Speelronde 7 Toppers & Krakers all over the Eredivisie Place!

Wie wordt de man van het weekend?

  • Uldrikis (Yeah right)

  • Bergwijn

  • Odgaard

  • Guus Til

  • Gimenez

  • Noppert

  • Vlappie

  • Pepi

  • Burak Yilmaz

  • Gözöbüyük

  • Tadic

  • Karlsson

  • Xavi S

  • Bijlow

  • Muhren

  • Lidberg

  • Kramer

  • Boere


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Pascallovic

Well-known member
Helemaal mee eens. AZ legde er een uur lang veel meer energie in dan Ajax. Slordig en slap, twee domme tegengoals, een uur lang binna niks creëren en dan in het laatste kwart het geluk niet afdwingen.
Uiteindelijk worden ze wel weer kampioen (neem ik toch nog steeds maar aan) maar waarom er elk jaar een zootje van die ondergrens potjes tussen zitten snap ik niet. Als je nou 10 pinten los staat, okay, kan gebeuren, maar niet als het nog vrij dicht op elkaar staat.
Wat ik vooral niet snap is dat je precies in zo’n wedstrijd als deze door de ondergrens dondert. Je weet toch dat AZ-uit een lastige pot is en dat je met Nijhuis een scheidsrechter hebt die veel laat gaan. Hoezo kom je dan niet met tanden toe bewapend het veld op en wapen je je tegen het gezuig en gebeuk van Dani de Wit?
 

Abubakari

Well-known member
Moet je denk ik wat aan je Twitter tijdlijn doen als je alleen maar leest dat het aan de scheidsrechter lag.
Ik ga af op wat Jamel zegt.
Maar ik zie het nu al een paar keer voorbij komen op mijn twitterlijn en ik ben eigenlijk toch wel verrast dat de VAR niet ingreep bij die 2-1 van PSV. Er wordt een hele duidelijke overtreding gemaakt door Sangare. Die willekeur ben ik echt wel helemaal klaar mee. Elke week weer gezeik over debiele beslissingen op diverse velden.
In mijn tijdlijn komen geen zeurende Feyenoorders voor.
 

JMD

Well-known member
Bij de 3-3 van Feyenoord is voorafgaand een overtreding op een PSV'er @Jamel
Was mijn gevoel vanmiddag toch juist. Had nog geen herhaling van dat moment gezien…
Kunnen we dat inderdaad wegstrepen tegen die overtreding bij de 2-1. Blijft idd alleen de niet terechte corner voor de 4-3 over…
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Was mijn gevoel vanmiddag toch juist. Had nog geen herhaling van dat moment gezien…
Kunnen we dat inderdaad wegstrepen tegen die overtreding bij de 2-1. Blijft idd alleen de niet terechte corner voor de 4-3 over…
Daar verloren we ooit een WK finale door.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

PES5

Administrator
Forumleiding
Zure nederlaag voor Twente.
In de eerste 20 minuten had er meer dan 1 keer gescoord kunnen en moeten worden. De lat en Noppert voorkwamen dit.
En dan zul je altijd zien dat de tegenstander hun eerste kans wel afmaakt.
Daarna kwam Twente veel moeilijker tot kansen, en was Heerenveen gevaarlijker uit de counter.
Al met al is 2-1 niet onterecht.
Beide ploegen speelden met veel intensiteit; dat maakte het wel leuk om naar te kijken.

Absoluut een leuke pot gezien met van beide kanten een topsfeer, twee heel goede keepers en twee teams die het aandurfden om op momenten 1 op 1 te spelen, waardoor je een onvoorspelbare wedstrijd krijg in een hoog tempo. Twente had na 25 minuten met 0-3 kunnen leiden. Vooral ons middenveld (zonder Halilovic, Haye en Köhlert) was zoekende. Na de plotselinge 1-1 vond ik Heerenveen beter, maar bleef het tot de slotseconde spannend.

Heerlijke zege met Tahiri en Van Beek als uitblinkers.
 

