, was ik allang weg geweest."
 

Joost

Well-known member
Magreb trekt de (voorspelbare) discriminatiekaart. Ze willen behandeld worden zoals andere Nederlandse clubs. http://haaglandenvoetbal.nl/lagere-vordering-belastingdienst-magreb90/
Ook interessant: de belastingschuld is niet de schuld van Magreb, maar van de Belastingdienst. Die hadden moeten ingrijpen, vindt Magreb.

Dat kan Magreb wel vinden, maar de Belastingwet van 1964 zegt;

Artikel 27
1 De belasting wordt geheven door inhouding op het loon.
2 De inhoudingsplichtige is verplicht de belasting in te houden op het tijdstip waarop het loon wordt genoten.
...
5 De inhoudingsplichtige is verplicht de in een tijdvak ingehouden belasting op aangifte af te dragen.

Kortgezegd, Magreb is verantwoordelijk.
 
Bovenaan