Speelronde 34

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dergelijk leedvermaak is toch niet nieuw? Het gebeurd al jaren. Toen FC Twente de titel pakte werd er toch ook letterlijk in elk stadion gezongen "helemaal niets in Amsterdam"? In Nijmegen waar Ajax toen speelde leek het wel of NEC kampioen was geworden, terwijl ze met iets van 1-4 verloren. Laatste jaren kon men het niet zingen omdat we 4x kampioen werden.

Natuurlijk is het niet nieuw, maar dan vind ik het nog altijd bizar dat supporters van een club die nog kan degraderen (Willem II) uit leedvermaak voor Ajax zitten te juichen. Houd je dan met je eigen wedstrijd bezig. Als je nergens meer om speelt en dan meer volgt wat er elders gebeurt dan je eigen spek-en-bonen-wedstrijd kan ik me nog wat bij voorstellen, maar in dit geval niet.

Bij zowel Excelsior als AFC Wimbledon heb ik op de tribune me daar ook in het verleden over zitten ergeren dat sommige mensen zich meer bezighielden met wat er elders gebeurde (Sparta/Ajax/MK e.d.) dan bij ons terwijl we een belangrijke wedstrijd speelden.
 

Joost

Well-known member
Natuurlijk is het niet nieuw, maar dan vind ik het nog altijd bizar dat supporters van een club die nog kan degraderen (Willem II) uit leedvermaak voor Ajax zitten te juichen. Houd je dan met je eigen wedstrijd bezig. Als je nergens meer om speelt en dan meer volgt wat er elders gebeurt dan je eigen spek-en-bonen-wedstrijd kan ik me nog wat bij voorstellen, maar in dit geval niet.

Bij zowel Excelsior als AFC Wimbledon heb ik op de tribune me daar ook in het verleden over zitten ergeren dat sommige mensen zich meer bezighielden met wat er elders gebeurde (Sparta/Ajax/MK e.d.) dan bij ons terwijl we een belangrijke wedstrijd speelden.

Ik denk dat in Kerkrade gisteren de tweede helft mensen meer bezig waren met de titelstrijd in Doetinchem en Zwolle dan met de wedstrijd om des keizers baard voor hun neus. Ook bij ons werd redelijk massaal gejuicht door zowel thuis als uitsupporters na de 1-1 van De Graafschap. Kennelijk is de sympathie voor een club onder de rivieren groter dan voor het vaak als arrogant geziene Ajax.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb een heerlijk avondje Aftrap gehad en nog op de foto geweest met Willems en Boem Boem Theo.
 

Jef400

Well-known member
Natuurlijk is het niet nieuw, maar dan vind ik het nog altijd bizar dat supporters van een club die nog kan degraderen (Willem II) uit leedvermaak voor Ajax zitten te juichen. Houd je dan met je eigen wedstrijd bezig. Als je nergens meer om speelt en dan meer volgt wat er elders gebeurt dan je eigen spek-en-bonen-wedstrijd kan ik me nog wat bij voorstellen, maar in dit geval niet.

Bij zowel Excelsior als AFC Wimbledon heb ik op de tribune me daar ook in het verleden over zitten ergeren dat sommige mensen zich meer bezighielden met wat er elders gebeurde (Sparta/Ajax/MK e.d.) dan bij ons terwijl we een belangrijke wedstrijd speelden.

Dat vind ik dus moeilijk. Ik vrees dat bij kleine clubs als Excelsior en Wimbledon de rivaliteiten en de grote clubs meer een rol spelen dan wat er op het eigen veld gebeurd met belangrijke wedstrijden. Misschien is het een manier om de spanning van de eigen pot weg te laten vloeien. Zou mij de enige logische verklaring lijken. Ik zoek bij t? veel spanning ook altijd een uitweg.
 

DeftonesJP

New member
Goed punt, als je eigen team is uitgespeeld en je volgt de titelstrijd met een schuin oog dan kan me dat voorstellen maar dat verhaal dat Andersen dacht dat Excelsior verloor is wel erg bar.

Over Excelsior gesproken, gefeliciteerd! Mooie prestatie daar. Ik gunt het Fons Groenendijk wel moet ik zeggen.
 

Kevah

New member
Wonden zijn gelikt, teleurstelling overheerst.
PSVers, gefeliciteerd!

Met zo een instelling als die van ons in een kampioenswedstrijd zit er niks anders op dan 2e te worden... Ging helemaal nergens over!
 

JMD

Well-known member
Ajax'supporters' hebben Bryan Smeets (die de 1-1 maakte) bedreigd (aldus TT)...

