Speelronde 4

Pascallovic

Well-known member
Ik heb zeer mijn twijfels of ze er uberhaubt bij stilstaan en over nadenken, of zich er bewust van zijn dat ze er over nadenken. Dit soort lieden op die plek zitten vol met drugs en/of alcohol. Die zijn zich er echt niet bewust van. Die zien een donkere speler van Ajax scoren en richting hun juichen. Ze krijgen een waas voor de ogen en doen dit. Daar zit geen gedachte achter vrees ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar om het voor een wat breder publiek leuk en gezellig te houden in stadions, moet je dat soort publiek gaan afvoeren. Drugs gebruiken en lekker trippen doe je maar thuis.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb zeer mijn twijfels of ze er uberhaubt bij stilstaan en over nadenken, of zich er bewust van zijn dat ze er over nadenken. Dit soort lieden op die plek zitten vol met drugs en/of alcohol. Die zijn zich er echt niet bewust van. Die zien een donkere speler van Ajax scoren en richting hun juichen. Ze krijgen een waas voor de ogen en doen dit. Daar zit geen gedachte achter vrees ik.
Misschien, maar mijn punt is: oerwoudgeluiden zijn zo super random. Ik hoor dat echt nergens anders in het leven dan heel af en toe in een voetbalstadion. Dus vandaar dat het me zo sterk lijkt dat het een impuls is. Met dingen gooien en iemand uitschelden voor k****n*g*er is iets wat die gasten vast veel vaker doen, dus dat ze dat in een waas doen vind ik veel logischer. Aangezien drugs en alcohol grenzen doen vervagen. Snappie?

Het is verder ook allemaal niet zo belangrijk, maar ik zat er gewoon over na te denken.
 

Jef400

Well-known member
Ik hoor ze helaas ook op andere plekken. In gesloten gemeenschappen wil je die oerwoudgeluiden helaas nogaleens horen. Hoe erg ik me er ook voor schaam.
 

zwammy

Well-known member
Maar kroop hij richting veld om het bier gooien of om het tijd trekken, want toen hij eenmaal op het veld lag kwam er nog meer bier z'n kant op, dan had hij beter naar de zijkant kunnen strompelen. Verder is het gewoon dom, simpel kutvolk. Maar goed, knvb pakt alleen sfeerverhogend vuurwerk aan om wedstrijden zonder publiek te geven. Dus Utrecht zal wel de dans ontspringen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

stc

Well-known member
Dat is het hele punt, over oerwoudgeluiden moet je volgens mij juist wel nadenken. Een biertje gooien is een reflex. Met 'k....' schelden voor die figuren al idem dito, doen ze sowieso om de drie woorden. Maar wie maakt er nou regelmatig oerwoudgeluiden? Of krijgt opeens die impuls? Dat is een bewuste actie, waar je eerst over nadenkt. Bizar man.
Ik weet het eerlijk gezegd niet of er wordt nagedacht over dit soort acties. Het gevaarlijke is dat dit soort gedrag in groepsverband gebeurt. Als individu zal dit misschien minder gebeuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet het eerlijk gezegd niet of er wordt nagedacht over dit soort acties. Het gevaarlijke is dat dit soort gedrag in groepsverband gebeurt. Als individu zal dit misschien minder gebeuren.
Laat dat 'misschien' maar weg. In dit verband identificeren ze zich enkel als groep. Dat zie je bijvoorbeeld aan het feit dat ze de groep een naam geven. En dat ze zich conformeren aan een bepaalde dresscode. En dat ze op foto's het liefst onherkenbaar in beeld komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Plus dat je er ook nog je eigen donkere spelers mee kwetst. Bij FC Utrecht loop Sylla. Wat moet die vent wel niet denken? Waar ben ik terechtgekomen? Snappen die debielen op de Bunnikside (nee JMD, dat snappen ze niet, daar zijn ze te dom voor) dan niet dat dit net zo kwetsend is voor hun donkere spelers?

