Speelronde XXX

Zondagmiddag 14:30


  • Totaal aantal stemmers
    13

Abubakari

Well-known member
Vraagje aan de Ajacieden en PSV’ers, als je moet kiezen, welke win je liever (gelijkspel is geen optie), deze of de bekerfinale?

Ik ben er nog niet over uit. Deze winnen is grotere kans op voorronde CL, de finale winnen is een prijs.
 

Batigoal

Well-known member
Kramer met de gelijkmaker bij Go Ahead-RKC. Wel een leuk potje zo op de vroege woensdagavond.
 

JMD

Well-known member
Vraagje aan de Ajacieden en PSV’ers, als je moet kiezen, welke win je liever (gelijkspel is geen optie), deze of de bekerfinale?
Ik vroeg mezelf van de week hetzelfde af... Waar kies je voor?
Als dit duel op de 32/33e speeldag ofzo zou zijn (en bij deze stand) dan zou ik blind gaan voor de competitie. Maar nu zou ik toch eerder kiezen voor de beker winnen, dat is idd iets tastbaars. Een zege a.s. zondag (of dat nou voor Ajax of PSV is) garandeert alleen een betere uitgangspositie de laatste 4 duels maar zowel PSV (AZ en SParta uit) als Ajax (AZ thuis, Twente uit) hebben nog echt lastige hobbels waar je zo over kan struikelen.

De VI had het over het duel van 40 miljoen. Dat is om 2 redenen onzin: 1) er zijn nog 4 duels na zondag te spelen en 2) je zal als Ajax of PSV zijnde dan wel nog 2 confrontaties in de voorronde moeten winnen om de groepsfase te bereiken. De historie toont aan dat dat verdomd lastig is, de laatste keer dat dat een NL ploeg lukte was in 2019 (Ajax). Ook in 2018 (zowel PSV (als kampioen) als Ajax) lukte dat, PSV had toen wel het relatief makkelijke kampioenenpad tegen Borisov. Maar de keer daarvoor dat het lukte was in 2010 (Ajax).


Overigens hoop ik (behalve op een zege van PSV) vooral dat het rustig blijft in het stadion. Het is voor het eerst sinds 3 seizoenen dat dit duel met publiek wordt gespeeld, ben benieuwd wat voor invloed dat gaat hebben, zeker gezien de aangescherpte maatregelen van de KNVB.
 

JMD

Well-known member
Overigens ga ik er vanuit dat PSV het thuisvoordeel gaat benutten en met 3-2 wint. Wordt wel weer eens tijd voor een thuiszege op Ajax...
 

Batigoal

Well-known member
Go Ahead pakt diep in blessuretijd nog de overwinning! Belangrijke punten voor de thuisploeg.
 

JMD

Well-known member
Go Ahead pakt diep in blessuretijd nog de overwinning! Belangrijke punten voor de thuisploeg.
Mooi. We hebben vorig jaar gezien dat je nooit moet zeggen dat je veilig bent, maar Go Ahead lijkt nu wel redelijk zeker, want 2 jaar op rij zo'n idioot scenario lijkt me sterk. Zeker ook gezien het programma van bv Emmen...
 

Abubakari

Well-known member
Overigens ga ik er vanuit dat PSV het thuisvoordeel gaat benutten en met 3-2 wint. Wordt wel weer eens tijd voor een thuiszege op Ajax...
Na Twente uit (0-1) en Feyenoord (1-2) uit nu deze in een vechtwedstrijd onverwacht over de streep trekken (2-3) zou wel mooi zijn. Daar ga ik niet vanuit (denk hooguit een gelijkspel), PSV is beter in topwedstrijden dan Ajax en heeft meer moeite met laagvliegers en speelt thuis, maar toch denk ik dat PSV hem niet gaat winnen.

En ik ga ook voor de zege in de bekerfinale.
PSV-Ajax is heel belangrijk, maar met het programma wat beide clubs nog hebben niet persè beslissend voor de CL voorronde. Daar ben ik het dus wel meg je eens.
 
Bovenaan