Strijd om plek 1 t/m 4

JMD

Well-known member
Lang niet zoveel als 1 heel seizoen missen.

Dat ligt eraan hoe je een seizoen definieert. Als je het TV contract gewoon ipv tot bv 2022 dan tot 2023 laat lopen is er niks aan de hand en krijgt de TV-organisatie waar het recht op heeft.

Het enige nadeel daarvan is natuurlijk wel dat spelers wel per jaar betaald worden, dus de kosten zullen hoger zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Voor de sportiviteit een play off tussen Ajax en AZ in het Gelredome voor de titel en Feyenoord en Utrecht kunnen vechten om de beker.

Ik zou als het even kan de inhaalwedstrijden nog laten spelen en de bekerfinale. Want Willem II een EL-plek geven terwijl Utrecht bij winst in de inhaalwedstrijd er voorbij gaat lijkt me niet eerlijk.
En dan heb je direct een "beslissingswedstrijd op afstand" voor de betere CL-plek tussen Ajax en AZ.
 

Forza AZ

Well-known member
De kans bestaat dus zo meteen dat er helemaal niks uitgespeeld kan worden, ook geen EL/CL enz.

Waarom zou men dan niet nu alles on hold zetten en dan in augustus/september verder gaan en dan uitspelen (alle nationale competities en CL en EL ook) tot december. In januari 2021 begin je dan weer opnieuw, ook met CL/EL en dan doe je er 1,5 jaar over om dat seizoen af te spelen. Dan zorg je dat je klaar bent met dat seizoen eind april 2022. Dan 1,5 maand pauze en dan half juni weer beginnen met het seizoen, op die manier win je tevens tijd, want zo'n beetje eind oktober moet je stoppen wegens het WK. Dan verlies je dus 2 maanden, maar die heb je gewonnen door 2 maanden eerder te beginnen. In januari 2023 ga je dan weer gewoon verder.

Want als je nu alles stopt en dan volgend seizoen 'opnieuw begint' (in welke vorm dan ook en met hoeveel deelnemers dan ook) dan begint bv de CL/EL alweer begin juli. Je moet wel zeker weten dat dat allemaal door kan gaan (en dat zie ik niet gebeuren), anders begin je komend seizoen ook alweer met een achterstand.

Alternatief hierop: Speel inderdaad vanaf augustus het huidige seizoen uit en speel daarna een verkort seizoen 2020/21, met halve nationale competities bijvoorbeeld en volledige knock-out (eventueel met enkele wedstrijden) CL en EL.
En dan vanaf juli 2021 weer een volledig seizoen beginnen.
 

JMD

Well-known member
Alternatief hierop: Speel inderdaad vanaf augustus het huidige seizoen uit en speel daarna een verkort seizoen 2020/21, met halve nationale competities bijvoorbeeld en volledige knock-out (eventueel met enkele wedstrijden) CL en EL.
Kan ook ja, maar halve competities zijn eigenlijk niet eerlijk. Want het maakt nogal wat uit of je bv Ajax, PSV, Feyenoord thuis krijgt of uit.
Verder heb je bij een halve competitie het aantal thuis- en uitduels ook niet eerlijk verdeeld.

Je zou dan ook bv de competitie voor 1x kunnen splitsen in bv 2 groepen van 9 of 3 van 6. Die een hele competitie laten spelen en dan de bovenste 2 bv laten spelen om de titel, Europese plekken en de onderste 2 tegen degradatie ofzo.
 

Eef de Kip

Well-known member
Uiteindelijk zal elk besluit arbitrair zijn.

En even los van mijn Ajax pet maar ik denk dat deze competitie gewoon gelopen is.
 

De Wolf

Well-known member
Uiteindelijk zal elk besluit arbitrair zijn.

En even los van mijn Ajax pet maar ik denk dat deze competitie gewoon gelopen is.

In principe kan er niet getraind worden tot 1 juni dus dan kan je de competitie ook niet afmaken. Zal dus betekenen dat er geen kampioen komt en de tickets volgens de huidige stand worden verdeeld.
 

Forza AZ

Well-known member
In principe kan er niet getraind worden tot 1 juni dus dan kan je de competitie ook niet afmaken. Zal dus betekenen dat er geen kampioen komt en de tickets volgens de huidige stand worden verdeeld.

Je kunt nog wel de inhaalwedstrijden en bekerfinale spelen eind juni, zodat iedereen evenveel wedstrijden heeft gespeeld en de winnaar van de beker bekend is. Vooral voor Utrecht is dat eerlijker, want die staan nu 3 punten achter Willem II met een beter doelsaldo. En die zouden dat EL mislopen doordat ze een wedstrijd minder hebben gespeeld.
 

Eef de Kip

Well-known member
. Vooral voor Utrecht is dat eerlijker, want die staan nu 3 punten achter Willem II met een beter doelsaldo. En die zouden dat EL mislopen doordat ze een wedstrijd minder hebben gespeeld.

Voor Utrecht eerlijker? Niet omdat die nog heel toevallig nog tegen Ajax moeten?
 

Forza AZ

Well-known member
Die zouden kunnen winnen en Feyenoord laat natuurlijk AZ winnen want die blijven toch 3e.

De Feyenoord-supporters zouden dat misschien willen, maar ik weet zeker dat de spelers niet zomaar een wedstrijd gaan verliezen. Bij de spelers is die rivaliteit helemaal niet zo groot.
 

Joost

Well-known member
Vroeger werd er gewerkt met gemiddeld aantal behaalde punten. Waarom doen we dat niet nu weer?
 
Bovenaan