Speelronde 32

Wat geef je met moederdag?

• Totaal aantal stemmers
    12

JMD

Well-known member
Ajax zakt in de tweede helft wel erg ver terug en kan niks meer.

Lekker dan, ook nog Brobbey geblesseerd. We kruipen richting het einde van het seizoen.
PSV ook. We lijken allebei wel meer een veldhospitaal dan een voetbalclub.

JMD

Well-known member
Gek is dat toch. Bij Feyenoord is bijna iedereen al het hele seizoen fit. Heb jij een verklaring voor het verschil?
Bij PSV denk ik echt dat het aan het trainen van Schmidt ligt. Soms heb je gewoon pechblessures (verkeerde landing enz), maar PSV heeft echt een ontzettende hoeveelheid spierblessures.

Bij Ajax vind ik het lastiger om te zeggen, onder Ten Hag waren nooit zoveel blessures, dus lijkt me dat uitgesloten. Verder speelt Ajax dit seizoen niet echt extreem veel duels doordat ze al snel na de winterstop uit Europa lagen, en met name vorig seizoen speelden alle clubs in januari natuurlijk heel veel. Bij Ajax lijkt het me meer pech eigenlijk.

En dat maakt de prestatie van Feyenoord qua aantal blessures des te knapper natuurlijk, maar er blijft ook altijd een element van geluk bijzitten...

2-1...

Batigoal

Well-known member
Vandaag het begin van het einde van het kampioenschap. In dit Ajax zit helemaal niks meer. Op naar volgend seizoen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is wel fijn voor Ajax dat ze links achterin de ervaren international Blind hebben staan, voor de defensieve zekerheid.

JMD

Well-known member
Heeft dit niet te maken met de trainingen die Schmidt en co geven?
Ik begin het steeds meer te geloven. En dan zou het eerder over 'ondertrainen' dan 'overtrainen' gaan zegt men.
En dat laatste zou juist pijnlijk zijn gezien het eeuwige wisselen van Schmidt die dat doet om de spelers niet teveel te belasten..

ALenstra

Well-known member
Straks gaat Erik nog met een heel slecht gevoel naar Manchester. Zijn gezicht staat op onweer.

JMD

Well-known member
Een doodvermoeid Feyenoord tegen een gemotiveerd PSV? Dat lijkt me niet.
Je kent onze historie in de Kuip??? Die is echt dramatisch. PSV was ook doodvermoeid na Leicester, maar won toch van een fit Ajax, en leek zelfs fitter aan het eind...

Wordt gewoon de eerste 20 minuten beter zijn, de kansen niet maken, dan de 1-0 voor Feyenoord uit het niks en vervolgens speel je een verloren duel...

Bovenaan