Speelronde 2️⃣6️⃣

Hups PSV

  • ja

  • nee

  • Wat STC zegt


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JFK

Well-known member
Deze selectie is KKD waardig. Hopelijk gaat de bezem door de technische staf, directie, medische staf en 1ste en 2de selectie. Dit kan gewoon niet hoe PSV zich manifesteert. Tijd voor zware veranderingen.
3e selectie is ook niet om naar huis te schrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Miramar

Well-known member
Het was aandoenlijk hoe Marciano Vink zijn kritiek op het interview van Kokcü na de wedstrijd wilde relativeren. Twee uur later begon hij er weer over en stonden de waterlanders bijna in zijn ogen. Het kwaad was al geschied.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens Valentijn hadden Idrissi en Kudus rood moeten hebben. Over Hartman hoor je hem dan niet.
Sowieso vind ik dat geklaag over de scheids onzin. Ajax heeft genoeg kans gehad om het zelf af te maken.
 

Pascallovic

Well-known member
Volgens Valentijn hadden Idrissi en Kudus rood moeten hebben. Over Hartman hoor je hem dan niet.
Sowieso vind ik dat geklaag over de scheids onzin. Ajax heeft genoeg kans gehad om het zelf af te maken.
Het geklaag vanuit Ajax en de ajacieden hier valt reuze mee. Zo realistisch heb ik ze bij Ajax al een tijdje niet gehoord, gelet ook bijvoorbeeld hoe men in Berlijn het veld af ging. Op basis van de tweede helft verdiende Ajax de nederlaag en was het bij vlagen chaos achterin. Bij rust stond Ajax 2-1 voor en dat geven ze weg zonder dat de scheidsrechter daar na rust van invloed op is geweest. Ze geven het weg op basis van kwaliteit en dat is voor Ajax het grootste probleem en structureel dit seizoen. Echter blijft het natuurlijk bijzonder dat de scheidsrechter dit in 11 tegen 11 heeft laten eindigen en ja dan denk ik dat de momenten met Idrissi en Hartman in potentie wedstrijdbepalender hadden kunnen zijn qua resultaat bij een andere beoordeling, dan het moment met Kudus in minuut 94 op een 2-3 stand. Begreep sowieso het moment Kudus niet. Ik dacht dat ie hem niet raakte vanuit mijn positie en vond het vreemd dat toen ie een vrije trap gaf er geen kaart kwam. In dit soort gevallen hoort daar als je het beoordeeld als overtreding ook een kaart bij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens Valentijn hadden Idrissi en Kudus rood moeten hebben. Over Hartman hoor je hem dan niet.
Sowieso vind ik dat geklaag over de scheids onzin. Ajax heeft genoeg kans gehad om het zelf af te maken.

Met Hartman kom je in deze situatie natuurlijk goed weg. Neemt niet weg dat Makkelie vergelijkbare overtredingen als waarvoor Hartman geel kreeg, andere spelers geen geel kregen. Ik vind in die zin de aandacht van de media rondom alle
mogelijke kaarten opvallend ten opzichte van de situatie vorig jaar met Alvarez in de zestien bij Dessers waar je rood en een pingel kon geven.

In die zin is Alvarez wat bij Feyenoord Berghius was. Die maakte een overtreding donkergeel tot rood (als je Idrissi rood vindt) waarvoor hij niets kreeg. Daarnaast kreeg Taylor voor een overtreding geel wat ook minder was dan wat Alvarez er vlak ervoor deed. Berghius kreeg bij ons zelden de kaarten waar hij nadrukkelijk naar solliciteerde en Alvarez staat kennelijk ook er goed op bij scheidsrechters.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hartman was gewoon twee keer geel, dus rood. Kan Makkelie nog 100 keer voor de camera geïrriteerd komen doen, gewoon een scheidsrechterlijke dwaling, wat daarmee ook van doorslaggevende factor in deze wedstrijd was.
 

Pascallovic

Well-known member
Met Hartman kom je in deze situatie natuurlijk goed weg. Neemt niet weg dat Makkelie vergelijkbare overtredingen als waarvoor Hartman geel kreeg, andere spelers geen geel kregen.

