Speelronde 21

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    12

Jef400

Well-known member
Ik weet ook wel dat AZ nog in de 1e divisie speelde. Schijnt dat ze tegenwoordig boven Ajax en PSV staan.
AZ vind ik ook een mooi voorbeeld. Dit is de eerste periode zonder eigenaar dat ze structureel in de eredivisie zitten. Met een minder bestuur kunnen die zo weer diep weg zakken.
 

ALenstra

Well-known member
Ik kan mij nog herinneren dat Fortuna Sittard Europa Cup 2 speelde tegen Everton, mooie tijden. Ik vind Fortuna ook geen typische eerste divisieclub.
Bij Everton waren ze nogal verbaast dat een van de spelers van Fortuna een vrouwelijke voornaam had.
 

De Wolf

Well-known member
AZ vind ik ook een mooi voorbeeld. Dit is de eerste periode zonder eigenaar dat ze structureel in de eredivisie zitten. Met een minder bestuur kunnen die zo weer diep weg zakken.
Zonder DSB was het nooit (sub)top geworden.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik waag mij zelfs te betwijfelen of AZ zonder Scheringa nog had bestaan.
Dat is inderdaad zeer de vraag. Toen Scheringa instapte halverwege de jaren 90 ging het heel slecht met AZ met heel weinig toeschouwers en hooguit middenmoot in de Eerste Divisie. Als AZ in de Alkmaarderhout had moeten blijven spelen, dan had een Haarlem-scenario zomaar mogelijk kunnen zijn.
Vandaar ook dat Scheringa bij de AZ-supporters ook nog steeds heel populair is.
 

Jef400

Well-known member
Dat is inderdaad zeer de vraag. Toen Scheringa instapte halverwege de jaren 90 ging het heel slecht met AZ met heel weinig toeschouwers en hooguit middenmoot in de Eerste Divisie. Als AZ in de Alkmaarderhout had moeten blijven spelen, dan had een Haarlem-scenario zomaar mogelijk kunnen zijn.
Vandaar ook dat Scheringa bij de AZ-supporters ook nog steeds heel populair is.
Scvheringa is niet alleen maar slecht geweest natuurlijk. De Alkmaarderhout was cult maar qua voorzieningen natuurlijk volledig afgeschreven.
 

Lu.

Member
Zwaar frustrerend dit. Je overklast RKC, maar door vreemde arbitraire beslissingen verlies je je hoofd en daarna ook de wedstrijd.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat waren de vreemde arbitraire beslissingen?
Vlak voor de 1-1 mag Vaessen weer gewoon een speler neertrappen. Kun je ook gewoon een vrije trap randje 16 of penalty voor geven als ie er binnen was. Vlak voor de 1-2 dat Vaessen op de achterlijn even met 2 benen in komt vliegen op de tegenstander en toevallig de bal met de schouder/buik raakt waardoor je zogenaamd de bal speelt. Voor dat inkomen mag je ook een penalty geven. Of fluiten we tegenwoordig niet meer als je iemand de wedstrijd uittrapt omdat je ook nog ergens met een lichaamsdeel de bal raakt.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Zwaar frustrerend dit. Je overklast RKC, maar door vreemde arbitraire beslissingen verlies je je hoofd en daarna ook de wedstrijd.
Kan me je gevoel voorstellen. Die overtredingen van Vaessen niet bestraffen sloeg echt helemaal nergens op. Maar goed, Nijhuis zal het wel weer gooien op mannelijk voetbal of zoiets belachelijks.
 
Bovenaan