Speelronde 23

Wie wint de derby van het Oosten

  • FC Twente

    Stemmen: 3 100,0%
  • Go Ahead Eagles

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    3
  • Opiniepeiling gesloten .

Susaa

Well-known member
Prima overwinning van Feyenoord!!
Mooi stabiel, ondanks alle inzet van donderdag

Leuk voor Minteh, al zou die nu weleens kunnen gaan denken dat hij nu ineens een soort van Messi is.

Maar wat doet John van het Schip allemaal op de training bij Ajax, ze beginnen steeds beroerder te voetballen.

Je zou toch verwachten dat hij na al die maanden iets van een systeem erin weet te krijgen bij zijn ploeg ??
 

erka

Well-known member
Het grote probleem bij Ajax is volgens mij dat nagenoeg de hele verdediging (op Hato na) niet voldoet. Gaaei, Sosa, Sutalo, je snapt het niet want hun cv is echt niet slecht. Dan krijg je almaar meer onzekerheid en dat werkt dan door op het middenveld waardoor Ajax vaak heel snel onder druk komt. De verdedigers worden daardoor ook weer onzekerder en dan kom je in een vicieuze cirkel. Ik denk dat het al heel wat helpt als er een type "ik haal alles weg whatever" achterin zou staan.
 

Joost

Well-known member
Prima overwinning van Feyenoord!!
Mooi stabiel, ondanks alle inzet van donderdag

Leuk voor Minteh, al zou die nu weleens kunnen gaan denken dat hij nu ineens een soort van Messi is.

Maar wat doet John van het Schip allemaal op de training bij Ajax, ze beginnen steeds beroerder te voetballen.

Je zou toch verwachten dat hij na al die maanden iets van een systeem erin weet te krijgen bij zijn ploeg ??
Op basis van zijn trainershistorie vraag ik me af waar die verwachting op is gebaseerd.
 

Abubakari

Well-known member
Van ‘t Schip is in de winterstop ook in de steek gelaten door het bestuur, er had echt meer dan 1 speler bij gemoeten. Kijk alleen eens naar de backup voor de links en rechtsbuiten posities. En in de defensie iemand er bij was ook geen overbodige luxe geweest.

Wat dan weer niet voor Van ‘t Schip pleit s dat er al tijden gepleit is voor een ander systeem waar (ja mode term) deze verdediging meer mee in zijn kracht kan komen te spelen. En de supporters vroegen zich ook al een tijdje af waarom Kaplan nooit een kans kreeg.

Kijkend naar gister is het ook geen wonder dat je verliest. Loodzware wedstrijd op donderdag en dito reis, geen Henderson, geen Berghuis, geen Bergwijn. En uit het niks een ander systeem proberen.

Ik blijf het bij nader inzien toch wel jammer vinden dat ze niet een wat hoger aangeschreven trainer hebben genomen. Ondanks dat van ‘t Schip in het begin de boel weer aan het voetballen kreeg, maar dat was ook een serie tegenstanders waartegen dat moest kunnen. Ondertussen is de chaos op defensief gebied nog net zo groot (al werd er gister niet overdreven veel weg gegeven) en dat mag ie zichzelf wel aanrekenen.
 

erka

Well-known member
Eens met dat hij in de steek is gelaten door bestuur. Maar denk jij dat met een andere trainer of systeem wel de verdediging stabieler wordt? Ik geloof er niks van, eigenlijk.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, dat heeft tijd nodig en vooral training en afstemming. Of dat nu nog gaat lukken, nu een Gaaie volledig gesloopt is en Sutalo als een bang konijn loopt te verdedigen omdat alle vertrouwen weg is weet ik niet. De conclusie dat deze ploeg niet het gewenste Ajax spelletje kan spelen had al veel eerder getrokken moeten worden. Je maakt mij niet wijs dat Sutalo en Sosa alleen in het elftal van Kroatie kunnen verdedigen.
 

Batigoal

Well-known member
Eens met dat hij in de steek is gelaten door bestuur. Maar denk jij dat met een andere trainer of systeem wel de verdediging stabieler wordt? Ik geloof er niks van, eigenlijk.
Ik denk niet dat Almere City een betere selectie heeft en dat de verdedigers daar betere spelers zijn, maar die hebben wel een trainer die laat zien dat je met die jongens de boel goed georganiseerd neer kan zetten. En zo zijn er op allerlei niveaus natuurlijk tal van voorbeelden.

Bij Ajax is er op dit moment heel veel aan de hand, schijnt ook binnen de technische staf en tussen diverse spelers niet te boteren. Dan is het de vraag of dat nog gaat lukken. Ik heb ook zo'n voorgevoel dat Schip niet het seizoen afmaakt. Zou niet mijn oplossing zijn, maar volgens mij gaat dat niet zo lang meer duren nu er naar buiten komt dat het intern opnieuw rommelt en hoe hij de laatste tijd overkomt. Hij heeft ook de lijn van vertrouwen geven en menselijkheid losgelaten de voorbij weken, althans in de media. Vind dat niet heel sterk.
 

Abubakari

Well-known member
Nee, Schip komt verbitterd over en dat is sinds de winterstop. Misschien kan Ajax verhuizen naar Artis en dan verder gaan als slangenkuil.
 

erka

Well-known member
Ik denk niet dat Almere City een betere selectie heeft en dat de verdedigers daar betere spelers zijn, maar die hebben wel een trainer die laat zien dat je met die jongens de boel goed georganiseerd neer kan zetten. En zo zijn er op allerlei niveaus natuurlijk tal van voorbeelden.

En er zijn net zoveel voorbeelden dat het niks helpt, een trainerswissel. Omdat de spelersgroep gewoon niet de juiste samenstelling, klik of persoonlijkheden heeft. Ik weet niet zoveel van Van 't Schip zijn vaardigheden maar ik zie wel dat de groep niet in balans is.
 
Bovenaan