Speelronde 30

JMD

Well-known member
Dat mag je hier niet zeggen, maar het is natuurlijk wel zo. Iedere wedstrijd is geploeter.
Ja, dat laatste klopt. Maar PSV is ook zo wisselvallig als wat. En zolang je als Ajax zijn de het verlies tov PSV op max 4 punten kan houden sta je gewoon in mei met de schaal.

PSV wordt het hele jaar (terecht) al neergesabeld om de wisselvalligheid, maar nu doen er een hoop alsof PSV de vorm van Liverpool en Man City heeft en die laatste 5 duels wel even wint... Het zal mij niks verbazen als Ajax dit nog nipt wint en wij vanavond de bietenbrug opgaan in Leeuwarden. En dan kan het 100x vwb Ajax in niks meer lijken op het fantastische spel van de afgelopen herfst, maar een schaal blijft een schaal.
 

JMD

Well-known member
Het moment dat je wist dat zou komen...

Vanavond PSV nog even punten verspelen en we zijn van het gezeur 'dat dit Ajax echt geen kampioen gaat worden' af...
 

JMD

Well-known member

Niet om het een of ander, maar op het moment dat dat beeld wordt stilgezet is dat toch gewoon buitenspel? Vorige week was het verschil veeeel kleiner bij die 2-2 van Brobbey en werd die afgefloten.

Overigens wel een fraaie actie van Brobbey, worstelt zich los en heeft ineens alle ruimte.

Edit: laat maar, zie nu dat dat zwarte wat ik zie niet het donkere been van Brobbey is, maar de sokken van NEC-er... ;)
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Heerenveen inmiddels op 0-1 in Alkmaar. Als het zo doorgaat haakt AZ snel af om rechtstreeks Europees voetbal en kan daar de focus ook naar de playoffs (niet ongunstig voor Ajax zou dat zijn gezien het duel van over 2 weken)

PSV had overigens nog maar 4 fitte verdedigers over voor het duel van vanavond, daarom Vos uit Jong PSV bij de selectie gehaald. Oppegard (die inviel tegen Leicester en (als enige verdediger) op de bank zat tegen Ajax) heeft een blindedarmontsteking. Het zit PSV qua blessures enz ook niet mee. Een deel is (daar ben ik van overtuigd) echt te wijten aan hoe Schmidt traint, maar er zitten ook een hoop pechdingen tussen dit seizoen.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Dat mag je hier niet zeggen.
Nog 3x winnen en Ajax is kampioen.
Wel flink hard gejuicht bij de Brobbey goal.😀
Godsamme, ik zag het al gebeuren, Ajax laat punten liggen en dan Leeuwarden PSV live dichterbij zien komen. De horror.😱
Gelukkig was daar Brobbey, gat blijft minimaal 4 punten, blij mee. In meer dan 4 punten verschil na vanavond heb ik geen vertrouwen, maar ik laat me graag verrassen.
 

stc

Well-known member
Opstelling
Mvogo; Max, Ramalho, Teze, Mauro JR; Veerman, Gutiérrez; Bruma, Doan; Götze, Zahavi.

Reserves
Sangaré, Gakpo, Romero, Ledezma, Vos, Bakayoko, Seelt, Drommel, Delanghe.

Door 1x schorsing en veel blessures staan Doan en Bruma in de basis. Ook de bank is aangevuld met Jong PSV spelers
 
Bovenaan