Speelronde 3

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    9

De Wolf

Well-known member
PAT heeft deze ronde vrij vanwege Europees voetbal.

Zaterdag 20 augustus,16.30 uur:
Vitesse - sc Heerenveen -

18.45 uur:
Fortuna Sittard - SC Cambuur -

21.00 uur:
FC Emmen - FC Utrecht -

Zondag 21 augustus,12.15 uur:
FC Groningen - Go Ahead Eagles -

14.30 uur:
Sparta R'dam - Ajax -

16.45 uur:
RKC Waalwijk - Feyenoord -
 

JMD

Well-known member
Ik vind het wel opvallend het duel van az pas gisteren verplaatst werd. Van psv en Twente was bij uitkomen programma al bekend dat indien ze zich plaatsten voor de playoff hun duel verplaatst zou worden. Ook de supporters van de tegenpartij konden daar dan rekening mee houden. Het verplaatsen van az - nec kwam onverwacht.
 

De Wolf

Well-known member
Van te voren was ook bekend dat deze drie Europees konden spelen. Vraag mij daarom ook af waarom de KNVB niet PSV tegen Twente of AZ in had gepland. Had je toch een wedstrijd meer kunnen spelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind het wel opvallend het duel van az pas gisteren verplaatst werd. Van psv en Twente was bij uitkomen programma al bekend dat indien ze zich plaatsten voor de playoff hun duel verplaatst zou worden. Ook de supporters van de tegenpartij konden daar dan rekening mee houden. Het verplaatsen van az - nec kwam onverwacht.
Daarvoor moet je bij AZ zijn. De KNVB heeft dit vroegtijdig aan iedere club die Europese voorrondes speelt aangeboden en PSV en Twente hebben snel aangegeven van het aanbod gebruik te willen maken. AZ volgde een stuk later, maar schijnbaar wel binnen de termijn waarop ze het moesten aangeven.

Ik vind het sowieso onzin dat een Twente en PSV thuiswedstrijdjes tegen Excelsior en Volendam gaan verzetten. Die kosten niet bovenmatig veel energie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die afweging had je inderdaad anders kunnen maken. Maar voor het Nederlands voetbal zijn de kwalificatieduels natuurlijk wel het belangrijkste. Daarmee kan je in geval van FC Twente en AZ zes extra wedstrijden binnenslepen. PSV wellicht wat bonuspunten voor CL kwalificatie. Alleen het voelt ook gek dat je tegen het sterkere Monaco die rust niet hebt gepakt.
 

Forza AZ

Well-known member
Die afweging had je inderdaad anders kunnen maken. Maar voor het Nederlands voetbal zijn de kwalificatieduels natuurlijk wel het belangrijkste. Daarmee kan je in geval van FC Twente en AZ zes extra wedstrijden binnenslepen. PSV wellicht wat bonuspunten voor CL kwalificatie. Alleen het voelt ook gek dat je tegen het sterkere Monaco die rust niet hebt gepakt.
Vanwege de beperkte inhaaldata is afgesproken dat alleen de wedstrijd voor de returns van de 4e voorronde uitgesteld mag worden. De wedstrijden worden nu gespeeld op 31 augustus en 1 september. Daarna is er voor de winterstop alleen nog een vrije midweek op 8-10 november. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat in die vrije midweek eventueel wedstrijden van het weekend van 28-30 oktober gespeeld zouden kunnen worden zodat Europees spelende clubs een vrij weekend hebben voor hun laatste groepswedstrijd.
 

JMD

Well-known member
Vanwege de beperkte inhaaldata is afgesproken dat alleen de wedstrijd voor de returns van de 4e voorronde uitgesteld mag worden. De wedstrijden worden nu gespeeld op 31 augustus en 1 september. Daarna is er voor de winterstop alleen nog een vrije midweek op 8-10 november. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat in die vrije midweek eventueel wedstrijden van het weekend van 28-30 oktober gespeeld zouden kunnen worden zodat Europees spelende clubs een vrij weekend hebben voor hun laatste groepswedstrijd.
Ja klopt. Ook voor het laatste groepsduel kan dat.
 

JMD

Well-known member
Daarvoor moet je bij AZ zijn.
Maar dat bedoel ik ook. PSV en Twente hadden dit ruim van te voren aangegeven...

Vorig jaar was AZ ook zo laat, toen liet het het diel in Utrecht niet doorgegaan, en gaf het dat pas de maandag voor het duel door.
 

Jef400

Well-known member
Het nadeel voor de eredivisiekijkers is wel dat ze niet weg kunnen zappen als ze de eredivisie bingewatchen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eerste 20 minuten waren duidelijk voor Heerenveen, maar inmiddels heeft Vitesse het initiatief volledig overgenomen. Het resulteerde al in een aantal hachelijke momenten voor het doel van Noppert.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk inmiddels wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te kunnen zeggen dat Domgjoni de slechtste middenvelder in de Eredivisie is.
 
Bovenaan