Speelronde 17

Speelronde 17

• Totaal aantal stemmers
    23

Pascallovic

Well-known member
Bij Fortuna heeft Smeets een onterechte rode kaart gekregen. Die VAR bij deze wedstrijd van Fortuna heeft nog nooit een wedstrijd in de eredivisie gefloten. Bij Heerenveen waren de rode kaarten terecht.
Scheidsrechter ging zelf kijken en besluit zelf om rood te geven na het bestuderen van de beelden. Hoeft ie niet te doen. Net zo onbegrijpelijk als de 8 puntjes een paar weken terug die na het zien van de beelden zelf een rode kaart omzette in geel.

Ska P 187

Well-known member
Ik weet niet of de Graafschap laatste staat, want de lantaarndrager wint namelijk altijd van Vitesse, iets met Meeden en Perzen.
Mochten ze ook maar ??n plaatsje hoger staan dan gaan ze erop die boeren en dat is logisch.
Vitesse Arnhem 1 is de club van Gelderland!

stc

Well-known member
Scheidsrechter ging zelf kijken en besluit zelf om rood te geven na het bestuderen van de beelden. Hoeft ie niet te doen. Net zo onbegrijpelijk als de 8 puntjes een paar weken terug die na het zien van de beelden zelf een rode kaart omzette in geel.

De scheids gaf zelf aan na afloop dat hij na het zien van de beelden twijfelde aan rood.

Pascallovic

Well-known member
Rode kaart Rienstra kan, rode kaart Yuki zou bij VAR heel goed omgezet kunnen worden naar geel.

Korte verdient absoluut rood en Vlap wordt neergetrokken; is rood en penalty en 1-3 over en sluiten. Duidelijker kan het niet. Kamphuis ook te beroerd om commentaar te geven. Laffe hond.
Lachwekkende reactie zeg. De enige absolute kaart die jij ziet is schijnbaar van Korte. Want over de rest ben je niet zo stellig met je 'kan' en 'zou heel goed omgezet kunnen worden'. Niet elke aanraking is een overtreding, dus zo heel duidelijk is die overtreding van Korte nu ook weer niet. Als een dergelijke situatie tegen Heerenveen wordt gefloten ben jij ook de eerste die gaat zeuren.

Als je die rode kaart van Yuki zou kunnen omzetten naar geel, is het dus geen duidelijke fout want rood zou dus volgens jou ook kunnen. Als het geen duidelijke fout is, kan de VAR niet ingrijpen. Gelukkig is er nu geen topclub bij betrokken als hadden we het riedeltje dat de topclub altijd bevoordeeld wordt in dergelijke gevallen weer moeten aanhoren.

De scheids gaf zelf aan na afloop dat hij na het zien van de beelden twijfelde aan rood.
Dan snap ik niet waarom hij tijdens de wedstrijd na het zien van de beelden wel tot rood over gaat. Nemen ze niet de rust om de beelden goed te bekijken? Krijgt ook deze man (dat suggereerde hij) andere beelden te zien dan na afloop?

Laatst bewerkt:

stc

Well-known member
Lachwekkende reactie zeg. De enige absolute kaart die jij ziet is schijnbaar van Korte. Want over de rest ben je niet zo stellig met je 'kan' en 'zou heel goed omgezet kunnen worden'. Niet elke aanraking is een overtreding, dus zo heel duidelijk is die overtreding van Korte nu ook weer niet. Als een dergelijke situatie tegen Heerenveen wordt gefloten ben jij ook de eerste die gaat zeuren dat ie wel heel makkelijk ging liggen.

Als je die rode kaart van Yuki zou kunnen omzetten naar geel, is het dus geen duidelijke fout want rood zou dus volgens jou ook kunnen. Als het geen duidelijke fout is, kan de VAR niet ingrijpen. Gelukkig is er nu geen topclub bij betrokken als hadden we het riedeltje dat de topclub altijd bevoordeeld wordt in dergelijke gevallen weer moeten aanhoren.

Dan snap ik niet waarom hij tijdens de wedstrijd na het zien van de beelden wel tot rood over gaat. Nemen ze niet de rust om de beelden goed te bekijken? Krijgt ook deze man (dat suggereerde hij) andere beelden te zien dan na afloop?

Hij krijgt gewoon dezelfde beelden te zien. Hij suggereerde dat hij na afloop meer tijd had om de beelden te bekijken en daarom zeer twijfelde aan rood. Was eerder geel volgens hem. Dan vraag ik mij af waarom hij niet meer tijd nam op het moment zelf bij het bekijken van de beelden.

PES5

Administrator
Forumleiding
Hij krijgt gewoon dezelfde beelden te zien. Hij suggereerde dat hij na afloop meer tijd had om de beelden te bekijken en daarom zeer twijfelde aan rood. Was eerder geel volgens hem. Dan vraag ik mij af waarom hij niet meer tijd nam op het moment zelf bij het bekijken van de beelden.

Precies. Waarom heeft ie niet gekeken? Dan had ie kunnen zien dat dit geen rood was.

En Pascallovic; je kunt me proberen te pakken op woorden, maar als jij niet vindt dat Korte hier rood verdient, dan kan ik je sowieso al niet meer serieus nemen.

En als je ziet dat Vlap gewoon een arm op zijn schouder krijgt en daarmee uit balans wordt gebracht, terwijl hij doorgebroken is en de 1-3 kan maken en je wilt ook dat niet eens gaan bekijken, dan ben je gewoon een laffe hond sls scheidsrechter.