Verder herken ik heel erg wat Jamel zegt. Ja, ook ik heb wel eens dingen geroepen in emotie waarvan ik later dacht 'wat heb ik in hemelsnaam gezegd' (alhoewel ik echt nooit scheld met kanker, te pijnlijk gezien mijn familiesituatie (borstkankergen zit in de familie, al veel familie verloren))? En ik gooi nooit met bier, maar dat is omdat ik dat niet drink, en mijn cola vaak al voor de wedstrijd op heb... :) Maar ik kan me wel voorstellen dat ik dat als frustratie zou gooien. Maar oerwoudgeluiden, no way. Echt niet. Net als bv 'Hamas, hamas, alle j...' enz ook nooit door mij gezongen zal worden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Plus dat je er ook nog je eigen donkere spelers mee kwetst. Bij FC Utrecht loop Sylla. Wat moet die vent wel niet denken? Waar ben ik terechtgekomen? Snappen die debielen op de Bunnikside (nee JMD, dat snappen ze niet, daar zijn ze te dom voor) dan niet dat dit net zo kwetsend is voor hun donkere spelers?

Verder herken ik heel erg wat Jamel zegt. Ja, ook ik heb wel eens dingen geroepen in emotie waarvan ik later dacht 'wat heb ik in hemelsnaam gezegd' (alhoewel ik echt nooit scheld met kanker, te pijnlijk gezien mijn familiesituatie (borstkankergen zit in de familie, al veel familie verloren))? En ik gooi nooit met bier, maar dat is omdat ik dat niet drink, en mijn cola vaak al voor de wedstrijd op heb... :) Maar ik kan me wel voorstellen dat ik dat als frustratie zou gooien. Maar oerwoudgeluiden, no way. Echt niet. Net als bv 'Hamas, hamas, alle j...' enz ook nooit door mij gezongen zal worden.
Onzekere tiener Jamel heeft wel regelmatig met k***** gescholden. Zeker in de Kuip. Te veel en te vaak. Jamel op de gele zijde heeft ook meegezongen met 'Hamas, Hamas' en met 'En wie niet springt...'. Dieptepunt was wat dat betreft dat ze na een Klassieker in de Kuip een keer bij Studio Voetbal met afschuw spraken over 'de intense haat in de ogen van de Feyenoordfans, terwijl ze de meest vreselijke dingen riepen en zongen richting de Ajacieden'. En ik mezelf bij de beelden die vervolgens werden vertoond vol in beeld zag verschijnen. Dat was confronterend. Daarna veel minder vaak mee gaan doen op de tribune en vrij snel helemaal niet meer met dat soort shit.

Het moment dat ik besloot dat ik er definitief helemaal niet meer bij wilde horen, was toen ik in de eerste thuiswedstrijd nadat ik dat verschrikkelijke moment met Nouri live op televisie had zien gebeuren, ik op de tribune zat en er voor mij een aantal gasten elkaar letterlijk feliciteerden met het feit dat 'Nouri dood was' en dat ging nog even door. En dat in de weken erna 'Nouri Worden' een standaard spreekkoor werd in de Kuip (zeker niet door iedereen, maar ook niet door een enkeling). Dat was de druppel om te beslissen dat ik mijn seizoenkaart niet meer ging verlengen. Het moment dat ik al voortijdig niet meer in de Kuip wilde komen, was na een uitwedstrijd in Heerenveen. Wij hadden dat weekend een geweldige tijd gehad met PES5, de avond ervoor in Heerenveen en op zondag bij Heerenveen - Feyenoord op het thuisvak. Reinoud was daar als Ajacied ook bij en we hadden een gouden tijd, met heel veel bier en lekker genieten van (praten over) voetbal. Om op de terugreis bij de KFC toevallig bij de Feyenoorders uit het uitvak terecht te komen. Bij die KFC werd het personeel gewoon geterroriseerd, uitgescholden, de jonge meiden daar half aangerand en extreem vrouwonvriendelijk bejegend. En de meesten schenen dat gewoon normaal te vinden. Daarna nooit meer in de Kuip geweest, tot afgelopen zomer.

Maar ondanks dat soort achterlijke dingen, heb ik zelf nog nooit oerwoudgeluiden gehoord in de Kuip. Mede daarom verbaast het me zo. Al het andere wat we massaal afkeuren als normaal denkende volwassenen is me allemaal zeker niet vreemd.
 

