Speelronde 22

Pascallovic

Well-known member
Lijkt me ook logisch om zo'n herhaling van december 2017 te vermijden toen de bond Ajax - PSV liet doorgaan terwijl het hele land zuchtte onder de sneeuw en Utrecht - Feyenoord pas een minuut of 30 voor aftrap werd afgelast. Het is inmiddels wel zeker dat er morgen een hele zware storm langskomt, dat het KNMI minimaal code oranje gaat afgeven, dan moet je gewoon de supporters de weg niet op sturen.

Aan de andere kant wil je het ook niet te vroeg afgelasten en dat dan morgen blijkt dat het allemaal wel meevalt en er prima gespeeld had kunnen worden. Dan zit je met een gat in je competitieprogramma die je met een beetje pech pas in april een keer kan dichten.
 

JMD

Well-known member
Aan de andere kant wil je het ook niet te vroeg afgelasten en dat dan morgen blijkt dat het allemaal wel meevalt en er prima gespeeld had kunnen worden. Dan zit je met een gat in je competitieprogramma die je met een beetje pech pas in april een keer kan dichten.

Ik ben het met je eens dat je moet oppassen niet te snel te zijn met een algehele aflasting, maar toen in december 2017 was het allang klip en klaar dat er een heel zwaar sneeuwfront aan zou komen dat het land plat zou leggen. Nu zijn alle weerbureaus het er over eens dat er een flinke zware storm aan komt, dan moet je toch vooral aan de veiligheid denken ipv aan de consequenties voor het programma.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik ben het met je eens dat je moet oppassen niet te snel te zijn met een algehele aflasting, maar toen in december 2017 was het allang klip en klaar dat er een heel zwaar sneeuwfront aan zou komen dat het land plat zou leggen. Nu zijn alle weerbureaus het er over eens dat er een flinke zware storm aan komt, dan moet je toch vooral aan de veiligheid denken ipv aan de consequenties voor het programma.
Er zit een groot verschil tussen december 2017 en nu. Voorlopig is ook slechts code geel afgegeven voor morgen. Ook dat is een onderdeel van het veiligheidsaspect wat je moet meenemen. Als ze op de plek waar de wind het hardst is een NK tegenwindfietsen kunnen organiseren, waarom zou je dan niet in Utrecht of Alkmaar kunnen voetballen? Ook zonder storm blijft het een tochtgat in Alkmaar, waar je soms vanwege de wind niet eens een hoekschop kan nemen. Het is een lastige beslissing om te nemen, al hoort veiligheid natuurlijk voorop te staan.
 

JMD

Well-known member
Er zit een groot verschil tussen december 2017 en nu. Voorlopig is ook slechts code geel afgegeven voor morgen. Ook dat is een onderdeel van het veiligheidsaspect wat je moet meenemen. Als ze op de plek waar de wind het hardst is een NK tegenwindfietsen kunnen organiseren, waarom zou je dan niet in Utrecht of Alkmaar kunnen voetballen? Ook zonder storm blijft het een tochtgat in Alkmaar, waar je soms vanwege de wind niet eens een hoekschop kan nemen. Het is een lastige beslissing om te nemen, al hoort veiligheid natuurlijk voorop te staan.
Er is slechts code geel afgegeven omdat de codes oranje en rood pas 24 resp. 12 uur van tevoren worden afgegeven. Simpel.

Dat NK tegenwindfietsen gaat juist om de storm dus is juist het slechtste voorbeeld van een evenement dat doorgaat (en ook daarvan is het nog niet eens zeker dat het doorgaat).
 

JMD

Well-known member
Beslissing wordt morgenochtend vroeg genomen.
Dat kan ook omdat er geen echt verre uitreizen gepland staan. De Ajaxsupporters zullen denk ik rond 10.30 ofzo vertrekken richting Utrecht. Het was wat anders geweest als het morgen 12.15 Grunn - Ajax of Grunn - PSV was geweest, dan had je duidelijkheid willen hebben voordat die uitfans vertrokken.
 

Abubakari

Well-known member
Beslissing wordt morgenochtend vroeg genomen.

Misschien eerder al:

De KNVB belooft op tijd een beslissing te nemen over het doorgaan van de duels die op het programma staan. FC Utrecht – Ajax, AZ – Feyenoord, Sparta - ADO Den Haag en FC Emmen - Twente staan dan ingepland. ,,We willen voorkomen dat supporters al onderweg zijn naar de wedstrijd. Misschien weten we het vanavond al, maar anders hakken we morgenochtend de knoop door’’, vertelt Schippers.
 

De Groene Scout

Well-known member
Bij twijfel, gewoon een keer doorpakken en alles eruit gooien. Een pretje wordt het zeker niet morgen langs de lijn of op de tribune.
Regen en windkracht 8 of regen en windkracht 10 maakt dan ook niets uit.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vlieg morgenochtend vroeg (als het goed is nog voor de storm) naar Spanje, dus ik zou niks zien van de wedstrijden. Het zou wel prima zijn als het even wordt uitgesteld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
In de kustprovincies al vanaf vroeg in de middag windstoten van rond de 100km per uur. Last die wedstrijden gewoon af, er is niemand bij gebaat om die beslissing uit te stellen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Met de huidige hoeveelheid blessures zou ik niet rouwig om zijn als het er allemaal uitgegooid wordt morgen. :oops:
 
Bovenaan