Speelronde 2

Hup

  • Jamel

    Stemmen: 1 14,3%
  • Gevegt

    Stemmen: 2 28,6%
  • Reinoud

    Stemmen: 2 28,6%
  • Satyr

    Stemmen: 1 14,3%
  • JFK (dan ben je tegen PSV)

    Stemmen: 3 42,9%

  • Totaal aantal stemmers
    7

JMD

Well-known member
Heb net even de samenvatting teruggekeken. Net als vorige week kom je achterin een aantal keren goed weg, moet je nieuweling Schouten (middenvelder) zelfs achterin zetten en valt Van Aanholt uit. Ja, je wint 2x, en het zal aanvallend er echt goed uitzien (is ook zo). Maar je komt ook gewoon goed weg, zowel vorige week (we telden op de tribune toen wel minstens 4 hele grote kansen voor Utrecht) als deze week (behalve de goal ook nog de bal van de lijn, en 2x geklungel achterin met Schouten, waarbij met name het idioot is dat die vrije kans er niet in gaat).

Positief is dat je 2x wint, dat het aanvallend goed lijkt te draaien (alhoewel het zowel deze als vorige week voor rust nergens op leek), dus nu zaak om achterin aan de slag te gaan. Volgende duel in de competitie is pas over 2 weken, RKC uit.

Ik zat trouwens van de week pas voor het eerst echt goed naar het competitieprogramma van PSV te kijken, de laatste 3 uitduels voor de winterstop zijn AZ, FC Twente en Feyenoord, de eerste 2 na de winterstop Utrecht en Ajax. We weten dus wanneer we top moeten zijn. :)
 

Max

Administrator
Forumleiding
@JMD: Zullen we FC Utrecht thuis maar niet meer aanhalen als pot waarin je punten kan verspelen. Al veertig jaar niet meer voorgekomen toch?
 

Max

Administrator
Forumleiding
En dan vonden Abu en anderen het raar dat ik van de week zei dat dit Ajax grote moeite gaat hebben met Ludogorets. Gelukkig komen er nog versterkingen aan, want dit team gaat weinig behalen. En dan ook nog een trainer die het beetje voetbal op het middenveld eruit haalt. Wat een armoe.

Statistisch vrij wonderbaarlijk dat Ajax niet heeft gewonnen.
 

JMD

Well-known member
@JMD: Zullen we FC Utrecht thuis maar niet meer aanhalen als pot waarin je punten kan verspelen. Al veertig jaar niet meer voorgekomen toch?
Utrecht thuis hebben we al gehad. Ik heb het over Utrecht uit, en daar verspelen we de laatste jaren juist wel regelmatig punten…

We hebben dus az, Twente en Feyenoord als laatste drie uitduels voor de winterstop, en utrecht en Ajax als eerste twee uitduels na de winterstop.
 

Mario

Well-known member
Utrecht thuis hebben we al gehad. Ik heb het over Utrecht uit, en daar verspelen we de laatste jaren juist wel regelmatig punten…

We hebben dus az, Twente en Feyenoord als laatste drie uitduels voor de winterstop, en utrecht en Ajax als eerste twee uitduels na de winterstop.
Dus kort na de winterstop is de titel wel een feit. Dat is mooi, kunnen we ons in het voorjaar richten op de knock-out fase van de CL 👍
 

Batigoal

Well-known member
Statistisch vrij wonderbaarlijk dat Ajax niet heeft gewonnen.
Kansen genoeg inderdaad. Net als vorige week en in de voorbereiding worden er daarvan wel heel veel gemist. Afronden is ook een kwaliteit en het is duidelijk dat die bij Brobbey ontbreekt. Hopelijk is Akpom een verbetering.

Trouwens ik zag dat Jonk nu al van de tribunes neerdaalde om trainer Köhlert (zijn vroegere assistent) aan te spreken/te adviseren. Dat ondermijnt gelijk al het gezag. Geen verstandige zet. Dan had je gewoon trainer moeten blijven.
 

JMD

Well-known member
Hopelijk gaat de club van Rotterdam vandaag de punten op het kasteel houden.
Ik ben vooral benieuwd naar Sparta dit seizoen. Vorig jaar was een excellent seizoen voor hen, hoe gaat het dit jaar zijn. Ondanks het topseizoen vorig seizoen haalden ze uit de 4 thuisduels tegen de top 4 0 punten, dus ik verwacht vandaag een lastige pot voor Feyenoord, maar wel dat ze nipt winnen.
 

stc

Well-known member
Volgens mij zat het daar zelfs in de Aalbersjaren niet vol, alleen dat eerste seizoen volgens mij. Mooi voorbeeld van een stadion dat veel te groot gebouwd is.

Maar het wordt de laatste jaren idd wel steeds erger, nog geen 15.000 toeschouwers vandaag, dat is echt weinig. En vakantie kan geen excuus zijn, De scholen in regio Arnhem beginnen maandag weer.
Ook bij FC Utrecht zie ik het niet vaak vol zitten. Ook vandaag is het niet vol.
 

JMD

Well-known member
Ook bij FC Utrecht zie ik het niet vaak vol zitten. Ook vandaag is het niet vol.
De laatste jaren is dat idd minder. Maar die hebben echt wel een flinke tijd gehad dat het vrijwel altijd vol zat. Bij Vitesse is dat nooit het geval geweest
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Heerenveen idem, die zijn ook van 95% uitverkocht naar 70(?)% gegaan. Vorige week was relatief de best bezochte eerste wedstrijd in jaren (zonder Corona)
 
Bovenaan