Kneusjes.
 

Joost

Well-known member
Ajax'supporters' hebben Bryan Smeets (die de 1-1 maakte) bedreigd (aldus TT)...

Kneusjes.

Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Het is tegenwoordig heel eenvoudig om via social media wat zaken de wereld in te slingeren waarmee je iemand bedreigt. Vroeger riep iemand dat ook maar hoorde alleen zijn buurman dat.

Het bericht is de wereld in geholpen door L1 dat dacht dat Smeets een interview voor vanavond afgezegd had daarvoor. In werkelijkheid wil Smeets zich gewoon focussen op de nacompetitie.
 

DeftonesJP

New member
Blijkbaar hoort dat er tegenwoordig bij. Heel triest. Die jongen doet gewoon z'n werk. Ik snap dan ook niet waarom ze dit soort dingen naar buiten brengen want doodzwijgen is de beste remedie denk ik.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Natuurlijk is het niet nieuw, maar dan vind ik het nog altijd bizar dat supporters van een club die nog kan degraderen (Willem II) uit leedvermaak voor Ajax zitten te juichen. Houd je dan met je eigen wedstrijd bezig. Als je nergens meer om speelt en dan meer volgt wat er elders gebeurt dan je eigen spek-en-bonen-wedstrijd kan ik me nog wat bij voorstellen, maar in dit geval niet.

Bij zowel Excelsior als AFC Wimbledon heb ik op de tribune me daar ook in het verleden over zitten ergeren dat sommige mensen zich meer bezighielden met wat er elders gebeurde (Sparta/Ajax/MK e.d.) dan bij ons terwijl we een belangrijke wedstrijd speelden.

Wel een beetje apart ja. Nu heb ik ook wel staan juichen, zoals ik eerder al aangaf. Maar dat was vooral ook omdat de wedstrijd van Feyenoord nergens meer om ging en niet om aan te gluren was. Al hadden wij zelf nog ergens voor gespeeld, was dat wel anders geweest. Bij Willem II was het helemaal bizar dat die Andersen dacht dat Cambuur gescoord had tegen Excelsior. Sta je als supporter toch een beetje voor lul.
 

De Wolf

Well-known member
Uiteraard gaat Feyenoord altijd voor. Natuurlijk is het ook leuk wanneer Ajax verliest en zeker op deze manier.
 

Ska P 187

Well-known member
Het zou pas droevig worden wanneer je ergste rivaal je ook wel weer eens wat gaat gunnen omdat het zo niet leuk meer is.
Dat hadden jullie niet zo lang geleden nog en eigenlijk nog wel een beetje haha.
 

JMD

Well-known member
Haha Sjakie Swart maakt het even af. Wat een calimero is dat joh.

De grootste Calimero's zijn vaak ook degenen die anderen beschuldigen van Calimerogedrag... ;)

Nou is Sjaak Swart natuurlijk ook al jaren rijp voor het gesticht. Die wacht nog steeds op een telefoontje van De Boer om mee te mogen doen met Ajax1.
Als je dat zo kijkt is echt de verkeerde Ajacied naar de hemel gegaan...
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Sjakie hoef je net als de gebroeders de Kerkhof totaal niet serieus te nemen. Daarin tegen is het een prima spotobject als je niet voor Ajax bent.
 

JMD

Well-known member
Sjakie hoef je net als de gebroeders de Kerkhof totaal niet serieus te nemen. Daarin tegen is het een prima spotobject als je niet voor Ajax bent.

Oke. Is dan het verschil tussen Sjakie en de kerkhofbroeders dat Sjakie nog wel continu de aandacht zoekt?? :)

En ben ik de enige die plaatsvervangende schaamte heeft bij dat filmpje van dat stukje 'voetbal met oudjes in park met blote buik'?? Mijn hemel.
 

Eef de Kip

Well-known member
Oke. Is dan het verschil tussen Sjakie en de kerkhofbroeders dat Sjakie nog wel continu de aandacht zoekt?? :)

Oh? jij bent dus op de hoogte dat Sjakie de gehele vaderlandse pers af belt of hem alsjeblieft kunnen komen filmen?
 

vakx2.0

Banned
Oh? jij bent dus op de hoogte dat Sjakie de gehele vaderlandse pers af belt of hem alsjeblieft kunnen komen filmen?

Dit was in elk geval geen eenmalig optreden, maar volgens de titel alweer video nummer 9 in wat blijkbaar een hele serie is.

Erg vermakelijk. Heb de volle 8 minuten genoten!
 
Bovenaan