Speelronde 21

Speelronde 21

• ja

Stemmen: 4 44,4%
  • nee

Stemmen: 3 33,3%
  • geen mening

Stemmen: 5 55,6%

• Totaal aantal stemmers
    9

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik las vanavond een stukje over dat Odegaard dan misschien wel een betere voetballer is dan Van Amersfoort, maar dat laatstgenoemde wel veel beter bij de speelstijl van Heerenveen past en dat het mede daardoor na de winterstop vooralsnog een stuk minder goed loopt. Hoe kijk jij daarnaar?

Interessante gedachte wel. Met Odegaard erbij komt de teller van technisch vaardige lichtgewichten op zes; Larsson, Zeneli, Reza, Thorsby, Yuki en dan Odegaard. Ook allemaal jongens die vanuit hun natuur het liefst in de bal komen. Als het dan loopt, ziet het er fantastisch uit. Maar je mist ook wel diepgang en body. Iets wat Van Amersfoort nou net allebei wel heeft. Ik denk dat het ook wel gaat schelen als Schaars straks weer kan spelen. Dat is toch wel iemand die zijn medespelers binnen de lijnen kan corrigeren, als er een paar te frivool bezig zijn, of te weinig loopacties maken. Daar mist het nu ook wel een beetje aan.

EDIT: PES5, great minds think alike. ;)

PES5

Administrator
Forumleiding
We zeggen dus hetzelfde. Haha.

Dan is het zo!

En toch kan ik wel heel erg van die 6 genieten. Als je kijkt waar die aanval begon vandaag en hoe die liep, met die kans van Yuki. Als dat bij Barcelona gebeurt, staat iedereen te kwijlen.

Maar nu wel graag punten pakken volgende week!

JMD

Well-known member
Het schuift achter plaats 4 flink in elkaar, AZ voor het eerst sinds de 3e speeldag buiten de top 6. Als Twente nou nog gewonnen had dan was het helemaal dicht bij elkaar geweest.
En ook onderin is niemand zijn leven zeker.

Zal de KNVB blij mee zijn, in het seizoen dat ze de eredivisie willen gaan verneuken door PO en andere onzin in te voeren 'want het is niet spannend' is er zowel onderin als rond plaats 4 superspannend. En zolang PSV en Ajax blijven winnen is het bovenin ook nog niet beslist.

Volgende week Feyenoord - Groningen, Ajax - Sparta en PSV - Utrecht, dat zou op papier 3 zeges voor de top3 moeten zijn (alhoewel PSV het dit seizoen thuis lastig heeft), de week erna speelt PSV weer thuis (NEC), en hebben Ajax (Vitesse) en Feyenoord (ADO) een uitduel. De week daarna is dan de eerste topper van 2017 als Feyenoord PSV ontvangt. Ajax ontvangt dan Heracles.

JMD

Well-known member
Ga je nog een kampioenschap race topic maken JMD?

Ongetwijfeld, maar die ben ik nooit 13 rondes voor het eind begonnen. Ik wacht nog even tot na Feyenoord - PSV, dan zijn er nog 10 duels te spelen. Tegen die tijd is dan ?f spannender geworden ?f we hebben het nog over 2 kandidaten.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ongetwijfeld, maar die ben ik nooit 13 rondes voor het eind begonnen. Ik wacht nog even tot na Feyenoord - PSV, dan zijn er nog 10 duels te spelen. Tegen die tijd is dan ?f spannender geworden ?f we hebben het nog over 2 kandidaten.

Of het is geen race meer en kan je een topic over de race naar plek twee openen. ;)

Jamel

Administrator
Forumleiding
Rode kaart terecht voor Castro. Hij komt toch als een malloot invliegen? Regel geldt als je iemand niet bewust neerhaalt. Dit was wel bewust, me dunkt.

Jamel

Administrator
Forumleiding
We zouden op acht punten kunnen staan als Ajax van Vitesse verliest, maar een gelopen titelrace is dat niet.

Sparta pakt volgende week een punt in de Arena. En inderdaad, Ajax verliest daarna van Vitesse. Feyenoord wint uiteraard wel gewoon, titelrace beslist.