Kamphuis heeft dit duel zwaar verkloot. Fact.

zwammy

Well-known member
Ik ben misschien subjectief maar vond beide kaarten terecht. Die van Korte zat niet in de samenvatting maar een vriend van mij zei dat Korte erg veel geluk had met geel dus dat zal wel kloppen. Het was ook geen penalty, vol op de bal.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja zwammy, hij tikt de bal weg. Keurig gedaan, maar niet wat ik zei. Door wat hij met zijn arm doet, brengt hij Vlap ten val.

Daarnaast heb ik mijn opsomming hier ergens wel boven staan. En als Kamphuis nu zegt dat hij die van Yuki geel vindt als hij naar de beelden kijkt. Waarom heeft ie dan niet even gekeken? Zo zonder herhalingen en op volle snelheid denk je; wat een onbesuisde actie. Zo leek dat vorige week in het stadion van Utrecht ook. Op de beelden bleek dat enorm mee te vallen. Als je de beelden goed bekijkt, zie je dat hij zijn been totaal niet strekt en hem amper en al zeker niet gevaarlijk raakt. Onbegrijpelijk dat Kamphuis met zijn houdinkje van dat ie het allemaal zo goed weet, niet eens de moeite waard vindt om even te wachten en te gaan kijken.

Laatst bewerkt:

fortuna1987

Well-known member

Inderdaad, hier zijn we gewoon gigantisch genaaid door de VAR. Met 11 man was de kans groot dat we gewonnen hadden van Groningen, met 10 man waren we nog sterker. Met afstand de zwakste ploeg die ik dit seizoen in Sittard gezien heb. Doan als opvolger van Ziyech zou ik trouwens niet doen, niks laten zien gisteravond.

PES5

Administrator
Forumleiding
Die van Fortuna en die penalty van PSV zijn ook lachwekkend. Die hele VAR mogen van mij, op buitenspel en doellijntechnologie na, opdoeken

Net als de argumenten van Kamphuis. Die van Korte is ineens 'ongelukkig', maar daar houdt ie bij Rienstra dan weer geen rekening mee. Was dan net zo ongelukkig.

Maasveld

Well-known member
En als Kamphuis nu zegt dat hij die van Yuki geel vindt als hij naar de beelden kijkt. Waarom heeft ie dan niet even gekeken?

Dat ging over Smeets. Verder, als Kamphuis geen seintje krijgt is er totaal geen reden om te gaan kijken.

stc

Well-known member
Opstelling FC Utrecht: Jensen; Kloiber, Letschert, Janssen, Gavory; Van Overveem, Gustafson, Emanuelson; Kerk, Venema, Tannane.
Opstelling Ajax: Onana, De Ligt, W?ber, Van de Beek, Tadic, Mazraoui, Blind, Sch?ne, De Jong, Ziyech, Dolberg.

Hopelijk wint de FC Utrecht.

Bernardo

Well-known member
Rode kaart Fortuna is lachwekkend. Beide kaarten van Heerenveen gewoon terecht, hoe duidelijk wil je het hebben. Penalty PSV sloeg nergens op

Pascallovic

Well-known member
Precies. Waarom heeft ie niet gekeken? Dan had ie kunnen zien dat dit geen rood was.

En Pascallovic; je kunt me proberen te pakken op woorden, maar als jij niet vindt dat Korte hier rood verdient, dan kan ik je sowieso al niet meer serieus nemen.

En als je ziet dat Vlap gewoon een arm op zijn schouder krijgt en daarmee uit balans wordt gebracht, terwijl hij doorgebroken is en de 1-3 kan maken en je wilt ook dat niet eens gaan bekijken, dan ben je gewoon een laffe hond sls scheidsrechter.

Kamphuis heeft dit duel zwaar verkloot. Fact.
Vooral niet er inhoudelijk op ingaan als je op de woorden gepakt wordt, maar erover heen lullen. Sterk. Je zou politicus moeten worden. Korte was zo belangrijk dat het de samenvatting niet gehaald heeft. Zal ook wel een complot zijn. Hoef je wat mij betreft geen rood voor te geven, geen grote fout en dus niks voor de VAR.

Een arm op de schouder en een speler die denkt slim te zijn en te gaan liggen. Zo'n heel duidelijke rode kaart is dat niet. Voetbal is namelijk nog altijd een contactsport. Als een Heerenveen verdediger zoiets doet sta je te juichen en te roepen dat het niks is. Als de VAR niet aangeeft dat de scheids bij die 3-1 hoeft te kijken. Waarom zou die scheids dan wel gaan kijken? Heeft niks met laf te maken. Weet je wat laf zou zijn? Als hij uit compensatie drang wel gefloten had voor rood en een strafschop.

Heerenveen heeft het duel vooral zelf verkloot, te beginnen bij meneer Rienstra met zijn hele slimme rode kaart. Maar goed spuit 11 had 'wel ergere dingen gezien'. Tot zover de zelfreflectie van de speler.

stc

Well-known member
Die van Fortuna en die penalty van PSV zijn ook lachwekkend. Die hele VAR mogen van mij, op buitenspel en doellijntechnologie na, opdoeken

Net als de argumenten van Kamphuis. Die van Korte is ineens 'ongelukkig', maar daar houdt ie bij Rienstra dan weer geen rekening mee. Was dan net zo ongelukkig.

Die penalty van PSV kan je geven.

Bovenaan