Speelronde 19 + inhaalduels

Abubakari

Well-known member
Het houdt eens op met die mazzel natuurlijk, al de vierde of vijfde keer dat ze in blessuretijd aan puntverlies ontsnappen. Dus zo ijzersterk is PSV nou ook weer niet. Die winnen telkens met 1 goal verschil, dat dubbeltje gaat straks ook wel eens de andere kant op vallen.
 

JMD

Well-known member
Ik moet het nog zien. Als Ajax de laatste 15 wedstrijden wint worden ze kampioen. Winnen ze er 14, dan wordt de titel al lastig en mag die ene wedstrijd die niet gewonnen wordt niet de wedstrijd in Eindhoven zijn. Als Ajax 13x wint worden ze geen kampioen, want zo veel punten gaat PSV niet laten liggen met de 5 punten voorsprong die ze al hebben meegerekend.
Kom op man... PSV komt al wekenlang goed weg en nog denk je dat PSV weinig punten gaat verspelen. Het geluk houdt ooit op. (zoals bv bij Grunn)

Als Ajax 13 van de laatste 15 duels wint worden ze kampioen.
 

JMD

Well-known member
Het houdt eens op met die mazzel natuurlijk, al de vierde of vijfde keer dat ze in blessuretijd aan puntverlies ontsnappen. Dus zo ijzersterk is PSV nou ook weer niet. Die winnen telkens met 1 goal verschil, dat dubbeltje gaat straks ook wel eens de andere kant op vallen.

3e keer 'pas', tegen 1x in de slotseconde in Groningen punten verloren. Dus dat valt wel mee...

Zie nu die penalty terug, lachwekkend zeg... Was overigens al de 6e die PSV dit seizoen tegen kreeg, volgens mij staan we daarmee bovenaan in die ranglijst... (en dan nog 5 punten los kunnen staan... :p)
 

Pascallovic

Well-known member
Kom op man... PSV komt al wekenlang goed weg en nog denk je dat PSV weinig punten gaat verspelen. Het geluk houdt ooit op. (zoals bv bij Grunn)

Als Ajax 13 van de laatste 15 duels wint worden ze kampioen.
Ik kijk naar de stand en zie dat PSV ondanks dat het niet zo heel goed oogt in slechts 3 wedstrijden punten heeft verspeelt. We zijn al over de helft van de competitie en ze blijven doorgaan met dezelfde type overwinningen. Toen FC Twente kampioen werd, dacht je ook het moet toch een keer misgaan, maar dat ging het niet. Mede door de zwakke tegenstand in de Eredivisie. Dit seizoen is redelijk vergelijkbaar voorlopig. Vorig seizoen met Feyenoord heeft Ajax ook de hele tijd na de winterstop tegen die 5 punten aangehikt en ook toen kwamen ze er niet meer voorbij. In de onderlinge wedstrijden tegen de top 5 alles gewonnen, dan zegt het wel weer voldoende over Ajax en waar je het hebt laten liggen, dat je toch op 5 punten staat.
 

JMD

Well-known member
Ik kijk naar de stand en zie dat PSV ondanks dat het niet zo heel goed oogt in slechts 3 wedstrijden punten heeft verspeelt. We zijn al over de helft van de competitie en ze blijven doorgaan met dezelfde type overwinningen. Toen FC Twente kampioen werd, dacht je ook het moet toch een keer misgaan, maar dat ging het niet. Mede door de zwakke tegenstand in de Eredivisie. Dit seizoen is redelijk vergelijkbaar voorlopig. Vorig seizoen met Feyenoord heeft Ajax ook de hele tijd na de winterstop tegen die 5 punten aangehikt en ook toen kwamen ze er niet meer voorbij. In de onderlinge wedstrijden tegen de top 5 alles gewonnen, dan zegt het wel weer voldoende over Ajax en waar je het hebt laten liggen, dat je toch op 5 punten staat.

In dat seizoen van Twente stond PSV met de winterstop ruim voor op zowel Ajax als Twente, won het ook vaak net aan en werd toen ook gezegd 'dat het niet meer mis kon'. PSV eindigde 3e op een straatlengte achterstand van kampioen Twente en Ajax uiteindelijk.

Conclusie: je kan niet op basis van 19 duels zeggen dat e.e.a. tot 34 duels doorgaat. PSV had in september/oktober een serie dat het elk duel ruim won, ook die vorm is weer weggezakt.
En tuurlijk kan je nu beter 5 punten voor dan achterstaan, maar er zijn gekkere dingen gebeurd (remember 2007, toen PSV tot 2x toe een voorsprong van 10 punten weggaf (dat was de voorsprong met kerst en eind februari, beide keren kwam Ajax of AZ terug tot 2 punten of zelfs gelijk in punten)???).

Overigens is de competitie wel zwak ja, maar dit PSV (en Ajax en Feyenoord etc) is ook significant minder sterk dan 10 jaar terug.
 

Abubakari

Well-known member
@ Pascallo

Ja joh, geef de moed maar op, we zijn tenslotte al halverwege en de zeges van PSV worden met de week moeizamer. Ze moeten nog naar de Kuip waar ze altijd verliezen, thuis verliezen ze ook vaak van Ajax de laatste jaren. Ik wil niet zeggen dat we al zo goed als kampioen zijn, maar ik schat dit kansrijker in dan vorig seizoen.
 