JMD

Well-known member
Sparta pakt volgende week een punt in de Arena. En inderdaad, Ajax verliest daarna van Vitesse. Feyenoord wint uiteraard wel gewoon, titelrace beslist.

Ajax heeft Klaassen, die echt ontzettend veel belangrijke goals maakt. Scoort dus ook bij Vitesse en thuis van Sparta win je gewoon. Die ploeg is hopeloos uit vorm.

Ik denk dat we voor Feyenoord PSV gewoon staan zoals het nu staat.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ajax heeft Klaassen, die echt ontzettend veel belangrijke goals maakt. Scoort dus ook bij Vitesse en thuis van Sparta win je gewoon. Die ploeg is hopeloos uit vorm.

Ik denk dat we voor Feyenoord PSV gewoon staan zoals het nu staat.

Ik denk het eigenlijk ook.

Max

Administrator
Forumleiding
Waarschijk wel ja. Het wordt wel problematisch als Ajax ook uit bij Vitesse geen punten gaat morsen. Dan blijft alleen de Klassieker zelf en PSV uit voor Ajax nog over als serieuze potjes.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waarschijk wel ja. Het wordt wel problematisch als Ajax ook uit bij Vitesse geen punten gaat morsen. Dan blijft alleen de Klassieker zelf en PSV uit voor Ajax nog over als serieuze potjes.

Excelsior - Ajax. Desnoods schiet ik hem er zelf vanaf de tribune in.

JMD

Well-known member

Ajax heeft na de Klassieker echt een zwaar programma: eerst AZ thuis dan naar NEC (oke, dat is iets minder), Heerenveen thuis, PSV uit. En 2 weken voor Feyenoord Twente thuis.

Dat is toch best een pittig programma dan. Als je dan even niet in vorm bent verlies je zo bakken punten.

Max

Administrator
Forumleiding
Speelronde 21

AZ en SC Heerenveen komen voor spek en bonen naar Amsterdam en FC Twente thuis stelt natuurlijk ook niet meer zoveel voor. Mocht het moeizaam gaan, dan heb je altijd nog Klaassen en Sch?ne.

Forza AZ

Well-known member
Laten jullie die Hatsikidee weer opdraven? Wat een beperkte speler is dat.
Ik hoop het niet. Van der Linden is ook weer fit en heeft 2x met Jong AZ meegedaan, dus lijkt mij een goede invaller voor Wuytens volgende week. Verder Haps (terug van schorsing), Van Eijden en Johansson (terug van ziekte) normaal gesproken. Eventueel de nieuwe aankoop Jonas Svensson in plaats van Johansson.

Forza AZ

Well-known member
Zal de KNVB blij mee zijn, in het seizoen dat ze de eredivisie willen gaan verneuken door PO en andere onzin in te voeren 'want het is niet spannend' is er zowel onderin als rond plaats 4 superspannend.
Staat dicht op elkaar, maar om het nu superspannend te noemen? Het gaat sinds de uitschakeling van Feyenoord in de beker namelijk nergens meer om. De nummers 4 t/m 8 (m.u.v. Twente omdat die uitgesloten zijn van Europees voetbal) gaan allemaal de play-offs in. Mocht AZ of Vitesse de beker winnen, dan wordt het wel spannend bij plekken 9 en lager voor het laatste play-off ticket.

Ceephax

New member
Heerenveen, Utrecht, AZ en Vitesse zijn eigenlijk al zeker van de play-offs. Zonder play-offs zou je nog een mooie strijd voor plek 4 kunnen krijgen. Nu doet het er allemaal niet echt meer toe.

Pascallovic

Well-known member
Heerenveen, Utrecht, AZ en Vitesse zijn eigenlijk al zeker van de play-offs. Zonder play-offs zou je nog een mooie strijd voor plek 4 kunnen krijgen. Nu doet het er allemaal niet echt meer toe.
Mag FC Twente wel aan de play-offs meedoen als ze zich kwalificeren, ook al mogen ze sowieso geen gebruik maken van het Europees ticket? Anders zijn de play-off plekken inderdaad wel beslist.

Bovenaan