Speelronde 29 in de eredivisie

fortuna1987

Well-known member
Lekkere verdiende 3 punten, nog een paar wedstrijden billenknijpen en dan hopelijk net boven de streep eindigen. Wel even nog een nieuwe seizoenskaart aanvragen, die is in de euforie kwijtgeraakt, hik.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat scenario is alleen mogelijk wanneer Marseille de cup wint. Roma en Leicester lopen te ver achter.
Uiteraard gaat Feyenoord bij winst ook rechtstreeks naar de EL.
Roma kan in Italië nog 5e of 6e worden en zich daarmee plaatsen voor groepsfase EL
RB Leipzig kan nog 5e worden in Duitsland en de EL winnen. Ook dan komt er een plek vrij in de groepsfase.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat gebeurt er als Feyenoord 5e wordt en de EL wint? Worden er dan geen PO gespeeld omdat het 5e ticket al weg is?
De 1e ronde van de play-offs is op 19 en 22 mei en dus al voor de finale van de CoL (25 mei). Die zal Feyenoord in dat geval dus gewoon spelen. Mochten ze die winnen en ook de CoL winnen, dan verwacht ik dat de finale van de play-offs geschrapt wordt en de tegenstander van Feyenoord daarin zich plaatst voor de 2e voorronde CoL, zodat Nederland dan 6 clubs heeft in Europa.

Maar dat is zeer waarschijnlijk allemaal slechts theoretisch, aangezien ik AZ niet nog 7 punten meer zie halen dan Feyenoord in de laatste 5 speelrondes.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Maar dat is zeer waarschijnlijk allemaal slechts theoretisch, aangezien ik AZ niet nog 7 punten meer zie halen dan Feyenoord in de laatste 5 speelrondes.
Nee, dat denk ik ook niet. Maar was benieuwd naar hoe dat dan zou gaan.
 

ALenstra

Well-known member
Dat kan een seizoen van uitersten worden voor Henk Fräser. Assistent bij Oranje, straks trainer bij FC Utrecht en wellicht degradatie met Sparta.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Terechte dikke nederlaag voor Sparta. En ondertussen blijft de beste voetballer weer op de bank.

Benieuwd hoe lang ze in Utrecht het betonvoetbal van de omhooggeschreven Fraser zullen pruimen.

Ben ook geen fan Fräser en ik ben blij dat die ekte Feyenoord ons bespaard is gebleven als trainer. Alleen heeft Sparta ook best was pech gehad dit seizoen. Tegen Ajax en PSV hadden ze ook wel een puntje kunnen pakken. Feyenoord thuis.
 

Forza AZ

Well-known member
Nee, dat klopt niet. Een club die een Europacup wint en zich daarmee plaatst voor de groepsfase CL of EL gaat niet ten koste van de rondes waarvoor de andere clubs uit dat land zich hebben geplaatst (met als enige uitzondering dat er maximaal 5 clubs per land mogen deelnemen aan de CL).
Dus mocht Feyenoord de Conference League winnen dan zijn ze daarmee geplaatst voor de groepsfase EL. De andere Nederlandse clubs starten gewoon in de rondes waarvoor ze zich in de Eredivisie hebben geplaatst.

Scenarions met Feyenoord als winnaar Conference League:
1) Feyenoord 3e: 1e (CL-R1), 2e (CL-Q3), Feyenoord (EL-R1), 4e (CoL-Q3), winnaar play-offs (CoL-Q2)
2) Feyenoord 4e: 1e (CL-R1), 2e (CL-Q3), 3e (EL-Q4), Feyenoord (EL-R1), winnaar play-offs (CoL-Q2)
3) Feyenoord 5e en winnaar play-offs: 1e (CL-R1), 2e (CL-Q3), 3e (EL-Q4), 4e (CoL-Q3), Feyenoord (EL-R1)
4) Feyenoord 5e en uitgeschakeld in play-offs: 1e (CL-R1), 2e (CL-Q3), 3e (EL-Q4), 4e (CoL-Q3), winnaar play-offs (CoL-Q2), Feyenoord (EL-R1)
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
Dus als Feyenoord de ECL wint en 5e wordt kunnen ze beter de PO verliezen? Kijkt de UEFA dan niet naar de ranglijst en zeggen ze 'jammer, maar Feyenoord is 5e en wint ECL dus geen 6e plek (onafhankelijk van uitslag PO)'

Restant Vitesse - Sparta gaat beginnen. Heb toch wel het gevoel dat als Sparta dit niet over de streep trekt ze het niet gaan redden.
 

JMD

Well-known member
En het blijft 0-1. Vitesse drukte in het begin best wel, maar de laatste paar minuten is Sparta niet meer in gevaar gekomen.
 
Bovenaan