JMD

Well-known member
Maar ondanks dat soort achterlijke dingen, heb ik zelf nog nooit oerwoudgeluiden gehoord in de Kuip.
Misschien omdat Feyenoord sinds de jaren 80 (toen dit opkwam) veel donkere spelers heeft gehad (en hele goede ook), Blinker, Taument, Obiku, Van Gobbel, Kalou schieten me zo al heel snel te binnen en jij kan dit lijstje ongetwijfeld heel snel veel langer maken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Misschien omdat Feyenoord sinds de jaren 80 (toen dit opkwam) veel donkere spelers heeft gehad (en hele goede ook), Blinker, Taument, Obiku, Van Gobbel, Kalou schieten me zo al heel snel te binnen en jij kan dit lijstje ongetwijfeld heel snel veel langer maken.
Wellicht ja.
 

Pascallovic

Well-known member
Misschien omdat Feyenoord sinds de jaren 80 (toen dit opkwam) veel donkere spelers heeft gehad (en hele goede ook), Blinker, Taument, Obiku, Van Gobbel, Kalou schieten me zo al heel snel te binnen en jij kan dit lijstje ongetwijfeld heel snel veel langer maken.
Utrecht heeft ook zijn donkere spelers gehad met Mulenga, Fortune, Haller, Nascimento, Braafheid, Tiendalli, Vorm, etc. waar ze ook mee wegliepen. Dan zou je daar ook geen oerwoud geluiden verwachten. Die je eigenlijk nergens zou horen te verwachten, omdat elke club in Nederland wel zijn iconen van kleur heeft, of heeft gehad.
 

stc

Well-known member
Dit soort zaken wat er gebeurd op de velden cq tribunes maken het voor mij helaas minder leuk om te kijken naar het voetbal. Heeft misschien ook te maken met een maatschappelijk probleem, maar dat terzijde.


Hopelijk veranderd dit nog waardoor ik weer plezier krijg in het voetbal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Jef400

Well-known member
Het is puur een voortvloeisel uit de onzekere tijden waar we in zitten. Op straat, in het onderwijs en in andere sectoren zie je ook steeds meer rottigheid.
 

Joost

Well-known member
Om het weer over voetbal te hebben. Die rode kaart van Cambuur, daar mag de VAR toch helemaal niet ingrijpen?
Hij is net te laat maar van buitensporige inzet of het bewust proberen te blesseren van een speler is geen enkele sprake. Geel had daar volstaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Pascallovic

Well-known member
Ik heb het idee dat het tegenwoordig de norm is bij de KNVB dat als je zo op de enkel van de tegenstander komt, dat het rood moet zijn. Onder het mom van het in gevaar brengen van de gezondheid van de tegenstander. Dan maakt het blijkbaar minder uit dat het niet bewust is
 

Forza AZ

Well-known member
Ja, rood was onnodig, je ziet meteen dat het totaal per ongeluk was.
Als je zo met gestrekt been inkomt, dan neem je bewust het risico om iemand te blesseren, ook al heb je misschien niet de intentie om iemand op z'n been te raken. Het is gevaarlijk spel en dus een rode kaart.
 

Batigoal

Well-known member
Daarentegen had Paulissen eerder in de wedstrijd wel rood mogen hebben voor een dwaze tackle op ik meen Hadzidiakos.
 

Bernardo

Well-known member
Zo, wat een heerlijke wedstrijd gisteren. Beste wedstrijd Cambuur in het jaar 2022, in eindelijk weer een kolkend Cambuur stadion. Zeer tevreden met het vertoonde spel, waarin we eigenlijk niks onder deden voor AZ en wij misschien wel de beste kansen hadden uiteindelijk. Gelijkspel was verdiend geweest, jammer dat die keeper weer zo'n flater maakt.

Maar we kunnen hier echt wel mee verder, als ik ons vergelijk met ploegen als Eagles, Sparta, RKC, Vitesse etc zit er bij ons echt veel meer voetbal in en moeten wij echt boven die ploegen kunnen gaan eindigen. Maar dan moeten we eindelijk wel een keer die kansen afmaken.

Hopelijk nog versterking de komende dagen met een buitenspeler en middenvelder en dan kan het wel een leuk seizoen worden. Duidelijk stijgende lijn in het vertooonde spel.
 
Bovenaan