De Wolf

Well-known member
Met een goed staande verdediging koop je meer. Geld voor zowel Feyenoord als PSV en de laatste is na afloop de meest gelukkige.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik geloof je. Heb het nog steeds niet teruggezien. Maar dat bevestigt alleen maar mijn punt over de inconsistentie.
Vraag mij wel af hoe die inconsistentie er dan insluipt bij duidelijke gevallen. Kijk dat je wat discussies hebt over lichte overtredingen snap ik. Maar als ik dan de rode kaarten dit seizoen zie van Bassey, Deijl, Hoedemakers en Bangura. Hoe kan AZ - Ajax met die acties van Berghuis, Alvarez, Reijnders en de Wit dan in 11 tegen 11 eindigen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vraag mij wel af hoe die inconsistentie er dan insluipt bij duidelijke gevallen. Kijk dat je wat discussies hebt over lichte overtredingen snap ik. Maar als ik dan de rode kaarten dit seizoen zie van Bassey, Deijl, Hoedemakers en Bangura. Hoe kan AZ - Ajax met die acties van Berghuis, Alvarez, Reijnders en de Wit dan in 11 tegen 11 eindigen?

Vorig jaar NEC - Feyenoord. Stelde Dessers zich enorm aan. Tegenstander kreeg geel die je kon geven. VAR komt ertussen en het is rood. Heracles - Feyenoord komt een Heraclied totaal idioot in op Til die geblesseerd het veld moet verlaten, donkerrood. VAR doet niets. Dit jaar gaan we kennelijk vrolijk verder. Het allemaal zo verschrikkelijk inconsistent.
 

Batigoal

Well-known member
Vraag mij wel af hoe die inconsistentie er dan insluipt bij duidelijke gevallen. Kijk dat je wat discussies hebt over lichte overtredingen snap ik. Maar als ik dan de rode kaarten dit seizoen zie van Bassey, Deijl, Hoedemakers en Bangura. Hoe kan AZ - Ajax met die acties van Berghuis, Alvarez, Reijnders en de Wit dan in 11 tegen 11 eindigen?
Omdat Nijhuis zogenaamd 'mannelijk' voetbal wil zien. Terwijl je ook gewoon in een stevige, mannelijke wedstrijd een grens moet trekken en er best rode kaarten mogen worden gegeven.
 

Pascallovic

Well-known member
Omdat Nijhuis zogenaamd 'mannelijk' voetbal wil zien. Terwijl je ook gewoon in een stevige, mannelijke wedstrijd een grens moet trekken en er best rode kaarten mogen worden gegeven.
Dan heb je ook nog een VAR en die VAR heeft toch ook gezien dat Nijhuis de dag ervoor scheidsrechters naar de kant riep voor vergelijkbare aanslagen, waarna er rood gegeven werd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Omdat Nijhuis zogenaamd 'mannelijk' voetbal wil zien. Terwijl je ook gewoon in een stevige, mannelijke wedstrijd een grens moet trekken en er best rode kaarten mogen worden gegeven.

Dan is daar toch de VAR voor? Nijhuis werd vorig jaar in De Kuip tegen Heracles naar de kant gehaald voor zo’n minimale overtreding zoals bij Feyenoord - Heracles waar Nijhuis en met hem velen nooit voor zou hebben gefloten en ook geen clear mistake was. Gaan we die clear mistake dan ook op z’n Nijhuis toepassen en zolang er geen been wordt geamputeerd hem niet naar de kant roepen? Goed als VAR en scheidsrechter ergens wel een bepaalde gezamenlijke lijn aanhouden, maar als ik de beschrijvingen van gisteren lees gaan er een of enkele gevallen toch die grens wel over.
 

Batigoal

Well-known member
Dat zou wel moeten, maar alleen al binnen afgelopen weekend zijn er verschillende lijnen die worden gehanteerd in verschillende wedstrijden, dus die hoop kun je laten varen.
 

Jef400

Well-known member
Dat zou wel moeten, maar alleen al binnen afgelopen weekend zijn er verschillende lijnen die worden gehanteerd in verschillende wedstrijden, dus die hoop kun je laten varen.
Waar ik mij dus aan stoor. Er worden vaak feitelijke fouten gemaakt, er komt continu post van de UEFA dat het niet goed gaat en ondertussen loopt de KNVB zelf de moraliserende "kijkonseensheelgoedbezigzijn" kaart te trekken. Met die dwaas van een Van Egmond voorop. Worden ze aangesproken geven ze boetes uit, ze proberen media monddood te maken, maar ondertussen blunderen ze zelf de hele wereld af. Ik denk dat het tijd is om schoon schip te maken. Te beginnen met Van Egmond.
 
Bovenaan