Speelronde 8

Wat doet Sparta?

• Totaal aantal stemmers
    8

stc

Well-known member
Kan iemand mij vertellen waarom de heer Toornstra niet in de basis stond?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Max

Administrator
Forumleiding
Als het slappe en onzorgvuldige Feyenoord na een Europese midweek een voorbode is, dan volgen na de nederlagen tegen FC Utrecht en Vitesse nog drie nederlagen tegen FC Groningen, FC Twente en Cambuur. Slot moet toch maar eens gaan kijken hoe dit op te lossen. Al moet ik zeggen dat de onzorgvuldigheid in eerdere wedstrijden ook wel begon zodra we in de buurt van de zestien kwamen. Nu weer wat meer over het gehele veld zoals tegen FC Utrecht. Maar goed, als je niet twee enorme defensieve blunders maakt, dan had je wellicht een andere wedstrijd gespeeld. Maar dit is wel iets om naar te gaan kijken.

delmaestro

Well-known member
Kijkend naar gisteren, daar valt Senesi weg binnen een half uur. Dat is normaal de eerste naam die je op papier zet in je verdediging. Er is dan meteen een kleine breuk in je automatismen en je samenspel, die je gaandeweg weer op moet lossen. En ondertussen speelt je tegenstander lange ballen in de ruimte achter de verdediging, omdat uit hun analyse blijkt dat ze daarmee de meeste kans maken tegen de verdediging van Feyenoord. Daar waren ze niet op ingesteld. Kan gebeuren, maar lost zich wel weer op. Wel heb je kans dat meer tegenstanders deze methode gaan proberen als ze tegen Feyenoord spelen. Taak voor de coach om dit scenario in te slijpen in de verdediging...

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt. Je moet inderdaad gaan anticiperen op de tactieken ploegen waarvan je hebt verloren. Alleen heeft het denk ik vooral ook te maken met een enorme onzorgvuldigheid en een paar grote persoonlijke fouten.

Mario

Well-known member
Ja, de overtuigende zeges op Go Ahead Eagles en Sparta maken wel indruk. En thuis slechts met 0-4 van Feyenoord verliezen, dat is maar weinigen gegund.
Dat zijn ook allemaal topploegen, dus niet zo gek. De enige Nederlandse ploeg waar we makkelijk van hebben gewonnen is Ajax.

Max

Administrator
Forumleiding
Een beetje club heeft voor iedere competitie een apart uitshirt.

ALenstra

Well-known member
Ik vind ook dat je zoveel mogelijk in je thuistenue moet spelen. Maar de clubs willen ook zoveel mogelijk uit-shirts verkopen.

Na AZ kregen we afgelopen zaterdag weer een heerlijke ontlading in blessuretijd bij Heracles.

Het was vanaf de eerste seconde tot het eindsignaal gewoon genieten. Het enige wat je Heracles kan verwijten is dat ze de wedstrijd niet eerder besliste.

Ook de support was van beide kanten genieten. Willem II heeft laatste jaren naar mijn mening de beste uitsupport van Nederland. Leuk om te zien.

Bovenaan