Speelronde 5

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo! Heracles gaat met 3-2 winnen van AZ. De 2-2 en de 3-2 zijn het terugkijken zeker waard.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mag je zeggen. Wel lekker hoor de start van AZ, FC Utrecht en Vitesse.
Bereid je maar alvast voor op een PEC Zwolle-achtige serie van ons, verderop in het seizoen. Dat zal zo langzamerhand wel moeten als de kenners nog gelijk willen krijgen en wij achtste gaan worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bereid je maar alvast voor op een PEC Zwolle-achtige serie van ons, verderop in het seizoen. Dat zal zo langzamerhand wel moeten als de kenners nog gelijk willen krijgen en wij achtste gaan worden.

Op zich had Derksen wel gelijk dat we van het niveau SC Heerenveen zijn. Die staan nipt boven ons met een wedstrijd meer gespeeld. Dat achterin kwetsbaar heb ik nog niet kunnen ontdekken als er niemand ontbreekt.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Kampioen met Schmidt?
Dacht het niet!

Wat een gek zeg. Sta je achter breng je Thomas, Doan en Vitesse. Geen Götze, geen Pröpper, geen Madueke, geen van Ginkel maar een hoop middelmaat en dan Gapko ook nog wisselen en Madueke pas brengen als het re laat is. De psv mediahype zal nu ook wel weer voorbij zijn.
Niks gecreëerd, ook de verdienste van Feyenoord natuurlijk. Slot op de deur, kansen prima benut, zeker die eerste.
Geen bijzonder amateurvoetbal vanmiddag in Stad, dus thuisgebleven voor deze topper, ik heb genoten. Was uiteraard voor Feyenoord, zodat Ajax weer eerste staat. Wel een hoop dikke uitslagen de laatste weken, NL-Turkije 6-1, Cambuur 5-2 tegen de Eagles, Ajax 5-1 bij Sporting, gister ook een aardige uitslag en nu deze weer.

Lekker weekend voor gevegt, Psv 0-4, Bochum 7-0, Pec de ijsselderby verloren en Ajax 9-0 en terug aan kop. Het gevegt effect.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nu de emoties weer een beetje gezakt zijn, moet ik eigenlijk concluderen dat het verre van een perfecte wedstrijd van Feyenoord was, ondanks de 0-4. We hebben in totaal vier keer op goal geschoten, die er alle vier in gingen. Verder kan ik me nog twee schoten van Linssen en Dessers herinneren, die net over gingen. Dus zes serieuze doelpogingen in totaal. Vind ik te weinig en dat ligt eraan dat we grote delen van de wedstrijd te onzorgvuldig aan de bal waren. Met als meest sprekende voorbeeld die 4 tegen 2 situatie met Toornstra, die faalde om één van de drie aanvallers te bereiken. Ik zag het dinsdag en tegen Utrecht al en ook vandaag weer zijn we gewoon niet efficiënt genoeg in de omschakeling en leveren we te makkelijk de bal in, waardoor we te weinig kansen creëren en de tegenstander de gelegenheid geven om ons onder druk te houden. Moet echt beter, maar ik weet zeker dat Slot dat ook ziet en ermee aan de slag gaat.

De andere kant van de medaille is dat PSV tot slechts twee pogingen op doel kwam; een vrije trap van ver en een schot van Doan toen het allang beslist was. Verder heeft PSV in diverse fases in de wedstrijd, met name de eerste 20 minuten na rust, wel heel veel de bal gehad en kwamen wij amper van de eigen helft af, maar we geven dus eigenlijk geen kansen weg. En dat stemt me zeer tevreden. Een gevolg van het feit dat we de linies erg kort op elkaar weten te houden en met Bijlow/Trauner/Senesi een heel stevig slot op de deur hebben, die met z'n drieën ontzettend veel ballen in de zestien neutraliseren.

Kortom, de uitslag is top, de tactiek was uitstekend, de goals waren mooi en weer een clean sheet stemt tot tevredenheid. Maar er is zeker nog werk aan de winkel.
 

erka

Well-known member
Ik heb het onderweg gevolgd op Langs de Lijn en die waren echt vernietigend voor PSV en Schmidt. Complimenten voor Feyenoord natuurlijk, maar dit gaat nog wel gevolgen hebben bij PSV denk ik.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb het onderweg gevolgd op Langs de Lijn en die waren echt vernietigend voor PSV en Schmidt. Complimenten voor Feyenoord natuurlijk, maar dit gaat nog wel gevolgen hebben bij PSV denk ik.

Niet alleen die maffe wissels, maar ook de restverdediging was abominabel. Tegen Groningen had ze dat al de kop kunnen kosten, maar Feyenoord had nu ook zeeën van ruimte over de flanken. Het is dat die zo slordig waren.

PSV heeft een waanzinnige voorste 4, maar als je die gaat wisselen of ze geven niet thuis, dan heb je een probleem.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Volgens Schmidt waren ze allemaal niet fit. Misschien eens wat meer op fitheid scouten dan.
Ja, lekker makkelijk. Maar wie is er ook alweer eindverantwoordelijk voor de fitheid van zijn ploeg? Juist. Als je in een situatie komt dat in een topwedstrijd in de eredivisie op een bepaald moment Zahavi, Madueke, Gapko, Gotze en Van Ginkel allemaal niet op het veld staan vanwege een gebrek aan fitheid, zonder dat er sprake is van een blessure, dan doe je iets totaal verkeerd.
 

JMD

Well-known member
Bereid je maar alvast voor op een PEC Zwolle-achtige serie van ons, verderop in het seizoen. Dat zal zo langzamerhand wel moeten als de kenners nog gelijk willen krijgen en wij achtste gaan worden.
Deze kenner had jullie op plek 3 gezet... ;)
Denk overigens nog steeds dat jullie daar gaan eindigen, PSV zal consistenter zijn verwacht ik en op plek 2 eindigen
 
Bovenaan