Speelronde 5

Waarom zo laat een speeldag-topic openen?

  • Geen idee...............

    Stemmen: 2 25,0%
  • Luiheid!

    Stemmen: 2 25,0%
  • Waarom? Kan toch ook in andere topics!

    Stemmen: 4 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Opiniepeiling gesloten .

ALenstra

Well-known member
Zaterdag 16 september
Feyenoord-SC Heerenveen 6-1
Vitesse-RKC 0-2
Fortuna Sittard-FC Volendam 3-1
PSV-NEC 4-0
Heracles-FC Utrecht 1-3

Zondag 17 september
12.15 PEC Zwolle-Go Ahead Eagles
14.30 Excelsior-Almere City
14.30 FC Twente-Ajax
16.45 AZ-Sparta
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik was gisteren in Tilburg voor een concert in de 013. Dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om Feyenoord - Heerenveen te gaan bekijken op het terras van Ruby's Irish Pub in het centrum van Tilburg. Dat is echt een aanrader. Enorm relaxte sfeer daar. Ik ben er al een paar keer geweest en elke keer zitten er ook fans van andere clubs (vaak PSV) op dat terras en dat levert enkel leuke gesprekken op. Totaal geen vijandigheid. Wij waren gisteren met acht man uit omgeving Rotterdam en hebben niet onder stoelen of banken geschoven dat we voor Feyenoord zijn. Maar we werden super gastvrij ontvangen en na afloop vroeg men zelfs of we zin hadden om vaker te komen.

Van de wedstrijd zelf heb ik uiteraard ook genoten. Derde eredivisieduel op rij van ons waarin de weerstand niet al te hoog was, maar op een gegeven moment is het ook geen toeval meer dat we er zo makkelijk overheen walsen. Ik heb na de wedstrijd wat statistieken gezien waaruit bleek dat het zelden voor komt dat een team in een aantal wedstrijden achter elkaar zoveel doelpunten maakt in de eredivisie. Het is bijvoorbeeld in 1995 voor het laatst voor gekomen dat een ploeg in twee opeenvolgende thuiswedstrijden zes goals maakt. En voor drie opeenvolgende wedstrijden minstens vijf goals achter elkaar moeten we zelfs terug naar 1965. Dus ik denk dat we ook wel mogen concluderen dat Feyenoord momenteel heel erg goed is. Al breekt voor ons nu wel een week van de waarheid aan, met de wedstrijden tegen Celtic en Ajax. Erg benieuwd hoe we die wedstrijden door gaan komen.

En vandaag lekker onderuit op de bank voetbal kijken. Te beginnen met de IJsselderby. Prachtig sfeertje daar in Zwolle!
 

JMD

Well-known member
Brabanders zijn gewoon gastvrij... ;)

Feyenoord is idd erg goed, maar ik ben ook benieuwd hoe jullie het volgende week zondag gaan doen. Tegen Celtic verwacht ik eigenlijk niet veel problemen, het enige probleem dat je kan hebben is dat de goal niet valt. Zodra de 1-0 er in zit verwacht ik hetzelfde als wat met Rangers in Eindhoven gebeurde, dan is het klaar. Maar dan zondag in de ArenA, zo op het eerste gezicht (maar laten we vanmiddag afwachten hoe Ajax uit de break gekomen is) zijn jullie dik favoriet, maar het is wel Ajax uit, een duel dat Feyenoord vorig seizoen voor het eerst in 17 jaar won. En de winst was verdiend, dat zeker, maar had ook anders uit kunnen vallen. De laatste keer dat Feyenoord 2x op rij in Amsterdam won was in 1985-1986 en 1986-1987...
 

Mario

Well-known member
Ik was gisteren in Tilburg voor een concert in de 013. Dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om Feyenoord - Heerenveen te gaan bekijken op het terras van Ruby's Irish Pub in het centrum van Tilburg. Dat is echt een aanrader. Enorm relaxte sfeer daar. Ik ben er al een paar keer geweest en elke keer zitten er ook fans van andere clubs (vaak PSV) op dat terras en dat levert enkel leuke gesprekken op. Totaal geen vijandigheid. Wij waren gisteren met acht man uit omgeving Rotterdam en hebben niet onder stoelen of banken geschoven dat we voor Feyenoord zijn. Maar we werden super gastvrij ontvangen en na afloop vroeg men zelfs of we zin hadden om vaker te komen.

Van de wedstrijd zelf heb ik uiteraard ook genoten. Derde eredivisieduel op rij van ons waarin de weerstand niet al te hoog was, maar op een gegeven moment is het ook geen toeval meer dat we er zo makkelijk overheen walsen. Ik heb na de wedstrijd wat statistieken gezien waaruit bleek dat het zelden voor komt dat een team in een aantal wedstrijden achter elkaar zoveel doelpunten maakt in de eredivisie. Het is bijvoorbeeld in 1995 voor het laatst voor gekomen dat een ploeg in twee opeenvolgende thuiswedstrijden zes goals maakt. En voor drie opeenvolgende wedstrijden minstens vijf goals achter elkaar moeten we zelfs terug naar 1965. Dus ik denk dat we ook wel mogen concluderen dat Feyenoord momenteel heel erg goed is. Al breekt voor ons nu wel een week van de waarheid aan, met de wedstrijden tegen Celtic en Ajax. Erg benieuwd hoe we die wedstrijden door gaan komen.

En vandaag lekker onderuit op de bank voetbal kijken. Te beginnen met de IJsselderby. Prachtig sfeertje daar in Zwolle!
Altijd prettig met die Feyenoorders hier ook op het forum. behalve met JFK dan. Ouwe chagrijn.

Het was gisteren bij Feyenoord ook prima, leuke wedstrijd gezien. Uiteraard ook blij met de 4-0 gisteravond. Dat gaat een mooie tweestrijd worden dit seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
Hup Ajax! Ook voor ons een soort week van de waarheid met een pittig programma voor de boeg. Sosa, Mannsverk en Akpom starten in de basis. Akpom als pure spits op rechtsbuiten, omdat we geen rechtsbuiten meer in Ajax 1 of Jong Ajax hebben. Zal vast een succes worden.
 
Bovenaan