Speelronde 9

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    11

JMD

Well-known member
Wat ik mij bij trainers als Cocu en Frank de Boer dan afvraag is waarom het bij PSV en Ajax wel gelukt is qua prestaties, terwijl ze daarna nergens meer gepresteerd hebben. Is het dan alleen geluk? Ik geloof er zelf niet in dat alleen maar omdat je bij een topclub werkt je altijd wel kampioen wordt. Immers de voorgangers en opvolgers van Cocu zoals Rutten, Advocaat, Stevens, van Bommel en Schmidt is het allemaal niet gelukt. Bij de Boer idem met Jol, Ten Cate, van Basten, Bosz en Keizer (Ten Hag wel natuurlijk). Die hadden allemaal niet per definitie slechter materiaal dan Cocu en de Boer.
Allebei 'kinderen van de club'? Zou dat iets uitmaken? Dat ze toch zich "veiliger" voelden daar als trainer?

Eens hoor verder met je analyse over Cocu en De Boer maar om Cocu nou na 2 duels Vitesse al af te schrijven. De beste man zit er net 12 dagen en krijgt een selectie die (volgens kenners) niet linkerrijtje is...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Cocu zou ik zeker de kans geven. Een De Boer in de eredivisie zou je ook moeten zien. Alleen wil hij zelf schijnbaar niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Pascallovic

Well-known member
Cocu zou ik zeker de kans geven. Een De Boer in de eredivisie zou je ook moeten zien. Alleen wil hij zelf schijnbaar niet.
Ik denk dat de trainer de Boer te veel besmet is met negativiteit, dat die niet meer normaal kan functioneren in de Eredivisie en ook niet meer in het buitenland. Die gaat geen eerlijke kans meer krijgen en dat weet hijzelf ook maar al te goed. Als hij bij Heerenveen en Utrecht precies hetzelfde op de mat zou leggen als van Wonderen/Fraser, zou hij een stuk meer hoon over zich heen krijgen over hoe saai en behoudend het eigenlijk is.

Allebei 'kinderen van de club'? Zou dat iets uitmaken? Dat ze toch zich "veiliger" voelden daar als trainer?

Eens hoor verder met je analyse over Cocu en De Boer maar om Cocu nou na 2 duels Vitesse al af te schrijven. De beste man zit er net 12 dagen en krijgt een selectie die (volgens kenners) niet linkerrijtje is...
Ik weet niet of ze zich bij een PSV en Ajax nu heel veel anders gedroegen dan bij een Fenerbahce, Derby County, Inter, Palace of Atlanda utd. Het is bij beiden ergens mis gegaan. Bij Frank de Boer zelfs al bij Ajax, want na die 3e titel was het echt bedroevend qua niveau en is het eigenlijk nooit meer iets geworden ondanks dat ie nog een 4e titel en bijna zelfs een 5e won.

Ik schrijf Cocu overigens niet af op basis van 2 duels bij Vitesse. Ik zie daar gewoon heel weinig eer te behalen, voor welke trainer dan ook. Het is een vlees nog vis selectie waar gewoon niks in zit. Op pagina 2 van dit topic beschrijf ik hoe ik naar een RKC kijk. Dat is ook geen wereldselectie, maar daar zie ik voor rechterrijtjeploegen wel spelers met een bovengemiddeld inzicht en techniek. Vitesse heeft dat voor mij niet. Geen idee wie daar een doelpunt moet maken, of de kansen moet creëren.
 

ALenstra

Well-known member
Frank de Boer kon bij Ajax doen wat hij wilde aangezien Marc en Edwin hem voor 100% steunden. Vier keer op rij kampioen met een selectie die niet overliep van kwaliteit.
 

Jacco

Well-known member
Twente heeft het schikkingsvoorstel van 2 wedstrijden voor Cerny (+1 voorwaardelijk) geaccepteerd.
Een goed keuze denk ik.
 

Batigoal

Well-known member
Ik weet niet of ze zich bij een PSV en Ajax nu heel veel anders gedroegen dan bij een Fenerbahce, Derby County, Inter, Palace of Atlanda utd. Het is bij beiden ergens mis gegaan.
Zijn ook niet allemaal even handige of logische clubkeuzes geweest.

Frank de Boer die instapte bij Inter wat op dat moment in brand stond. Vervolgens bij Crystal Palace waar er volgens mij gedoe was met die eigenaar en daarna bij Atlanta Utd de succescoach opvolgen die met dat team het jaar ervoor bijna alles had gewonnen. En bij Oranje volgt hij de populaire Koeman op terwijl hij zelf kandidaat nummer zoveel is.

Cocu die na een succesvolle, stabiele periode bij PSV kiest voor heksenketel Fenerbahçe wat natuurlijk misgaat. En vervolgens gaat hij naar Derby County wat financieel aan de grond zit en richting degradatie afkoerst. Nu bij Vitesse dat met veel huurlingen probeert het hoofd boven het water te houden ook weer geen makkelijke situatie.

Snap dat je als trainer ook maar afhankelijk bent van wanneer je gevraagd wordt, maar het zijn wel stuk voor stuk lastige uitdagingen geweest.
 
Bovenaan