Speelronde 27

Mario

Well-known member
JJJJJJJJAAAAAAAAAAAAA Mijn god, dit had ik nooit meer verwacht.

Waarom niet? Deze had ik wel aan zien komen, alleen laat Ajax het vaak in andere wedstrijden liggen. Jullie hadden al lang bovenaan kunnen staan gezien de vorm van PSV in de 2e helft van dit seizoen.

Pascallovic

Well-known member
Wat een 2e helft. Rode kaart terecht en dan meteen de 1-1 Er achteraan. Had echt beslissend kunnen zijn. Dan krijg je een penalty er nog bij en wordt het nagelbijten. Laatste 16 minuten goed de wedstrijd volledig dood gemaakt. Gevoetbald werd er niet meer. Enkel tijd vol spelen. 3-1 was nog knap uitgespeeld.

Reinoud

Well-known member
PSV heeft erg weinig laten zien. Nu eerst woensdag de koppositie maar pakken. Moeten alles winnen en bang dat we nog wel een keer tegen puntverlies aanlopen

Joost

Well-known member
Terechte VAR ingrepen bij de rode kaart en de penalty, maar ik begrijp eigenlijk niet waarom Kuipers voor het lichte contact met Neres een strafschop geeft maar de actie van Blind op Lozano wegwuift.

MWLC

Well-known member
Heb Utrecht-Feyenoord niet kunnen kijken,maar speelde Feyenoord een beetje goed?

JMD

Well-known member
Ajax deed het goed, maar PSV was taktisch echt heel slecht met 1 man meer. Ik hoop dat de pers Van Bommel kritisch benadert daarover.
We zijn al weken tactisch slecht. En ook tegen Feyenoord konden we tegen 10 man niks uitrichten.

Nog 7 duels, die 4 thuis moeten voor PSV wel lukken, maar uit naar Vitesse, Willem II en AZ ga je echt niet allemaal winnen. De vraag is dus in welke mate Ajax punten gaat verliezen door het drukke programma.

Op vi.nl las ik over Gakpo die onterecht(?) werd teruggefloten in een 1 op 1 bij een 2-1 stand. Zag hem niet in de samenvatting op Studio Sport zitten. Was dat idd randje of was het wel buitenspel?

En natuurlijk: gefeliciteerd heren Ajacieden!

Pascallovic

Well-known member
Terechte VAR ingrepen bij de rode kaart en de penalty, maar ik begrijp eigenlijk niet waarom Kuipers voor het lichte contact met Neres een strafschop geeft maar de actie van Blind op Lozano wegwuift.
Hij wuift in eerste instantie beiden situaties weg. Dus wat dat betreft heel consequent. Bij Lozano roept de VAR hem niet naar de kant, dus kan ie dat ook niet corrigeren. Bij Neres wel. Dat kun je Kuipers niet kwalijk nemen. Die dacht twee keer goed te zitten door niet te fluiten.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Op vi.nl las ik over Gakpo die onterecht(?) werd teruggefloten in een 1 op 1 bij een 2-1 stand. Zag hem niet in de samenvatting op Studio Sport zitten. Was dat idd randje of was het wel buitenspel?

Was inderdaad geen buitenspel.

JMD

Well-known member
Ah. Jammer...

Maar goed, het hoort erbij. You win some, you lose some. Ik heb tot de 20e minuut (de 1-0) de wedstrijd kunnen zien, daarna via TT/nos.nl. Toen ik zag dat het 1-1 was en PSV tegen 10 man speelde hoopte ik op een stunt, maar het mocht niet zo zijn.

Opvallend overigens: Ajax heeft al 9 eigen doelpunten mee, 6 meer dan welke andere ploeg ook.

Nog een feitje: het was de 8e penalty van Ajax dit seizoen, 5 ervan leverden een voorsprong voor de Amsterdammers op. PSV kreeg er 6 en die waren allen op momenten dat het al minimaal 2 doelpunten verschil was in Eindhovens voordeel. PSV's laatste penalty was overigens van voor de winterstop.