In die zin is Alvarez wat bij Feyenoord Berghius was. Die maakte een overtreding donkergeel tot rood (als je Idrissi rood vindt) waarvoor hij niets kreeg. Daarnaast kreeg Taylor voor een overtreding geel wat ook minder was dan wat Alvarez er vlak ervoor deed. Berghius kreeg bij ons zelden de kaarten waar hij nadrukkelijk naar solliciteerde en Alvarez staat kennelijk ook er goed op bij scheidsrechters.
Mooie vond ik na afloop dat Makkelie het allemaal nog even ging uitleggen rond onvoorzichtige overtredingen vs onbesuisde overtredingen en dat hij voor die eerste nooit geel geeft. Terwijl hij tijdens de wedstrijd Sanchez, Taylor en Pedersen voor dergelijke vergrijpen als waar hij Hartman geen 2e gele kaart voor gaf wel bestrafte met een kaart. Alvarez die zonder geel van het geld stapte was natuurlijk ook bijzonder. Maar goed hij begon sowieso al lekker warrig met het provocerend juichen bij de 0-1 niet te bestraffen en dat dan de ene harde tackle in het begin niks was en de ander weer wel bestraft werd. Het was fors van beiden kanten en de scheidsrechter bracht er niet echt een duidelijke lijn in van wat nu de grens was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Giménez zag een Mexicaanse vlag hangen. Maar dat was idd niet handig.

Verder was dat idd een lul verhaal. Maar goed, ook lastig om het recht te lullen als je vrij inconsequent bent.
 

De Wolf

Well-known member
Hartman was gewoon twee keer geel, dus rood. Kan Makkelie nog 100 keer voor de camera geïrriteerd komen doen, gewoon een scheidsrechterlijke dwaling, wat daarmee ook van doorslaggevende factor in deze wedstrijd was.
Was geel geweest wanneer hij nog geen geel had. Scheidsrechters zijn soms wat voorzichtiger met een tweede geel.
 

De Wolf

Well-known member
Giménez zag een Mexicaanse vlag hangen. Maar dat was idd niet handig.

Verder was dat idd een lul verhaal. Maar goed, ook lastig om het recht te lullen als je vrij inconsequent bent.
Zal wel gedacht hebben dat F-side voor Feyenoord side staat.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Giménez zag een Mexicaanse vlag hangen. Maar dat was idd niet handig.

Verder was dat idd een lul verhaal. Maar goed, ook lastig om het recht te lullen als je vrij inconsequent bent.
Inderdaad, die rende in z'n enthousiasme op een Mexicaanse vlag af. Werd ook gelijk gecorrigeerd door zijn ploeggenoten. Vond ik geen provocatie.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb Gimenez wat hoger zitten dan jullie schijnbaar dat hij niet zo dom is om in een stadion waarvan bekend is dat er geen uitfans zitten een Mexicaanse vlag bij de harde kern van de tegenstander te zien als aanmoediging voor hem en daar zijn doelpunt te vieren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij idd geen domme jongen, dus dan is het inderdaad niet heel handig. Anderzijds hebben genoeg Ajacieden in De Kuip hun velen doelpunten gevierd. Dus ik neem niet aan dat dit echt een ding is.
 

Pascallovic

Well-known member
Nee, die zat als ik het bekeek meer op de lange zijde.
Prima ook dat ze er zit hoor, maar mag ook voor haar veiligheid hopen dat ze niet via via op dat vak terecht is gekomen. Alvarez en Gimenez zijn goede vrienden, dus Edson had voor haar vast wel iets beters kunnen regelen waar je minder risico loopt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Prima ook dat ze er zit hoor, maar mag ook voor haar veiligheid hopen dat ze niet via via op dat vak terecht is gekomen. Alvarez en Gimenez zijn goede vrienden, dus Edson had voor haar vast wel iets beters kunnen regelen waar je minder risico loopt.

Geen idee waar ze precies zat en hoe ze aan de kaarten is gekomen. Volgens de verhalen zat ze er met de vriendin van Bullaude. Net als in De Kuip zal je in de ArenA ook wel vakken hebben waar je rustiger zit. Als je je verder rustig houdt, dan overkomt je weinig zeker als vrouw.
 

Abubakari

Well-known member
Was geel geweest wanneer hij nog geen geel had. Scheidsrechters zijn soms wat voorzichtiger met een tweede geel.
Dat is Määtä niet met je eens. Het geluk van de koploper, de tegenstander krijgt wel een onnozele tweede gele kaart, zelf krijg je geen terechte en wellicht cruciale tweede gele kaart.

Wat ik wel raar vind is dat Makkelie de klassieker mag fluiten, als Dordtenaar heb je de schijn sowieso tegen bij een klassieker.
 
Bovenaan