Pascallovic

Well-known member
@ Pascallo

Ja joh, geef de moed maar op, we zijn tenslotte al halverwege en de zeges van PSV worden met de week moeizamer. Ze moeten nog naar de Kuip waar ze altijd verliezen, thuis verliezen ze ook vaak van Ajax de laatste jaren. Ik wil niet zeggen dat we al zo goed als kampioen zijn, maar ik schat dit kansrijker in dan vorig seizoen.
Ajax moet hopen dat PSV wat kansjes laat om in te lopen en je rekent erop dat het wel een keer komt, maar het gebeurd maar niet. Ik kijk naar Ajax en ben positief over de hoeveelheid aan wedstrijden die ik verwacht dat ze nog gaan winnen. Die komen vast weer boven de 80 uit, maar of dat dit seizoen wel genoeg is, betwijfel ik. Eerst maar weer de lastige wedstrijd in Utrecht winnen, want puntverlies kunnen we niet gebruiken. Daarna heb je een serie wedstrijden waar je wellicht iets kan inlopen.
 

JMD

Well-known member
Niet? In 4 dagen ging het van 10 naar 5 punten!
Precies. Maar Pascallo wil blijkbaar in 4 dagen van 10 naar 0 punten...

Overigens verwacht ik dat Ajax ook nog wel punten gaat laten liggen, die zullen toch ook (door de nieuwe coach) terugslagen gaan hebben. Ik verwacht overigens dat Ajax komende zondag gewoon wint, maar dat ze dan onderuit gaan op een onverwacht moment (bij een ploeg als Excelsior ofzo).
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Precies. Maar Pascallo wil blijkbaar in 4 dagen van 10 naar 0 punten...

Overigens verwacht ik dat Ajax ook nog wel punten gaat laten liggen, die zullen toch ook (door de nieuwe coach) terugslagen gaan hebben. Ik verwacht overigens dat Ajax komende zondag gewoon wint, maar dat ze dan onderuit gaan op een onverwacht moment (bij een ploeg als Excelsior ofzo).

Goed plan!
 

JMD

Well-known member
Dat was mede omdat we daar ook wel enig invloed in hadden. Hoop dat we niet weer tot PSV-Ajax hoeven te wachten voordat ze weer 5 punten in korte tijd gaan verspelen:oops:

3 dagen na PSV - Ajax spelen we uit bij onze angstgegner Roda, dus het kan zomaar weer gebeuren... :p
 

vakx2.0

Banned
3e keer 'pas', tegen 1x in de slotseconde in Groningen punten verloren. Dus dat valt wel mee...

Zie nu die penalty terug, lachwekkend zeg... Was overigens al de 6e die PSV dit seizoen tegen kreeg, volgens mij staan we daarmee bovenaan in die ranglijst... (en dan nog 5 punten los kunnen staan... :p)

Inderdaad.

PSV heeft overigens pas 4 bonuspunten overgehouden aan de slotseconden van wedstrijden. Dus dat valt alles mee. Het is ondertussen ook wel een teken van onverzettelijkheid... ze geven niet op voordat het voorbij is. Dat is wel een mentaliteit om kampioen te worden. Hopelijk binnenkort weer eens een gewoon makkelijke wedstrijd. Maar goed... Ajax heeft het buiten die vijf minuten van 2 doelpunten en 1x rood nou ook niet zo heel indrukwekkend gedaan. En verloor eerder dit seizoen bij dit Heracles. Dus al met al een goed weekend.

En dan ook nog mogen uitkijken naar het debuut van Romero!
 

Abubakari

Well-known member
vakx zei:
Maar goed... Ajax heeft het buiten die vijf minuten van 2 doelpunten en 1x rood nou ook niet zo heel indrukwekkend gedaan.

PSV mocht ook tegen 10 Feyenoorders (meer dan 45 minuten zelfs) en werd toen de hele tweede helft vastgezet op eigen helft en mocht de handjes heel stijf dichtknijpen dat die tien Feyenoorders een paar dotten van kansen om zeep hielpen.
Heeft Ajax het vanmiddag toch wat beter gedaan lijkt mij.

Glazen bol 2018:
350
 

Batigoal

Well-known member
Ik moet het nog zien. Als Ajax de laatste 15 wedstrijden wint worden ze kampioen. Winnen ze er 14, dan wordt de titel al lastig en mag die ene wedstrijd die niet gewonnen wordt niet de wedstrijd in Eindhoven zijn. Als Ajax 13x wint worden ze geen kampioen, want zo veel punten gaat PSV niet laten liggen met de 5 punten voorsprong die ze al hebben meegerekend.

Uiteraard hebben wij het met 5 punten achterstand niet in eigen hand, dat is gewoon een groot gat. Aan de andere kant heb ik er wel vertrouwem dat wij winnen van PSV en hopelijk is tegen die tijd het gaatje wat kleiner.
 

zwammy

Well-known member
Jullie verliezen beiden nog wel minimaal 2 wedstrijden hoor. Het is geen Schotland hier.
 

vakx2.0

Banned
Komende vijf wedstrijden gaan we sowieso winnen. Tegen die tijd kijken we wel hoe de vlag ervoor hangt.

Ik zie Ajax er ondertussen voor aan om nog snel Labyad vast te leggen, net voor ze tegen FC Utrecht moeten, en bij de contractonderhandelingen de uitslag alvast te 'beklinken'.

Houd het in de gaten, KNVB. ;-)
 
Bovenaan