Speelronde 2

Abubakari

Well-known member
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Feyenoord en PSV op bezoek bij een angstgegner, dus als Ajax van Groningen staan we weer gelijk. En is Excelsior koploper.

Vrijdag 18 augustus:
20:00 Roda JC - Vitesse

Zaterdag 19 augustus:
18:30 FC Twente - VVV
19:45 AZ - ADO Den Haag
20:45 SC Heerenveen - Heracles Almelo

Zondag 18 augustus:
12:30 Excelsior - Feyenoord
14:30 Ajax - FC Groningen
14:30 FC Utrecht - Willem II
16:45 Sparta Rotterdam - PEC Zwolle
16:45 NAC Breda - PSV
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik mag toch hopen dat Feyenoord dit keer wel van Excelsior wint. Ik zat in de Kuip tijdens hun wedstrijd bij Willem II en was behoorlijk verrast door de uitslag. Maar inmiddels heb ik begrepen dat Willem II veel beter was en Excelsior vooral erg gelukkig was. Mooi voor ze, maar dat betekent niet dat ze een elftal hebben waar Feyenoord bang voor moet zijn. Ik verwacht eigenlijk een vrij simpele 1-3 overwinning.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Feyenoord en uitwedstrijden tegen stadgenoten... :duim:

Ik heb er een goed gevoel over.

Vorig jaar in de kampioenswedstrijd kregen we klop, maar in de drie seizoenen daarvoor werd het telkens een simpele overwinning voor Feyenoord. Sparta uit, dat is voor ons altijd een hel. Maar Excelsior uit maak ik me niet druk over.
 

Abubakari

Well-known member
Als jullie in de kampioenswedstrijd klop hadden gekregen was Ajax kampioen geworden. Maar Feyenoord won in zijn kampioenswedstrijd met 3-0 van Heracles.

Je kunt wel zien dat het allemaal nog erg nieuw is voor Jamel, dat begrip kampioenswedstrijd. :p
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als jullie in de kampioenswedstrijd klop hadden gekregen was Ajax kampioen geworden. Maar Feyenoord won in zijn kampioenswedstrijd met 3-0 van Heracles.

Je kunt wel zien dat het allemaal nog erg nieuw is voor Jamel, dat begrip kampioenswedstrijd. :p

Ja logisch toch. Bij de vorige kampioenswedstrijd van Feyenoord kon ik dat woord niet eens uitspreken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Excelsior voor of na 31 augustus is een wereld van verschil. Nu draait Feyenoord nog niet heel erg soepel, maar het is een goed moment om Excelsior uit te treffen.
 

hipp00

New member
NAC heeft momenteel een elftal met alleen maar jonge jongens, die nog mannen moeten worden.
PSV zal op dit moment dus een maatje te groot zijn voor NAC. Het aantal tegendoelpunten zal, net als tegen Vitesse, afhangen hoeveel gas PSV wil geven en wanneer ze gas willen terugnemen.
Het stadion is uitverkocht, dus hoop op een puntje is er altijd, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat NAC dit jaar zijn 'Angstgegner-status' tegen PSV kan waarmaken.

Achteraf ben ik nu wel blij met onze zware seizoensstart (Vitesse, PSV, Sparta-thuis, AZ-uit, Groningen-thuis, Feyenoord-uit), dan kunnen de spelers snel veel leren en snel op 'Eredivisie-vlieghoogte' komen. Tegen de tijd dat we tegen onze directe concurrenten voor handhaving moeten, zijn we beter ingespeeld en weten we beter wat er geleverd moet worden. Alleen verlies tegen Sparta zou jammer zijn. De rest 'mag je verliezen' als promovendus en er is dus geen man overboord als we na zes wedstrijden onderaan staan.
 

Abubakari

Well-known member
NAC uit of thuis scheelt genoeg, PSV is kwetsbaar, wat Heracles tegen Ajax kan kan NAC tegen PSV, HUP NAC!
 

Mario

Well-known member
Jij bent nog negatiever dan JMD als je NAC als concurrent ziet.

Op dit moment staan ze qua punten gelijk met Ajax en op slechts 3 punten van Feyenoord, geduchte tegenstander dus. Mocht NAC van PSV winnen, dan moet je dus hopen dat Feyenoord niet opnieuw verliest op bezoek in Kralingen.
 

zwammy

Well-known member
Snollebollekes zou voor de wedstrijd optreden zijn links/rechts om NAC te bedanken voor de hit die groot werd door NAC en nog 1x feest te vieren. Dit is afgezegd na overleg tussen clubraad en NAC. Mooi nieuws, alles leuk en aardig maar dit is gewoon niet NACs.

HUP NAC
 

Maasveld

Well-known member
Snollebollekes zou voor de wedstrijd optreden zijn links/rechts om NAC te bedanken voor de hit die groot werd door NAC en nog 1x feest te vieren. Dit is afgezegd na overleg tussen clubraad en NAC. Mooi nieuws, alles leuk en aardig maar dit is gewoon niet NACs.

HUP NAC
Hmm, waarom is het niet NAC's?
 

zwammy

Well-known member
Optredens voor de wedstrijd staan niet on bet cultuurhandvest. Daar zijn we toch goes principieel in.
 
Bovenaan