Pascallovic

Well-known member

Eigenlijk heeft de arbitrage er dus niet veel van gebakken vandaag. 2x de VAR nodig door een verkeerde beoordeling, dat buitenspelgeval, vergeten voordeel te geven bij gele kaart Sadilek en nog wat andere overtredingen gemist.

PES5

Administrator
Forumleiding
Voor die 2-2 in Utrecht, maakt Vilhena daar toch gewoon een stevige overtreding?

Abubakari

Well-known member
Ik gaf er niet veel meer voor na die Bruce MazraouLee actie en de direct daarna vallende ausgleich, maar complimenten voor de veerkracht en de wederopstanding. Er stond schijnbaar nogal wat spanning op want het CL niveau werd niet bepaald bereikt. Al werd de zege wel zeer professioneel veilig gesteld. PSV was te schijterig, na de 1-1 moet je natuurlijk Perreiro of een dergelijke speler brengen, maar Bommel bleef bang voor Ajax en liet zijn werkertjesmiddenlinie staan, gemiste kans op de knock out in de titelrace, hopelijk kost het PSV de titel.

DSK (de scheidsrechterskantine) zal het wel vooral over Kuipers hebben (heb nog geen tijd gehad om dit topic te lezen), rood voor Mazraoui kun je geven, geen opzet, maar wel een idiote en onnodige actie. Die penalty, tsja, het contact was wel heel minimaal. Handjes dichtknijpen dat ie hem geeft.

Verder wou ik nog even zeggen LEKKER!

HUP AJAX!

Joost

Well-known member
Hij wuift in eerste instantie beiden situaties weg. Dus wat dat betreft heel consequent. Bij Lozano roept de VAR hem niet naar de kant, dus kan ie dat ook niet corrigeren. Bij Neres wel. Dat kun je Kuipers niet kwalijk nemen. Die dacht twee keer goed te zitten door niet te fluiten.

Het was ook vooral richting de VAR.

Lu.

Member
Ik ben wel blij met de overwinning van Ajax. Daardoor moeten beide ploegen voluit blijven spelen en is de kans op competitievervalsing kleiner.

JMD

Well-known member
Ajax staat inmiddels op 91 goals en gaat met 7 duels te gaan de 100 dus wel halen. Dat is voor Ajax voor het eerst sinds 2010. De laatste ploeg die dat in de eredivisie lukte was PSV in 2013. (NEC in de JL in 2015 scoorde er ook meer dan 100). Aangezien PSV op 80 staat is de kans dus aanwezig dat er dit seizoen 2 ploegen de kaap van 100 gaan ronden. De laatste keer dat dat gebeurde was in 1988, toen PSV en RKC dat deden. RKC wel in de eerste divisie. De laatste keer dat dat er 2 eredivisieploegen de kaap van 100 rondden was in 1986, toen Ajax 120x doel trof en PSV 100. PSV werd toen kampioen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind de fans van PSV hier wel wat gelaten, net als Van Bommel en De Jong. PSV heeft het zwaar laten liggen hier.

Voor rust weinig te vertellen, maar na rust en die 1-1 tegen 10 man, moet je gewoon toeslaan. Ajax was zoekende en PSV liet na de titel te pakken en liet Ajax terugkomen door een schlemielige tackle.

Jacco

Well-known member
De beste ploeg van de competitie heeft gewoon gewonnen. Die Neres wordt echt een hele grote.

Nu maar hopen dat de een-na-beste ploeg er niet al te veel voordeel van haalt dat zij niet goed genoeg zijn voor de KNVB-beker en gefaald hebben in Europa.

Maasveld

Well-known member
Eigenlijk wisten we het al, maar wat hebben we toch compleet achterlijke verdedigers en schrikbarend slechte keepers in de Eredivisie.

Bovenaan